Jump to content

Operating System Not Found!

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik had daarstraks een nieuwe (oude) pc gekregen en ik dacht laat ik er is een extra Harde Schijf instoppen en een goede videokaart van Nvidia3D. Heb ik alles aangesloten (volgens mij alles correct), start ik hem opnieuw op geeft ie het volgende aan: Operating System Not Found.

Ik flipte hem dus helemaal de pan uit :duh:

Ik heb toen de nieuwe Harde Schijf er weer uit gehaald, weer opnieuw opgestart en weer: Operating System Not Found.

Daarna heb ik mijn videokaart er uit gehaald en de oude (die er al inzat vanaf toen ik de pc kreeg) er weer ingedaan.

Weer opnieuw opgestart: Operating System Not Found.

Ik heb daarna op www.google.nl gezocht naar mensen die het zelfde probleem hebben/hadden. Ik ben toen op een site terecht gekomen en daar stond op, of ik misschien een cd in mijn cd/dvd schijf had zitten. Ik keek toen in die schijf en daar zat inderdaad een cd in van een spel dat ik wou proberen te installeren.

Heb die cd eruit gehaald, weer opnieuw opgestart en weer: Operating System Not Found.

Heb ook geprobeerd om op ''enter'' te drukken of op andere knopjes, maar dan komt er onder elkaar: Operating System Not Found te staan. Zoiets >

Operating System Not Found (ik drukte toen op enter)

Operating System Not Found (F10)

Operating System Not Found (F11)

Operating System Not Found (En ga zo maar door)

Ik heb daarna nog twee keer geprobeerd om opnieuw op te starten, maar ik krijg elke keer dezelfde fout.

Ik heb helaas geen Windows XP cd. Ik heb eigenlijk helemaal geen cd's van mijn computer.

Dus alsjeblieft kan iemand mij helpen met dit probleem!?!?

Thanks, GTA_KillA.

Geplaatst:

Staat in je bios(wss openen met F12 of Delete toets) je harde schijf(waar je os opstaat) wel aangegeven als primary disk?

Geplaatst:
Staat in je bios(wss openen met F12 of Delete toets) je harde schijf(waar je os opstaat) wel aangegeven als primary disk?

Euhm.... Ik heb geen flauw idee wat BIOS betekent. Heb wat rond gezocht op www.google.nl, maar heb niet echt wat gevonden wat ik snap :N. Ik heb al op F12 gedrukt, maar volgens mij nog niet op Delete. En hoe moet ik dan mijn Harde Schijf aangeven als Primary Disk? Enne... wat betekent OS?? :7

Geplaatst:

De bedoeling is dus dat je de schijf waar Windows opstaat aansluit als Master en de extra schijf als Slave. Als je je computer opstart krijg je meestal (heel kort) een tekstje te zien in de zin van 'Press F12 (kan ook iets anders zijn) to enter Setup' daarin kun je de bootorder veranderen en moet je de schijf met Windows er op boven de extra schijf zetten.

Geplaatst:

OS=Operation System(windows e.d.)

BIOS zorgt ervoor dat schijven herkent worden en nog veel meer.

En om je primary disk te wijzigen is bij elk moederbord anders,misschien kan je posten wat voor moederbord je hebt,dan kunnen we je verder helpen.

Geplaatst:

Euhm.... Ik heb geen flauw idee wat BIOS betekent. Heb wat rond gezocht op www.google.nl, maar heb niet echt wat gevonden wat ik snap :N. Ik heb al op F12 gedrukt, maar volgens mij nog niet op Delete. En hoe moet ik dan mijn Harde Schijf aangeven als Primary Disk? Enne... wat betekent OS?? :7

Oke. Waarom zit jij met hardware te klooien terwijl je zo achterlijk bent dat je niet eens weet wat de BIOS of je OS is?

Geplaatst: (bewerkt)

Dit is mijn computer D1.JPG. En ik krijg een opstartscherm te zien van welk merk computer ik heb met als opstartscherm een wereldbol en daaronder staat er: www.dell.com.

Dat is het enige wat ik krijg te zien.

