RHochstenbach Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 (bewerkt) De 64 bits versie van Vista heeft een 32 bits laag ingebouwd. Hierdoor kan je 99% van alle 32 bits programma's gewoon draaien. Het enigste waar je wel rekening mee moet houden is, dat je alleen 64 bits stuurprogramma's kan installeren. Ikzelf heb de 64 bits verie van Vista op mijn Mac staan en nog op een PC. En ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad vanwege 64 bit. Als je een laptop gaat kopen en je hebt het budget, dan kan je het beste die 6 GB aan RAM pakken. Het is namelijk niet goedkoop om het RAM in de toekomst uit te breiden voor een redelijke prijs. Zeker niet bij Dell. Bewerkt: 17 maart 2009 door RHochstenbach Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 Ik gebruik ook 64-bit, het enige programma waar ik problemen mee heb is Spyware Doctor. Maar verder werkt alles. Reageren
knikker Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 32bit os'en kunnen tot 3,2gb ram zien 64bit os'en kunnen meer dan 3,2gb ram zien, dus als je vb 4gb ram hebt kan je maar beter een 64bit os nemen als je al je ram wil kunnen gebruiken Reageren
Sprunk Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 Alsóf je nu echt meer als 3.2 GB nodig hebt. Ik heb nog gewoon normaal 2 GB, en kan alles doen wat ik wil, en het komt nóóit vol bij mij (op XP). Dus je kunt beter gewoon 32BIT nemen, als op 64BIT niet alles even goed werkt. Reageren
Limbolander Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 De 64 bits versie van Vista heeft een 32 bits laag ingebouwd. Hierdoor kan je 99% van alle 32 bits programma's gewoon draaien. Het enigste waar je wel rekening mee moet houden is, dat je alleen 64 bits stuurprogramma's kan installeren. Ikzelf heb de 64 bits verie van Vista op mijn Mac staan en nog op een PC. En ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad vanwege 64 bit. Als je een laptop gaat kopen en je hebt het budget, dan kan je het beste die 6 GB aan RAM pakken. Het is namelijk niet goedkoop om het RAM in de toekomst uit te breiden voor een redelijke prijs. Zeker niet bij Dell. huh dat dikgedrukte waar slaat dat op? RAM wordt steeds goedkoper, de " normale reepjes van nu " zoals ddr2 800 kosten 30 euro voor 2gb ofzo al, en over een tijdje wordt DDR3 weer normaal en gaat die dus rond die prijs kosten etc etc, en omdat die van Dell is betekent dat niet dat je geen ander merk er zelf in kan zetten Tevens is 6gb een getal wat meer uitkomt met die nieuwe 1366 socket van intel die triple channel ondersteunen en zover ik weet is dat bij de laptops er nog niet. Reageren
Gijsso Geplaatst: 17 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 (bewerkt) Tevens is 6gb een getal wat meer uitkomt met die nieuwe 1366 socket van intel die triple channel ondersteunen en zover ik weet is dat bij de laptops er nog niet. En dat betekend dat ik toch gewoon 4 GB moet nemen of dat het toch slimmer is om 6GB RAM te doen? Had nog niet alles gelezen :$ Maar de conclusie is dat ik niet mijn geld moet verspillen aan 6GB RAM omdat de laptops van nu daar gewoon bijna geen profijt aan hebben. Ik was van plan om alleen maar de wat lichtere/oudere games te gaan spelen, voor school en een beetje Photoshoppen. Dus geen GTA IV of hele zware programma's. Bewerkt: 17 maart 2009 door GTAGijsso Reageren
FerryN Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 32bit os'en kunnen tot 3,2gb ram zien64bit os'en kunnen meer dan 3,2gb ram zien, dus als je vb 4gb ram hebt kan je maar beter een 64bit os nemen als je al je ram wil kunnen gebruiken Waarom ziet mijn 32bit XP dan 3.50gb aan geheugen? Reageren
Limbolander Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 32bit os'en kunnen tot 3,2gb ram zien64bit os'en kunnen meer dan 3,2gb ram zien, dus als je vb 4gb ram hebt kan je maar beter een 64bit os nemen als je al je ram wil kunnen gebruiken Waarom ziet mijn 32bit XP dan 3.50gb aan geheugen? Ja is verschillend ligt eraan wat je allemaal in je pc hebt gestoken etc Reageren
MegaPilot Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 Omg, voor laptops is XP pro het beste. Vista vreet 700 MB geheugen, Vista is traag. 4 GB - 700 MB = 3,3 GB, wat herkent XP? 3,25 GB. En XP is handiger, doet niet moeilijk, is sneller,... Mensen met Quad Cores nemen het beste Vista, XP werkt daar niet zo goed mee. Reageren
Thundercover Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 @ MegaPilot: Zorg eerst dat je het zelf weet voordat je met zo'n onzinverhaal komt aanzetten. XP neemt ook standaard een bepaald aantal ruimte in, omdat een OS nu eenmaal moet draaien. Ik weet niet waar jij dat op baseert, maar er klopt helemaal niks van. Vista 32-bit kan ook maar maximaal 3,25 GB gebruiken, ook al herkent hij dat er meer in zit. Waarom ziet mijn 32bit XP dan 3.50gb aan geheugen? Hij ziet het wel, maar hij kan het waarschijnlijk niet volledig gebruiken. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 Ik zeg toch niets over Vista 32-bit? Mijn XP SP3 neemt MAAR maximaal 100 MB van m'n werkgeheugen in, Vista vreet gewoon je RAM geheugen op...Ik was dus bezig over zijn Vista 64-bit versie. >>> Door Thundercover: Heb je überhaupt ooit Vista gebruikt (wat ik ernstig betwijfel) of baseer je dit op 'verhalen van internet' ? Je haalt allemaal dingen door de war en ik vraag me af of je het zelf wel begrijpt. En zelfs met de 64-bit versie van Vista klopt je vorige post niet. <<< Reageren
FerryN Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 @ MegaPilot: Zorg eerst dat je het zelf weet voordat je met zo'n onzinverhaal komt aanzetten. XP neemt ook standaard een bepaald aantal ruimte in, omdat een OS nu eenmaal moet draaien. Ik weet niet waar jij dat op baseert, maar er klopt helemaal niks van. Vista 32-bit kan ook maar maximaal 3,25 GB gebruiken, ook al herkent hij dat er meer in zit.Waarom ziet mijn 32bit XP dan 3.50gb aan geheugen? Hij ziet het wel, maar hij kan het waarschijnlijk niet volledig gebruiken. Ik heb in totaal 4 gig erin zitten. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 Ik kon met 32bit vista 3,5GB geheugen gebruiken Reageren
Thundercover Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 3 GB en nog wat, het is in ieder geval niet 4 GB. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.