Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik zit met een klein, maar toch best groot probleempje. Ik heb namelijk een serie .png bestanden met een transparante achtergrond die ik wil bewerken in PhotoShop. Nu is het probleem dat de transparante achtergrond bij het openen vervalt, en wordt opgevuld met zwart. Ik denk zelf dat dit aan de 'Modus' ligt waarop hij staat. Wanneer ik onder 'Afbeelding' onder 'Modus' kijk staat deze namelijk op 'Geïndexeerde kleur' in plaats van het normale RGB.

Is dit op een of andere manier op te lossen, in de zin dat ik het bestandje gewoon kan openen met een transparante achtergrond?

post-40486-1236890849_thumb.jpg

Ik heb nog even een plaatje in elkaar gefruseld, voor de duidelijkheid. Midden zie je het normale plaatje, bij de voorvertoning zie je al dat er wat fout gaat. Als je het eenmaal opent zie je ook dat het inderdaad fout zit..

Geplaatst:

Dat lukt inderdaad, probleem is dat daar m'n transparante achtergrondje er niet mee terug komt.. Die is immers al zwart geworden.

Geplaatst:

Hmm, dan heb ik geen idee.. :N

En wat als je het in een ander programma als paint.NET opent, is het dan ook nog een zwarte achtergrond? :?

Geplaatst:

Maar ik bedoel niet de standaard paint, maar de freeware Paint.Net. De windows paint laat inderdaad geen doorzichtige plaatsen zien, maar normaal paint.net wel. :Y Maar als het dat ook niet doet, is er iets fout met je .png's denk ik.

Geplaatst:

Oh, nooit geweten dat er nog een soort Paint was buiten degene die standaard op je PC'tje zit.. :$ Die zal ik dan even moeten downloaden. Hopen dat het daarmee wel lukt.

Edit: Woei, 't werkt to zo ver. :D Hij opent 'm met een transparante achtergrond. Enig idee hoe ik die geïndexeerde modus eraf krijg?

Geplaatst: (bewerkt)

Is een erg handig programma om even snel een foto te bewerken, als je niet de tijd hebt om photoshop op te starten. Niet zo uitgebreid, maar wel erg goed met voldoende mogelijkheden. :Y

Direct download link:

http://www.dotpdn.com/files/Paint.NET.3.36.zip

EDIT: misschien al eens gewoon opnieuw als .png proberen opslaan via Paint.net?

Levi kijkt mee, die is photoshop pro :$

Bewerkt: door senneken
Geplaatst:

Hehe, dat werkt inderdaad al. Hij opent 'm na even opslaan in Pain.NET in PhotoShop gewoon met m'n transparante achtergrondje. Mega bedankt! _O_

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...