Dan opeens hoor ik een 2 seconde durende zoem. Daarna een piepje en dan staat er weer: Operating System Not Found. Verder staat er geen: F12 of wat dan ook. Alleen: Operating System Not Found. Als ik bijvoorbeeld op een toets druk bijvoorbeeld op de ''T'', dan komt er een extra: Operating System Not Found bij.

Als ik tijdens het opstartscherm F2 of F12 ingedrukt hou (weet het niet meer zeker) dan kom ik bij: Dell Dimension XPS T500 Setup met de tabs: Main, Advanced, Security, Power, Boot en Exit. Ik heb wat rondgekeken en heb het volgende gezien bij de tab: Advanced > IDE Configuration > Primary IDE Master [None], Primary IDE Slave [None], Secundary IDE Master [CRD-8480C-(SM)] en Secundary IDE Slave [None]

PS. Froop, je kan wel ff normaal doen hé.

Bewerkt: door GTA_KillA
Geplaatst:
PS. Froop, je kan wel ff normaal doen hé.

Normaal? Ik vind je achterlijk. Als je dat beledigend opvat mag je de werkelijke betekenis eens opzoeken. Welterusten. :tu:

Geplaatst: (bewerkt)

Je hoeft ook niks te posten hoor, Froop :cya:

Oh! En heb nog wat gevonden wat misschien van pas kan komen bij tab: Boot > First Boot Device [Removable Devices], Second Boot Device [Hard Drive], Third Boot Device [ATAPI CD-ROM Driv] en Fourth Boot Device [Network Boot]

Bewerkt: door GTA_KillA
Geplaatst:

Je moet de HDD natuurlijk wel als eerste zetten. Misschien is je CD drive naar de knoppen en loopt daarom je BIOS vast. Probeer dat eens. ^_^

Geplaatst:

Ik zie het al, nu gaat de BIOS op zoek naar iets wat in de USB dinges zit, wanneer hij het niet kan vinden, zou hij naar de HDD moeten gaan, maar dat doet hij dus niet. Als je het gewoon verandert zodat hij eerst vanuit de HDD opstart (je Harde schijf), dan zou hij het moeten doen, net als Sprunk zei.

Geplaatst:
Ik zie het al, nu gaat de BIOS op zoek naar iets wat in de USB dinges zit, wanneer hij het niet kan vinden, zou hij naar de HDD moeten gaan, maar dat doet hij dus niet. Als je het gewoon verandert zodat hij eerst vanuit de HDD opstart (je Harde schijf), dan zou hij het moeten doen, net als Sprunk zei.

Hoe moet ik dat instellen?

Geplaatst:

Waarschijnlijk is de hardeschijf gewoon kapot, en kan de computer er geen besturingssysteem op vinden en er niet van opstarten. Probeer eens een andere waarvan je zeker weet dat hij het doet.

Ook kan het moederbord of een kabel kapot zijn, want een harde schijf uit een oude computer van mij, werkte daar niet meer, maar wel in een andere. ;)

Controleer of de hardeschijf nog heel is in een andere computer of probeer een andere. :)

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

weet je trouwens wel helemaal zeker of je HDD wel goed is aangesloten?

Kan het niet zijn dat er een kabeltje is los geraakt toen je de andere HDD erin stopte?

Geplaatst:
weet je trouwens wel helemaal zeker of je HDD wel goed is aangesloten?

Kan het niet zijn dat er een kabeltje is los geraakt toen je de andere HDD erin stopte?

Ik heb net de zijkant eraf gehaald (de klep) en heb alles goed nagekeken maar er zit niks los.

Misschien kan jij me hier mee helpen.

In de BIOS setup heb ik iets gevonden. In de IDE Configuration staat er iets met dit schemaatje:

IDE Controller [both]

>Primary IDE Master [None] (ik ben er achter gekomen dat ik dit kan veranderen in: Auto, User, Other ATAPI, IDE Removable, CD-Rom en ATAPI Removable.)

>Primary IDE Slave [None] (kan de zelfde types gebruiken net als bij Primary IDE Master.)

>Secondary IDE Master [CRD-8480C-(SM)] (ook weer dezelfde types.)

>Secondary IDE Slave [None] (ook dezelfde types.)

Nu is mijn vraag: wat moet ik allemaal veranderen?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...