gta_rulez Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 (bewerkt) Ik zou Primary IDE Master op Auto zetten. Maar ik kan het ook fout hebben. Zoveel verstand heb ik ook weer niet van de BIOS. Bewerkt: 17 maart 2009 door gta_rulez Reageren
.Senne Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 >Primary IDE Master [None] (ik ben er achter gekomen dat ik dit kan veranderen in: Auto, User, Other ATAPI, IDE Removable, CD-Rom en ATAPI Removable.)>Primary IDE Slave [None] (kan de zelfde types gebruiken net als bij Primary IDE Master.) >Secondary IDE Master [CRD-8480C-(SM)] (ook weer dezelfde types.) >Secondary IDE Slave [None] (ook dezelfde types.) Wissel primary IDE master [none] om met de Secondary IDE Master [CRD-8480C-(SM)], dan werkt 't misschien wel. aangezien er bij de eerste 'none' achter staat, zal hij geen schijf vinden, en dus ook geen besturingssysteem. De tweede heeft wel een schijf, waar hopelijk wel het besturingssysteem opstaat. Reageren
Vansloneker Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 Je kunt alles op auto zetten. Vergeet niet de wijzigingen te saven. Net als een eerdere reageerder heb ik sterk de indruk dat er iets verkeerd gegaan is met het aansluiten van de harde schijven. Het werkte, tot je de schijf en de videokaart ging veranderen. Dus of je IDE kabel of je voedingskabel kan dan de bron van je problemen zijn. Reageren
MrKooKie Geplaatst: 17 maart 2009 Rapport Geplaatst: 17 maart 2009 Waarschijnlijk is de hardeschijf gewoon kapot, en kan de computer er geen besturingssysteem op vinden en er niet van opstarten. Probeer eens een andere waarvan je zeker weet dat hij het doet.Ook kan het moederbord of een kabel kapot zijn, want een harde schijf uit een oude computer van mij, werkte daar niet meer, maar wel in een andere. Controleer of de hardeschijf nog heel is in een andere computer of probeer een andere. Mvg, Flitskikker Het lijkt me vrij sterk dat een schijf met daarop Windows geinstalleerd het in een totaal anders systeem gaat doen. Door de verschillen tussen drivers en RAID-configuraties. Maar goed, Wat GTA_KillA eerst eens moet doen is onder het tabje "Main" kijken of de computer uberhaupth wel een schijf ziet. Dan is dat hele geklooi met 'defecte schijven' gelijk afgelopen. Mocht het nu zo zijn dat de computer geen schijf ziet dan zou je de kabels moeten controleren (maar je had al aangegeven dat je dat al gedaan had). Ziet de computer nou wél een schijf dan gaan we verder troubleshooten. In jou boot-order staat vermeld dat het allereerste (lees: meest dominante) boot-device als USB-devices ingesteld staat. Dat betekent dus dat als jij de computer aanzet het systeem opzoek gaat naar USB-hardware waarvan geboot zou kunnen worden. En hier denk ik zelf dat het probleem veroorzaakt wordt. Op het moment van het aanzetten van de computer zit er een USB-stick of een externe USB-HDD aangesloten aan de computer. De computer onderzoekt deze USB apparaten op een besturingssyteem (OS; zoals Windows) het is vrij logisch dat je geen Windows op je USB-stick hebt geinstalleerd noch op je externe HDD. Wat zal betekenen dat de computer deze schijven wel aanduidt als Primaire-schijven (!) Omdat deze namelijk het hoogst in de boot-order staan (!), en zal dus aangeven dat er op deze schijven geen besturingssysteem ye vinden is. Normaal gesproken zou in zo'n geval de computer door moeten gaan naar de 2de instelling van de boot-order (de échte hardeschijf dus). Maar dit wil nog wel eens om een of andere reden fout gaan. Zorg dus dat je de PC niet opstart met enig USB-apparaat er aan verbonden. Nu ga ik niet alle oplossing hier neerpennen maar ik ga je wel een keuze geven. Er is een manier om de BIOS instellingen gehéél te resetten zodat je zeker weet dat het niet aan jou instellingen ligt. Dit betekent echter wel dat alles wat ooit veranderd is in jou BIOS teruggezet zal worden naar de fabrieksinstelling. Dit is aan te raden maar let wel dat je dan ook echt al je instellingen kwijt bent van je BIOS (dus niet van je Windows o.i.d). Dit doe je door de voedingskabel (stroomkabel) uit de achterkant van de PC te halen en vervolgens even een paar keer op de powerknop te drukken (om overige stroom uit de computer te laten). Dan maak je de kast open en zoek je op het moederbord naar een batterijtje ongeveer ten grootte van een Euro. Deze haal je eruit en laat je er 5 minuten uit om hem vervolgens weer in het moederbord te doen en de procedure achterstevoren te herhalen. Dit klinkt misschien radicaal maar kan in de praktijk vaak vrij weinig kwaad bij de gemiddelde huis-tuin-en-meubel computer. Als je dit gedaan hebt zouden dus (eventueele) foutieve instellingen verwijderd moeten zijn. Dan kun je het allemaal nog eens proberen. Mocht het dan nog niet lukken wordt de kans dat je HDD naar de knoppen is aanzienlijk groter. Maar dat zien we dan wel weer. Reageren
GTA_KillA Geplaatst: 18 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 maart 2009 Bedankt iedereen. Ik ga nu ff kijken of het werkt Reageren
GTA_KillA Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 Ik heb net wat dingen veranderd wat ik moest veranderen en ben weer ergens achtergekomen. System Configuration Data updated ERROR Invalid System Configuration Data - run configuration utility Hoe los ik dit nu weer op? Reageren
wesley123 Geplaatst: 20 maart 2009 Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 okee. Wie zegt dat er uberhaupt wat op de harde schijf staat van de pc? Het kan net zo goed zijn dat d eharde schijf gewoon leeg is. Reageren
GTA_KillA Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 (bewerkt) Krijg ik misschien nog een antwoord op mijn vraag? Ik weet echt niet meer wat ik kan doen want, ik krijg van iedereen wat anders te horen. Misschien dat jullie mij wat directe antwoorden kunnen geven? Ik hoor nu als ik de pc opstart 1 piepje en dan geeft ie de volgende error aan: System Configuration Data updated ERROR Invalid System Configuration Data - run configuration utility Nogmaals. Hoe los ik dit op? Bewerkt: 22 maart 2009 door GTA_KillA Reageren
Flitskikker Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 Waarschijnlijk zijn de BIOS instellingen verkeerd. Probeer eens de standaard BIOS instellingen terug te zetten. Mvg, Flitskikker Reageren
GTA_KillA Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 Waarschijnlijk zijn de BIOS instellingen verkeerd.Probeer eens de standaard BIOS instellingen terug te zetten. Mvg, Flitskikker Helaas weet ik niet waar ik dit moet veranderen in de BIOS setup Maar ik zal ff kijken. Reageren
Ferre Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 Erhm, ik ben geen handige Harry met dit soort dingen. Maar als het besturingssysteem niet op wilt starten (en hij blijft hangen) omdat hij de harde schijf niet kan vinden, moet je even kijken of de stekker er wel goed in zit. Reageren
wesley123 Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 okee enter de bios en druk dan op de knop die aangegeven staat voor load defaults. en ook weet je zeker dat er uberhaupt een besturingssysteme op de schijf staat? Het kan net zo goed zijn dat de schijf gewoon helemaal leeg is. Reageren
GTA_KillA Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 Die rode draad heb ik er niet in zitten maar, voordat dit probleem deed ie het gewoon dus ik snap er helemaal niks van. Heb net ook die instellingen teruggezet. Geen resultaat. Hij piept nu weer 2x. Die 2de Harde Schijf die ik erin had gedaan en er weer uitgehaald heb, heb ik erin gezet toen de pc nog aanstond. Daarna heb ik hem opnieuw opgestart en toen deed ie het niet meer (de pc). Reageren
ikt Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 (bewerkt) 1: Sloop je HDD's en je videokaart uit de computer. De rest laten we zitten. 2: Start je computer op en ga naar de BIOS. 3: Zoek naar een optie die lijkt op RESET ALL SETTINGS, kies die en doe gewoon YES. Reboot en daarna gewoon afsluiten. 4: Doe nu jouw NORMALE HDD erin. 5: Start je computer weer op. Nu zou alles moeten zijn zoals het was. 6: Doe nu je andere HDD erin. Kijk of alles normaal start. Zoniet, ga klooien in de BIOS m.b.v. bovenstaande posts. 7: Klaar. Nu kun je met je videokaart gaan klooien. Ik gebruik trouwens HDD omdat 'Harde Schijf' langer is om te typen. Bewerkt: 22 maart 2009 door ikt Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.