Jump to content

Wie wil een game pc voor mij samenstellen?

Recommended Posts

• Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• xgaming

6

• BillGaatjes

5

• Sprunk

4

• Limbolander

4

Geplaatst:
Bovenstaande samengestelde pc is echt een superpctje voor dat geld, die Amd phenom II's presteren bijna gelijk met de i7 serie van intel.

Voor gaming liggen de verschillen tussen de Phenom II en de i7 serie niet ver uit elkaar, maar als je video's moet renderen is de i7 stock bijna 2 keer zo snel als de 940. Het is maar net waar je hem voor nodig hebt.

Mja gezien de gemiddelde leeftijd op dit forum ga ik er vanuit dat 99% een pc het meeste gebruikt voor te gamen en de andere standaard dingen. Echt zware applicaties met renderen en andere 3d toepassingen zie ik hier zo snel niet langs komen.

ik ben nu 15 en ik ben zelf bezig met vids maken van games op mn PS3, en ook ik render mijn video's zo dat ze in HD worden gezet voor Youtube ;)

Geplaatst:

Kijk, als je een Phenom II X4 940 hebt i.c.m een HD 4850/4870 heb je gewoon een heel goede Game PC. Als je dus een hard-core gamer bent, is het zeker aan te raden een "AMD Dragon Platform" te nemen.

Als je echt, echt dagelijk video's bewerkt en rendeerd, en dagelijk moddelleerd, is een i7 duidelijk stukken sneller. Maar als het hoofdoel van je PC gamen is, kun je met de goedkopere Phenom II echt heel ver komen. :Y

Geplaatst:

Je kan inmiddels weer een iets betere CPU in je PC zetten omdat de prijzen zijn gedaald.

Klik

€648,19

500GB HDD

4GB DDR2 werkgeheugen

AMD Phenom II X4 940 (was de 920)

Cooler Master Real Power M520

MSI HD4850 512MB standaard OC (is dus sneller als de 'normale' versie)

Cooler Master Centurion 5

Samsung Writemaster SH233F

Gigabyte GA-MA790DX-DS4

ps: zit geen foto bij omdat er op de pc alleen Windows 7 staat. Ga nu upgraden ;)

Geplaatst: (bewerkt)

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje

mn eerste pc samenstelling,kan iemand mij even vertellen of het een goede samenstelling is?

658,46 euro

De 8 euro eroverheen maakt toch niet zo veel uit?

4GB geheugen

HD4850 1GB

AMD Phenom II X4 940 / 3 GHz - Socket AM2+

Gigabyte GA-MA790X-DS4

CoolerMaster Real Power M520 Modular PSU

Samsung WriteMaster SH-S223F

Seagate Barracuda 500GB 7200RPM

MS-Tech LC-182 - Midtowermodel

voor de kast kan je eventueel een andere nemen als deze je niet bevalt, ik vond hem er wel leuk uitzien ;P

Bewerkt: door djmaddox
Geplaatst:

Ik zou toch die van xgaming nemen, Beter en goedkoper. Ik denk dat xgaming ook wel het maximale uit je 650 euro heeft gehaald met zijn samenstelling.

Geplaatst:

Ik zie geen verschil tussen de twee, behalve de 1 gig videokaart ipv 512 mb? en een kaart met een halve gig extra voor 10 euro vind ik niet slecht :puh:

Geplaatst:
Ik zie geen verschil tussen de twee, behalve de 1 gig videokaart ipv 512 mb? en een kaart met een halve gig extra voor 10 euro vind ik niet slecht :puh:

Tsja.. je hebt er niet veel aan. Het is meer consumenten misleiding van Wow 1GB die kaart is goed! Nee, je hebt daar alleen wat aan als je op hogere resoluties speelt. 512MB is zat als je op een 22" gameet (vaag woord, FireFox zegt dat je het zo spelt :puh:).

@DJ, lijkt verdacht veel op mijn setup.... Maar die kast is bagger. Neem een A merk kast.

Geplaatst:

Tsja.. je hebt er niet veel aan. Het is meer consumenten misleiding van Wow 1GB die kaart is goed! Nee, je hebt daar alleen wat aan als je op hogere resoluties speelt. 512MB is zat als je op een 22" gameet (vaag woord, FireFox zegt dat je het zo spelt :puh: ).

@DJ, lijkt verdacht veel op mijn setup.... Maar die kast is bagger. Neem een A merk kast.

ik moest inderdaad een goedkope kast nemen om een beetje rond de 650euro te blijven, anders zat ik er teveel over met de videokaart van 1gb

Geplaatst:

Als je, net zoals ik, op een 19" scherm van 1280x1024 pixel speelt (wat groot zat is overigens) heb je aan 512 ruimschoots genoeg. 1 GB is echt voor 1650xXXXX (weet ook niet alle resoluties uit mijn hoofd) of hoger gamed.

Conclusie:

Neem die van xgaming als je een scherm hebt kleiner dan 22"

Neem die van djmaddox als je een scherm hebt groter dan 22", maar koop wel een betere kast. Als het toevallig eens tocht in je kamer val je kast anders om.

Geplaatst:
Bovenstaande samengestelde pc is echt een superpctje voor dat geld, die Amd phenom II's presteren bijna gelijk met de i7 serie van intel.

Voor gaming liggen de verschillen tussen de Phenom II en de i7 serie niet ver uit elkaar, maar als je video's moet renderen is de i7 stock bijna 2 keer zo snel als de 940. Het is maar net waar je hem voor nodig hebt.

Mja gezien de gemiddelde leeftijd op dit forum ga ik er vanuit dat 99% een pc het meeste gebruikt voor te gamen en de andere standaard dingen. Echt zware applicaties met renderen en andere 3d toepassingen zie ik hier zo snel niet langs komen.

ik ben nu 15 en ik ben zelf bezig met vids maken van games op mn PS3, en ook ik render mijn video's zo dat ze in HD worden gezet voor Youtube ;)

Uitzonderingen zijn er altijd, of het er veel zijn lijkt me niet.

Geplaatst:

Er staat toch duidelijk in de topic titel GAME PC, dus ik snap niet waarom men discusseerd over de i7 die beter presteerd met video's renderen dan de Phenom II. Dat is toch helemaal niet aan de orde in dit topic. :bonk:

Geplaatst:

een vriend van mij is ook opzoek naar een game pc

nu vond ik het onzin om een nieuw topic aan te maken

kan iemand als hij tijd heeft een game pc samenstellen voor het budget van

€700.-

heb je met die €50 veel verschil of zijn de bovenstaande van €650 net zo goed?

of ook wel is die 50 wel de moeite waard?

grz

Geplaatst: (bewerkt)
een vriend van mij is ook opzoek naar een game pc

nu vond ik het onzin om een nieuw topic aan te maken

kan iemand als hij tijd heeft een game pc samenstellen voor het budget van

€700.-

heb je met die €50 veel verschil of zijn de bovenstaande van €650 net zo goed?

of ook wel is die 50 wel de moeite waard?

grz

Klik

Bewerkt: door TaartJJ~!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...