Jump to content

Duke Nukem Forever

Flashingdemon666

Komt Duke Nukem Forever ooit nog uit?  

30 leden hebben gestemd

1. 1. Komt Duke Nukem Forever ooit nog uit?

• Ja, natuurlijk! Always bet on the Duke!
      12
    • Misschien. Ik weet het niet.
      5
    • Nee, het is gewoon een grap van 3D Realms.
      4
    • Huh? Duke Nukem? Wie is dat?
      8

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Duke Nukem Forever. Het spel zou de opvolger van Duke Nukem 3D moeten worden maar hij is nu al 13 jaar in

ontwikkeling. Natuurlijk zijn er veel mensen die al geen hoop meer hebben op de release van Duke Nukem Forver,

maar wie van jullie denk dat hij nog wel uitkomt? Of juist niet? Hier volgt even de geschiedenis van Duke Nukem

Forever tot nu toe.

duke.jpg
Duke Nukem Forever begon op de idTech 1 (Quake 1 engine) in April 1997. Uit die engine zijn ook de allereerste screens gemaakt. Maar in November 1997 werd al het werk over gezet op de idTech 2 engine. (Quake 2 engine) Tot nu toe was alles nog veelbelovend. In midden 1998 werd de eerste trailer van Duke Nukem Forever uitgebracht. Hierin waren al grote stukken levels in-game te zien. Met daarbij ook een nieuw wapen, de voor die tijd prachtige graphics, en vooral veel nieuwe vijanden.

Duke Nukem Forever 1998 Trailer

Een paar maanden later besloot 3D Realms alweer naar een andere game engine over te stappen. Dit keer de Unreal

engine. Hierbij werd ook de release date een jaar opgeschoven. Naar eind 1999. Het enige wat er in 1999 kwam was

een verandering van de game engine. Nogsteeds de Unreal engine, maar nu zwaar aangepast.

Toen bleef het een tijdje stil rondom Duke Nukem Forever. In 2001 werd echter weer een trailer uitgebracht van

Duke Nukem Forever in de Unreal engine. Hierin was minder in-game te zien en wat er te zien was was minder

spectaculair dan in de eerste trailer. Zo hadden we alle wapens al in eerdere delen gezien en werd er vooral gefocust

op het laten zien dat je ook voertuigen kon besturen. Het ergste was nog dat de graphics nauwelijks verbeterd waren

ten opzichte van de Quake 2 engine.

Duke Nukem Forever 2001 Trailer

http://www.youtube.com/watch?v=iPX_y7wP_ko

Toen was het weer een tijdje stil. Totdat in 2004 het gerucht kwam dat Duke Nukem Forever meer van engine geruild

had met de Doom 3 engine. Dit zorgde voor grote conflicten met Take Two. Er is nooit gereageerd door 3D Realms

op dit gerucht. Wat we wel zeker weten is dat ze tussen 2004 en 2007 op een andere Unreal engine zijn overgegaan.

Waarschijnlijk een vroege versie van de Unreal III engine.

In 2007 kwam er echter een nieuwe trailer uit. Hier was echter weinig aan op te merken. Dat komt omdat deze trailer

maar een minuut duurde en omdat ongeveer een halve minuut daaraan besteed was aan the Duke himself die aan

het trainen en roken was.

Duke Nukem Forever 2007 Trailer

Daarna hebben we bijna niks meer van Duke Nukem Forever gehoort. Het enigste zijn een paar screenshots die ze met kerst uitgebrachte.

Dus? Wat denken jullie? Gaat deze game ooit nog uitkomen?

Bewerkt: door Flashingdemon666
Geplaatst:

Ik heb erover nooit gehoord maar nu gelezen en als ik het zo leesde denk ik dat het nioet zal uitkomen want zij veranderen de datum al meer dan 10jaar en ook de engines dus ik denk van niet.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik wacht er nog steeds op maar mijn hoop word wel steeds minder.

Elk jaar weer geruchten dat hij dit jaar gereleased zal worden maar elk jaar weer niets helaas.

Wat me wel opvalt is dat ze wel trailers releasen terwijl ze er helemaal niets over loslaten behalve dan dat hij "ooit" komt. Ik denk dat hij rond 2010 uitgebracht gaat worden. We zullen het wel zien :7

• 2 maanden later...
Geplaatst:
reken er niet op,een game die meer dan 10 jaar uitword gesteld zal niet meer komen.

Nee idd, als die game nog uitkomt ga ik mijn billen scheren met een grasmaaier.

Geplaatst:

:schater: :schater: begin dan maar vast want op de xbox360 kun je hem downloaden!!

de trail en full game duss suc6 met het grasmaaien en eten :eten:

Geplaatst:
:schater: :schater: begin dan maar vast want op de xbox360 kun je hem downloaden!!

de trail en full game duss suc6 met het grasmaaien en eten :eten:

serieus is hij uit???? :cab: o en kan je het filmen en op youtube zetten als jullie billen gaan sheren met een grasmaaier en een disc eten? :klap:

Geplaatst:
De originele versie van Duke Nukem staat nu online op Xbox Live arcade.

Haha, thnx voor het melden van deze fail :puh:

Als Duke Nukem Forever nog komt moet het wereld nieuws worden, na 13 of 14 jaar uitstellen en engine changes nog komen vind ik toch een zeer aparte manier van games maken :Y

Geplaatst:
De originele versie van Duke Nukem staat nu online op Xbox Live arcade.

Haha, thnx voor het melden van deze fail :puh:

Als Duke Nukem Forever nog komt moet het wereld nieuws worden, na 13 of 14 jaar uitstellen en engine changes nog komen vind ik toch een zeer aparte manier van games maken :Y

dus hij is nog niet uit begrijp ik?

Geplaatst:

Ik Hoop echt dat DNF nog komt maar dat zal waarschijnlijk niet omdat het bedrijf failliet is. ik ga Duke met z'n leuke tekstjes missen :cry:

R.I.P. Duke of hoe het hij het : Rest in Pieces!

GnR61

• 1 year later...
Geplaatst: (bewerkt)

Nja, ik vind het wel waard om dit te bumpen.

Namelijk, hij is weer een tijdje in productie(richting de 13 jaar), maar wordt nu verder gebouwd door Gearbox Software nadat 3D Realms in geldnood kwam.

Maar goed nieuws, want Gearbox Software wilt de game vast wel releasen.

Ik ben benieuwd, heb Duke Nukem 3D alweer geïnstalleerd en blijft leuk.

Ohja, hij zou juni 2011 uitkomen, eerst stond op mei, maar dat is uitgesteld geworden, ben benieuwd.

Bewerkt: door GolfG60

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...