Jump to content

'multimedia pc'


.Senne

Recommended Posts

Hey mede-forummertjes :D

Ik zag net in de folder van de Aldi een multimedia pc staan voor 600 euro, die me eigenlijk best goedkoop leek.

Intel Core 2 Duo processor E7400 @2.8 Ghz

1000 GB harde schijf

Nvidia GeForce GT140 512 mb (ligt tussen 9500-9600)

Windows Vista home premium

inclusief draadloos toetsenbord en muis

Ik zou m'n ouders willen overhalen om deze aan te kopen, want de tweede pc hier in huis begint wat te verjaren.

Maar is hij z'n prijs waard, of is het toch afzetterij?

Je krijgt er 3 jaar garantie op, en ik kan er zelf nog wel windows XP opzetten :puh:

Heb zelf even wat willen samenstellen op alternate met dezelfde specs, maar kwam steeds foute combinaties uit :puh: en het kostte ook meer dan 600 euro.

Maar is dit dus een goede aankoop of niet? (a)

PS: kom niet zeggen dat Aldi bucht is, want alle hardware is en blijft toch van gerennomeerde merken. (intel, asus, nvidia, ..)

bvd,

Senne :cya:

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Seconde :)

Zit alleen geen besturingssysteem bij, maar die kan je toch wel ergens vandaan halen? :clown:

Asus P5KPL/1600 mobo, support voor 4GB geheugen, Crossfire, 7.1 surround. blabla

Core 2 Duo E8400 @ 3,0GHz 6MB L2-cache

OCZ 500W voeding

ATi Radeon HD4830, staat ongeveer gelijk aan de duurdere nVidia 9800GT

4GB Ram, (2X2GB)

500 GB HDD

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

Allereerst bedankt voor de moeite :D

Seconde :)

Zit alleen geen besturingssysteem bij, maar die kan je toch wel ergens vandaan halen? :clown:

Asus P5KPL/1600 mobo, support voor 4GB geheugen, Crossfire, 7.1 surround. blabla

Core 2 Duo E8400 @ 3,0GHz 6MB L2-cache

OCZ 500W voeding

ATi Radeon HD4830, staat ongeveer gelijk aan de duurdere nVidia 9800GT

4GB Ram, (2X2GB)

Besturingssysteem is niet echt een probleem, maar ik denk dat m'n ouders liever waar voor hun geld kopen, ook al kan je er zelf iets op flansen :$ En muis en toetsenbord zit er ook niet bij, ook al heb ik nog wel een goed setje :puh:

En voel je echt veel verschil tussen 2.8 en 3.0 ghz? Want ik vind 2.8 al lekker veel :puh: 'T is overigens niet dat ik duizenden programma's tegelijk draai of de zwaarste programma's die op de makrt zijn, maar goed. :)

En ja, de videokaart is wel een veel betere, maar als ik hen zeg dat ze een andere pc moeten kopen met een betere videokaart hebben ze direct door dat ik ermee wil gamen en zeggen ze nee :-(

O en btw, die GT140 videokaart, is die zo oerslecht? ze is toch beter dan een 7900GS, en daarmee kan ik COD4 nog wel lekker draaien...

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Die videokaart in die aldi PC is niets waard, ik geloof dat het een 9400GT is.

O ja, die 200MHz merk je niet, maar je merkt wel de combinatie van 200MHz, 267MHz FSB en 3MB L2 cache.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

Het zou tussen een 9500GT en een 9600GT liggen, en tegen een 8800GT opkunnen ...

Het is overingens een bewerkte 130GT. :Y

EDIT @ hierboven: Naast processor staat hiero : 3MB l2 cache, 1066mhz FSB

Quote over de videokaart:

HD Gaming for the Masses

Get the most graphics bang for your buck with a GeForce GT 130 GPU. PC gamers everywhere can now enjoy games at extreme HD resolutions without breaking their wallets.

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Die nieuwe naamgeving zegt me niets, en een 9500GT kan zeker niet tegen een 8800GT op. De 8800GT = 9800GT = HD4830

@ Hierboven, ja 3MB L2 cache minder en 267MHz FSB minder.

EDIT2:

Ik zie het, het is een speciale troep videokaart die voor Medion is ontwikkeld.

Zou er niet aan beginnen als je wilt gamen, totaal niet futureproof.

Je gaat CoD 4 misschien net kunnen draaien met AA uit.

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

>>hier<< staat wat info over de kaart, en heb nog ergens anders gelezen dat de 8800 GT beter is, maar niet zo heel veel. Maar is de kaart barslecht, of kan ik er nog vrij goed mee gamen? (a)

Over dat future: over twee jaar ben ik hier het huis uit, dus dan heb ik wel 'n eigen pc na wat sparen :puh:

En als een game op low draait aan 10 FPS ben ik al tevreden genoeg, dus dat is het probleem niet :D

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Ok dan moet je het maar kopen als je graag eigenwijs blijft ^_^

Weet niet wat ik moet denken over die kaart, en dan nog de E7300 is niets waard, nu iedereen op Core 2 Quad of i7 aan het overstappen is.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben niet eigenwijs, ik moet rekening houden met m'n ouders. :$

Zij betalen een pc die naar hun normen goed is en snel werkt, en als ik erop zit is het meestal om te gamen. Dus ik hoop gewoon dat de videokaart niet zoo heel slecht is, en dat de games er iets lekkerder op draaien dan de pc die er nu staat met 2.14 ghz, 1 gig ram en een 7300gs videokaart. :Y Daarop kon ik de meeste games van een half jaartje terug nog wel vlot draaien, bv Call Of Duty 4 op eigen schermresolutie (dus niet 800x600).

De GT 140 is sowieso beter, en met die processor aan 2.8 ghz en 3 gig extra ram moet het dus een stuk vlotter lopen, en volgens mij ook GTA IV op low trekken. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Maar zonder besturingssysteem (en we hebben hier enkel Windows XP liggen) dat normaal al snel 100 euro kost (legaal dan wel :7 ), helft kleinere HDD als ik me niet vergis :? en dan zouden we hem nog moeten bestellen..

BTW: dit zijn de officiële specs van de 130GT:

De GeForce GT 130 stond voorheen bekend als 9600 GSO en heeft 768 MB 500 MHz DDR2-geheugen op een 192-bit interface. Deze kaart is voorzien van 48 processors op 1250 MHz en een GPU op 500 MHz.

De 140GT is een iets aangepaste versie voor medion, dus veel verschil maakt dat niet.

De 9600 is geen topkaart, maar kan er voor mij wel door denk ik. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom nvidia, waarom doen jullie ons dit aan? Waarom, WAAROM???? Wat was er mis met Ge Force 9600GT??? WAAROM nou weer naamsveranderingen!!?? 130GT klikt gewoon k*t. :Y WAAROM????

Anyway senneken, luister nou maar naar Taart. Hij heeft een leuke PC voor je samengesteld, die aan je wensen voldoet. Als je nou gewoon tegen je ouders vertelt dat die kaart geen high-end game kaart is, komt het toch wel goed? 518 is geen geld voor dat systeem. Een PC in de winkel kost ruim 700 euro met dezelfde specs. Soms mag een leugentje om bestwil echt wel. ^_^

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...