.Timothy Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 (bewerkt) Beste lezers, Sinds ik de computer vandaag startte -misschien was het ook wel eergisteren, het viel me in ieder geval vandaag op- heb ik last van een vreemd verschijnsel: de muis beweegt, ook zonder dat deze is aangesloten. Zelfs als ik de muis verwijder en hem tegen de deur aan gooi, of als ik de sensor van de draadloze muis verwijder, komt dit probleem voor.. Dingen die ik tot nu toe heb geprobeerd/overwogen of in mijn hoofd zijn geschoten, tevergeefs: Muis verwijderen Sensor van muis verwijderen Driver/Muis verwijderen Computer opnieuw opstarten Muis tegen deur aan gooien (wanhopig) Dit bericht plaatsen (uitzondering op 'tevergeefs', hoop ik) P.S. Mocht het hier verkeerd staan (aangezien het ook zonder dat de muis is aangesloten, gebeurt), zou ThunderCover of één van de andere computer-fora moderators zo vriendelijk willen zijn het dan naar één der andere fora willen schoppen? ^^ >>> Door Thundertje: Nee. <<< Ksst, m'n hele bericht zit nu onder de rode verf Bewerkt: 12 maart 2009 door VWO-er Reageren
TomHagen Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 Maar als je dus de muis niet hebt aangesloten, beweegt de muisaanwijzer nog steeds? Dan lijkt het me voor de hand liggend dat het niet aan de muis ligt, maar aan je PC. Of beweegt je muis zelf ipv de aanwijzer? Maar goed, heb je al je PC opnieuw opgestart? Heb je de muis al in Configuaratiescherm --> Apparaatbeheer --> Muizen verwijdert? Reageren
.Timothy Geplaatst: 11 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 De aanwijzer beweegt, als de muis beweegt zou ik eerst kijken of er niet een echte muis achter de pc aan de kabel zit te trekken of iets in die richting PC opnieuw opstarten al gedaan, probleem bleef zich voordoen. Muis al verwijderd, zo ook de driver. Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 Is de muis aangesloten via een PS/2 poort (ronde plug), of USB? Als het via een PS/2 poort gaat, dan lijkt het wel een storing op het moederbord. Reageren
.Timothy Geplaatst: 11 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 (bewerkt) USB, denk dat dat ook wel op viel te maken uit het feit dat ik met een draadloze muis (USB-sensor) werk ^^ Bewerkt: 11 maart 2009 door VWO-er Reageren
Galiorix Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 Ik heb hetzelfde probleem soms, echt heel raar. Net als dat mijn computer soms gewoon scrolled... Dan zit ik GTA te doen, en dan verandert mijn radiostation gewoon . Reageren
Flitskikker Geplaatst: 11 maart 2009 Rapport Geplaatst: 11 maart 2009 Ik heb dat probleem ook wel eens, dat mijn muisaanwijzer beweegt zonder dat ik aan de muis kom. Het probleem bleek een storende muismat zijn waar m'n optische muis een beetje gek van werd. Als het probleem bij jou ook voorkomt als de muis niet is aangesloten, dan zou ik eens je drivers en moederbord nakijken. Mvg, Flitskikker Reageren
.Timothy Geplaatst: 12 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 12 maart 2009 Ook zonder muismat bleek het zich voor te doen..toen ik gisteren de PC afsloot had ik de boosdoener ook al gevonden; er bleek nog een andere PS/2-muis te zijn aangesloten (jaja, hoe kan dat: die was dus eens nodig bij Windows 98). Muis verwijdert, probleem opgelost Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.