Jump to content

Verschil tussen 32bit en 64bit

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik ben van plan om een nieuwe laptop te gaan kopen (Dell XPS Studio 16) en ik heb het budget om de RAM uit te breiden naar 6GB. Maar dan moet ik Vista 64bit kopen (kost niks). Mijn vraag dus: Wat is het verschil tussen 32bit en 64bit? En is het het waard om 6GB RAM te hebben of zit daar nauwelijks verschil in?

Verdere specs:

Intel® Core™2 Duo Processor T9600 (2,80 GHz, 6 MB, 1.066 MHz)

500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf

512MB ATI® Radeon™ HD 3670 graphics card

MVG

GG

Geplaatst: (bewerkt)

Ik weet alleen dat de 32 Bit versie beter is dan de 64 Bit.

Waarom weet ik niet.

Hieronder:

Ik zei dat 32 bit beter is alleen waarom weet ik niet.

Bewerkt: door Zaahed
Geplaatst:

@ hierboven: Reageer gewoon niet als je er niks van weet...

Nou, ik weet dat vele programma's op 32-bit gemaakt zijn. Ook Gta: IV is zogezegd gemaakt voor 64-bit, maar toch, als je hem start start ie in een 32-bitmodus ofzoiets. Als je echt met grafische programma's enzo werkt kun je best overstappen naar 6 GB RAM. Maar ik hoor van gamers dat ze 2 GB RAM moeilijk volkrijgen tijdens het gamen...3,25 GB RAM is genoeg tijdens het gamen enzo. Er is wel een soort 32-bitstarter(bij gebrek aan een ander woord), en dus als je Vista 64-bit hebt zal die zo 32-bit programma's starten. Ik heb hier zelf geen ervaring mee, dus zul je moeten vragen aan iemand die er ervaring mee heeft of dit trager gaat...Wel is dit een interessant artikel. Succes ermee.

Geplaatst:

Het is een mooi artikeltje, maar ik denk dat het een beetje verouderd is. 22 juni 2008.

Ik zou het echt fijn vinden als iemand die ervaring heeft met 32 en 64 bit hier post en de verschillen verteld.

Geplaatst:

64 bits is een totaal andere instructieset, waardoor je dusproblemen kunt krijgen met het draaien van 32 bit programmas, deze moeten geemuleerd worden wat niet altijd even soepel verloopt.

Ik zou het gewoon niet doen, 4GB krijg je al niet vol dus 6 al helemaal niet

Geplaatst:

Ik zie nog niet echt het antwoord op het verschil tussen 32-bit en 64-bit.

Het verschil bestaat uit de manier hoe de computer de informatie opslaat. Bij 64-bit is dit meer en daarom kan het meer geheugen aan, theoretisch namelijk 264 = 18 miljoen miljard TB in plaats van de 232 = 4,2 GB die bij een 32-bits van toepassing zijn. Daardoor kan 64-bit meer aan en kan het ook sneller werken.

De vraag blijft of je het ook nodig hebt. Omdat zowat alle huidige software geschreven is voor 32-bit systemen, werkt het niet altijd op 64-bit. Daardoor levert het nog wel eens problemen op, al zou je het nog wel kunnen simuleren. Omdat er ook een verschil is, bestaan er ook speciale 64-bit versies van sommige software, denk aan Vista, Microsoft Office en GTA4.

Mocht je 64-bit willen, dan is dat alleen maar als je ook echt veel games speelt. In dat geval kan je namelijk je volle 4GB geheugen gebruiken, in plaats van 3,25 GB bij 32-bit. Om nu meteen 6GB te kopen, is natuurlijk helemaal aan jou, maar je hebt het niet nodig. Je kan ook van GTA4 genieten met 4GB en voor gewone software heb je het al helemaal niet nodig.

Persoonlijk zou ik voor 4GB gaan en 32-bit, zodat je ook geen eventueel gezeur hebt met 32-bit software dat niet wilt werken (schijnt wel steeds minder voor te komen).

Geplaatst:

Maar ik wou mijn laptop gaan gebruiken voor de wat oudere games (Halo, GTA SA, alles dat niet zo zwaar is). Dus dan is 6GB helemaal niet nodig en het 64bit geeft dan eigenlijk alleen maar problemen. Oké, probleem opgelost.

Maar dan nog 1 vraagje; gaat die laptop het wel een jaar of 3 uithouden met 2,8GHZ processor en 4GB RAM?

Geplaatst: (bewerkt)

Ja hoor, zeker als je geen illigale shizzle download enzo. :) Wel kan je'm eens opschonen op opschoonprogramma's en defragmentaties zijn niet overbodig. Als ie traag wordt open je gewoon een topic, dan wil ik wel eens effe uitgebreid uitleggen dat je'm weer wat sneller maakt.

Edit: ZET ER EEN BETAALDE VIRUSSCANNR OP!!!! Norton Antivirus Gaming Edition en de standaard versie zijn echte aanraders. Kaspersky is volgens TC goed, maar met Kasper heb ik geen ervaring. Ik merk niks van m'n Norton, hij vertraagt m'n systeem niet. IK heb de standaard versie btw.

Bewerkt: door MegaPilot
Geplaatst:
Ja hoor, zeker als je geen illigale shizzle download enzo. :) Wel kan je'm eens opschonen op opschoonprogramma's en defragmentaties zijn niet overbodig. Als ie traag wordt open je gewoon een topic, dan wil ik wel eens effe uitgebreid uitleggen dat je'm weer wat sneller maakt.

Edit: ZET ER EEN BETAALDE VIRUSSCANNR OP!!!! Norton Antivirus Gaming Edition en de standaard versie zijn echte aanraders. Kaspersky is volgens TC goed, maar met Kasper heb ik geen ervaring. Ik merk niks van m'n Norton, hij vertraagt m'n systeem niet. IK heb de standaard versie btw.

Ik was echt zeker van plan om een goede scanner en bescherming op te zetten. Het maakt me niet uit hoeveel het kost.

Geplaatst:

Sorry hoor, maar wat heeft 'illegale shizzle' te maken met de snelheid van je computer?

Geplaatst:
Een vraagje tussendoor: Waarom noemen ze 32-bit ook wel eens x86?

is gewoon andere benaming, 64 bit noemen ze x64 btw, weet niet precies waarom nooit gezocht of gevraagd, dus zou ff googlen :puh:

tevens met een laptop zou ik sowieso voor 32 bit gaan, zelfs met een dikbakbeest van een laptop heb je nog niet prestaties genoeg om nu 64bit nodig te hebben. Tevens zijn er nog amper games die de 3.25gb ram volledig vol krijgen dus het is nog redelijk onnodig.

Geplaatst:

tevens met een laptop zou ik sowieso voor 32 bit gaan, zelfs met een dikbakbeest van een laptop heb je nog niet prestaties genoeg om nu 64bit nodig te hebben. Tevens zijn er nog amper games die de 3.25gb ram volledig vol krijgen dus het is nog redelijk onnodig.

Ik ga hier helemaal in mee, en welke game zou je op een laptop willen draaien als die game zoveel geheugen verbruikt?

Geplaatst:

Omdat het draait op een processor op de x86 architectuur die backward compitable is met de Intel 8086.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...