Thundercover Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 Schrijf alles met kleine letters, scheelt je weer een aanzienlijke kans op fouten. Reageren
marcootje Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 inderdaad, dat is ook een optie maar toch: - in SQL moet je dat juist niet doen, dan ga je juist fouten maken - in JavaScript zijn veel variabelen die combinaties zijn van woorden, die dan ook met hoofdletters geschreven worden (bijv. backgroundColor), dat principe is ook handig met php-variabelen. $uitleg_vorm bijvoorbeeld zou ikzelf eigenlijk als $uitlegVorm schrijven. Maar dit is natuurlijk persoonlijke voorkeur, en hoe ver je gevorderd bent heeft er ook wel iets mee te maken. maar inderdaad, in eerste instantie is alles in kleine letters het beste (zeker voor beginners) Reageren
Kloep Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 En zoals je misschien al hebt begrepen, ben ik een beginner. Maar alles staat nu in kleine letters en de Location is gewijzigd. Maar het werkt nog steeds niet. Klopt de body wel? Ik heb dus in de body ook allerlei divjes staan. Kan dit het probleem zijn? Of misschien de uitleg die je erbij had gezet? Dus de tekst achter //? Mvg, Kloep Reageren
marcootje Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 Kun je even beide pagina's (de form & php-script) geven, zoals je ze nu hebt? Eventueel in een [codebox ], dan neemt het niet zoveel plek in beslag op het forum hier Dan kopieer ik het even naar mijn localhost, en kijk ik ff waarom het niet werkt. Tekst tussen /* en */ of op een regel achter // (of soms ook #) zijn comments/commentaar, dus worden niet meegenomen tijdens het parsen van de php. Die kunnen dus geen problemen leveren. Reageren
Kloep Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 (bewerkt) ok, Hmm, beetje breed. Wil je me even laten weten wanneer je ze hebt? Dan kan ik ze er weer vanaf halen. Bewerkt: 22 maart 2009 door Kloep Reageren
marcootje Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 (bewerkt) got them, ik ga er zo naar kijken (dat is dan weer jammer he, dat de layout door codebox-en niet in de lengte uitrekt, maar dan wel weer in de breedte XD) --------------------- zo even tussen m'n natuurkunde door: ik zie dat je form nog steeds je email bevat: ACTION="mailto:je@email.adres" dat moet uiteraard iets als action="mail.php" worden of zo ---------------------- een zij-opmerking: ik zie een paar keer MAXLENGHT= staan, wat MAXLENGTH= moet zijn... ik adviseer je, zeker als je meer met websites wilt gaan doen, een text-editor te downloaden met syntax-highlighting (zoals notepad++, waar ik al jaren blij mee ben). Dit kan ook heel wat fouten voorkomen. Bewerkt: 22 maart 2009 door marcootje Reageren
Kloep Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 ik zie dat je form nog steeds je email bevat:ACTION="mailto:je@email.adres" dat moet uiteraard iets als action="mail.php" worden of zo Ja weet ik. Maar de site is al bekend bij sommige. En als deze willen bestellen, kan dat nu nog op de oude manier, vandaar dat ik het telkens wijzig. Reageren
marcootje Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 (bewerkt) ok, nog een andere tip dan: gebruik test-omgevingen verder: echo("Er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw. Klik <a href="www.stick-y.nl/bestellen.html">hier</a> om naar de pagina terug te gaan."); dat is hetzelfde principe als echo("dit is een" hele leuke tekst" die ik echo"); zie je de fout? ik wel. twee oplossingen: echo("dit is een\" hele leuke tekst\" die ik echo"); echo('dit is een" hele leuke tekst" die ik echo'); wat ik zou doen: echo('Er is een fout opgetreden, probeer het opnieuw. Klik <a href="www.stick-y.nl/bestellen.html">hier</a> om naar de pagina terug te gaan.'); dan krijg ik geen parse error meer iig. verder, in je script staat dit: $naar = "je (at) email DOT adres"; dit moet je even omschrijven naar deze vorm, oftewel je ECHTE email-adres: $naar = "je@email.adres"; php wordt door de server uitgevoerd, dus NIEMAND kan zien wat je email-adres is. -------- EDIT: ik kwam er net achter dat het stukje: sleep(3); //pauzeert 3 seconden, zodat de persoon de bevestigingsboodschap kan lezen. header("Location: http://www.stick-y.nl/index.html"); //of welke andere site dan ook. exit(); weg kan/moet, omdat we nu gewoon naar een normale pagina schrijven. Bewerkt: 22 maart 2009 door marcootje Reageren
