Jump to content

xp opnieuw installeren

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb dit topic geopend omdat ik niet wist of formateren hetzelfde is als xp opnieuw installeren dus maakte ik maar een nieuw topic inplaats van in het formateren topic te posten

nou dit is mijn vraag

hoe installeer ik xp opnieuw

als ik de cd erin stop krijg ik deze foutmelding (zie bijlage)

p.s. ik heb me pc nog niet leegehaald omdat ik dat nog niet aan durfde zonder wat info moet dit of niet?

Bewerkt: door mania-92
Geplaatst:
ik heb dit topic geopend omdat ik niet wist of formateren hetzelfde is als xp opnieuw installeren dus maakte ik maar een nieuw topic inplaats van in het formateren topic te posten

nou dit is mijn vraag

hoe installeer ik xp opnieuw

als ik de cd erin stop krijg ik deze foutmelding (zie bijlage)

p.s. ik heb me pc nog niet leegehaald omdat ik dat nog niet aan durfde zonder wat info moet dit of niet?

Heb je de CD van een andere computer gehaald?

Of zat die CD erbij geleverd?

En volgens mij is formateren wel wat anders, dan je XP opnieuw installeren. :)

Geplaatst:

Ik denk dat je toch even een andere cd moet hebben.

Zoals staat vermeld is de versie van jouw cd te oud ik denk dat je beter een andere instal cd moet gaan halen in een computer winkel ofzo. :huh:

Geplaatst:

Druk de Windows CD in de CD-rom speler en start je computer opnieuw op. Windows brengt je verder tot een scherm waar je de schijven kunt formatteren. Daarna zet hij Windows erop.

Geplaatst:

Ik doe meestal de CD erin als m'n PC net klaar is met aangaan.

Op het begin al die informatie in een zwarte achtergrond. Dan staat er " press H to blabla " ( volgens mij ).

En dan de keuzes aanklikken.

Ook moet je "Windows Recovery Disc" erbij hebben geleverd ( in mijn geval dus ).

Dat zijn ( in mijn geval ) 2 Cd's. 1 met de weet ik veel, en een met 't software erin.

Geplaatst:
Ik denk dat je toch even een andere cd moet hebben.

Zoals staat vermeld is de versie van jouw cd te oud ik denk dat je beter een andere instal cd moet gaan halen in een computer winkel ofzo. :huh:

Die opmerking komt zeer waarschijnlijk omdat de CD nog geen SP2 bevat en z'n computer naar alle waarschijnlijkheid wel.

Als je XP opnieuw gaat instaleren kun je verschillende kanten op:

1) je verwijderd alleen de bestanden van windows en programma's (c:\windows, c:\program files). Dit kan echter niet vanuit XP zelf.

2) een wat grondigere en beter optie is om alle data die je wilt bewaren op een andere HDD te zetten (of op een CD / DVD te branden). Daarna je opstarten via je XP CD (er zijn topics over hoe je via een CD moet starten. Zoek in dit forum op BIOS is de afgelopen 30 dagen) en zo kun je je C: formateren en XP instaleren.

3) Gebruik eventuele recovery discs zoals Hayate al aanhaalde.

Mocht je voor optie 2 (en dat geldt ook uiteraard voor optie 1) gaan, let er op dat je alles bewaar wat je niet kwijt wilt. Dus bijv. je favorieten, documenten, media-files. Settings van bepaalde programma's enz. enz. Zelf gooi ik alle temp dirs leeg en brand ik c:\program files\ en c:\documents en setting\ op een DVD. Als ik dan wat vergeten ben kan ik het toch terug halen...

Geplaatst:

ik zal nu ff me cd's doorgaan spitten

maar als ik dat gedaan heb moet ik dan nog wat instelle voor internet of gebeurt dit automatisch

Geplaatst:

maar als ik dat gedaan heb moet ik dan nog wat instelle voor internet of gebeurt dit automatisch

Is afhankelijk of je netwerkkaart door XP herkent wordt. Voor sommige netwerkkaarten moet je eerst drivers instaleren voordat hij werkt.

Daarnaast is het handig als je iemand weet die je kan helpen als je er niet meer uitkomt.

Nog iets om rekening mee te houden: als ik XP instaleer met alle software + instellingen die ik voor m'n her-install had ben ik zeker een uurtje of 4 a 5 bezig (oke, ik heb veel software draaiien, maar daarentegen ook al 100den keren een PC geinstalleerd). Het is dus best een aardig werkje...

Geplaatst:

Is afhankelijk of je netwerkkaart door XP herkent wordt. Voor sommige netwerkkaarten moet je eerst drivers instaleren voordat hij werkt.

Daarnaast is het handig als je iemand weet die je kan helpen als je er niet meer uitkomt.

Nog iets om rekening mee te houden: als ik XP instaleer met alle software + instellingen die ik voor m'n her-install had ben ik zeker een uurtje of 4 a 5 bezig (oke, ik heb veel software draaiien, maar daarentegen ook al 100den keren een PC geinstalleerd). Het is dus best een aardig werkje...

wel vier :)

dus als je me vandaag niet meer ziet dan doet me pc het niet meer

p.s als me internet het niet doet waarvan af moet ik dan die drivers halen?

is het te checke of xp de mijne ondersteund?

Geplaatst:
dus als je me vandaag niet meer ziet dan doet me pc het niet meer

p.s als me internet het niet doet waarvan af moet ik dan die drivers halen?

is het te checke of xp de mijne ondersteund?

Je kunt nu kijken welke netwerkkaart je hebt (Deze Computer => Eigenschappen => Hardware => Apparaat beheer => Netwerkadapters) en daar voor drivers downloaden. Gewoon ff die naam intypen in google.

Mogelijk staat er daar meerdere netwerkadapters, bijv een 1394 netwerkkaart (firewire), Bluetooth (als je een dongle hebt). Maak anders even een screen van je apparaat beheer met netwerk adapters open geklikt.

Geplaatst: (bewerkt)

dit zijn (ze)

zie bijlage

EDIT- ik kan geen drivers er voor vinden alleen winkels die die kaart verkopen of mensen die vragen hebben over die kaart

Bewerkt: door mania-92
Geplaatst:
dit zijn (ze)

zie bijlage

EDIT- ik kan geen drivers er voor vinden alleen winkels die die kaart verkopen of mensen die vragen hebben over die kaart

Als je nog een half uurtje geduld hebt... ik ga hier zo een PC instaleren met een nForce moederbord (met een netwerkkaart onboard). Volgen mij zijn ze niet nodig. Bij je moederbord zat waarschijnlijk een CD. Zijn er drivers voor die netwerkkaart nodig dan staan ze daar iig. op.

Geplaatst:

dus als hij bij jou doet dan moet hij het bij mij ook doen?

zojah allemaal bedankt voor jullie hoop ik zal nu ff cd van moederbord zoeken

Geplaatst:
dus als hij bij jou doet dan moet hij het bij mij ook doen?

Ja, dat had zo moeten zijn. Alleen moest ik toch een driver instaleren van de CD, dus dat zal jij ook (zeer waarschijnlijk) moeten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...