Jump to content

eigen server

Recommended Posts

Geplaatst:

dit is vast wel een domme vraag maar ik heb een script. ik heb zo op dat sampserver.exe gedrukt maar ik wou em eerst testen voordat ik em online zet maar hoe vind ik dan mijn server.

Geplaatst:

ok ty, ik heb em ge test en ik vind em goed maar hoe kan ik dan mijn poort openzetten ik heb een

linksys WRT160N

Geplaatst: (bewerkt)

is het veilig om een sa-mp server te hosten? want ik mag het pas doen als ik zeker weet dat het veilig is.

Bewerkt: door herenveen
Geplaatst:
is het veilig om een sa-mp server te hosten? want ik mag het pas doen als ik zeker weet dat het veilig is.

nee er kunnen noobs zijn die je gaan hacken en port scannen etc etc, maar voor jou is het veilig dan kan ik het is doen :D

Geplaatst:

ik snap er helemaal niks van ik heb zoon poort opengezet maar als ik dan ana een vriend het ip geef kan hij er niet op

Geplaatst:

Welk IP heb je hem gegeven? Als je hem een 192.168.xxx.xxx of 127.0.0.1 adres hebt gegeven zal het natuurlijk nooit werken. Je moet hem het IP-adres wat je kan vinden op WatIsMijnIP.nl kan vinden geven. ;)

Geplaatst: (bewerkt)
Welk IP heb je hem gegeven? Als je hem een 192.168.xxx.xxx of 127.0.0.1 adres hebt gegeven zal het natuurlijk nooit werken. Je moet hem het IP-adres wat je kan vinden op WatIsMijnIP.nl kan vinden geven. ;)

hoe doe ik dat, want ik ben natuurlijk weer zo dom geweest om dat wel te doen met dat 192.168.xxx.xxx

Bewerkt: door herenveen
Geplaatst:

Stap een: Zoek je IP op. Ga naar WatIsMijnIP.nl. Daar zal staan: Uw IP adres is <JOUW IP>. Dit is bijvoorbeeld 123.45.678.90

Stap twee: Welke poort heb je geopend? Onthoud dat ;). Dit kan bijvoorbeeld 7777 zijn (dit is de standaard poort ;))

Geef je vriend nu IP:POORT. In mijn voorbeeld is dit dus 123.45.678.90:7777. Zorg ervoor dat samp-server.exe aanstaat. In principe zou je vriend je server dan moeten kunnen joinen :).

Geplaatst:
Stap een: Zoek je IP op. Ga naar WatIsMijnIP.nl. Daar zal staan: Uw IP adres is <JOUW IP>. Dit is bijvoorbeeld 123.45.678.90

Stap twee: Welke poort heb je geopend? Onthoud dat ;). Dit kan bijvoorbeeld 7777 zijn (dit is de standaard poort ;))

Geef je vriend nu IP:POORT. In mijn voorbeeld is dit dus 123.45.678.90:7777. Zorg ervoor dat samp-server.exe aanstaat. In principe zou je vriend je server dan moeten kunnen joinen :).

lukt niet :(

Geplaatst:

Wat lukt niet? Kan je vriend je server niet zien? Zorg er dan voor dat je poorten ook in je firewall open staan. Hoe dat moet kan je hier vinden. Hier ga ik er wel van uit dat je de standaard Windows Firewall gebruikt, mocht je een firewall van een andere ontwikkelaar gebruiken zal je die handleiding even moeten raadplegen. Het is in ieder geval wel belangrijk dat deze poorten open staan ;).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...