Kloep Geplaatst: 22 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 (bewerkt) Maar moet ik de header dan niet laten staan? Want hij moet wel naar de pagina doorlinken. Momenteel doet hij dat nog niet. Mvg, Kloep Hij geeft aan dat niet alle velden zijn ingevuld. Misschien dat je zelf even kunt proberen om een bestelling te plaatsen? Uiteraard neem ik deze dan niet serieus. Bewerkt: 22 maart 2009 door Kloep Reageren
marcootje Geplaatst: 22 maart 2009 Rapport Geplaatst: 22 maart 2009 (bewerkt) mijn mail-server draait sowieso niet, dus je krijgt geen mail van mij ik weet niet waarom, maar je moet het attribuut ENCTYPE="text/plain" in de <form> weghalen. Dan werkt het. een header-location WERKT NIET als er al output verzonden is, wat ook het geval is. Je kan wel ipv een redirect een link plaatsen: echo('Je bericht is succesvol verzonden. Je zult zo spoedig mogelijk een bevestigingsmail ontvangen.<br> <a href="index.html">Ga terug</a> naar de homepagina!'); of iets dergelijks een redirect kan overigens wel met javascript, maargoed... ----------- EDIT: klein bugje: <a href="www.stick-y.nl/bestellen.html"> moet zijn: <a href="http://www.stick-y.nl/bestellen.html"> of: <a href="bestellen.html"> ------- EDIT2: ff dat je het doorhebt, ik ga nu foetsie, dus antwoord niet meer tot morgen Bewerkt: 22 maart 2009 door marcootje Reageren
Kloep Geplaatst: 24 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 maart 2009 (bewerkt) Ik snap der niks meer van. Ik heb nu weer een wit scherm. Files zijn dit: Mail.php: Veel te veel ruimte! Bestellen.html: Veel te veel ruimte! Bewerkt: 26 maart 2009 door Kloep Reageren
Thundercover Geplaatst: 24 maart 2009 Rapport Geplaatst: 24 maart 2009 <FORM METHOD="post" ACTION="mailto:"*** (at) hotmail DOT com"> Dit moet natuurlijk anders: <FORM METHOD="post" ACTION="mail.php"> Reageren
Kloep Geplaatst: 24 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 24 maart 2009 Ja, dat weet ik. Maar als ik hem nu al naar mail.php laat verwijzen, kunnen er geen bestellingen worden geplaatst. Dit wijzig ik dus steeds. Reageren
marcootje Geplaatst: 25 maart 2009 Rapport Geplaatst: 25 maart 2009 (bewerkt) Parse error: parse error in C:\Program Files\xampp\htdocs\websites\gta_f_test2.php on line 70 Ik gok dat op een of andere manier je foutmeldingen geblokkeerd worden. Eventueel kun je bovenaan zetten: ini_set('display_errors', true); error_reporting(E_ALL); Ik weet niet of het werkt, maar misschien kun je de pagina's dan zelf debuggen. Dit is rond regel 70, met op regel 70 de echo(): if($verzonden) { echo("Je bericht is succesvol verzonden. Je zult zo spoedig mogelijk een bevestigingsmail ontvangen. Klik <a href="index.html">hier</a> om terug te keren naar de Homepage!"); } Je moet dus echo(' '); doen ipv echo(" "); Dit is weer hetzelfde principe als we eerder tegenkwamen, namelijk echo("Dit " is " tekst"); , wat niet gaat werken natuurlijk Daarnaast, op regel 74 (de echo() in de else{}), daar moet nog een ; achter de echo() Dan krijg ik geen parse errors meer, en ook geen andere errors. Succes PS: Het is wel even handig dat als je iets wilt testen, dat je het even in een map /test/ zet of zo. Dan hoef je niet steeds de action te wijzigen, en kun je dat ook niet per ongeluk vergeten. Ook is het handiger voor de bezoekers, die net op het moment dat jij aan het testen bent op jouw site komen. Bewerkt: 25 maart 2009 door marcootje Reageren
Kloep Geplaatst: 25 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 25 maart 2009 (bewerkt) Hij werkt. Dank u dank u. Er is alleen nog één probleempje. Het is lastig uit te leggen, het is misschien het beste als je een bestelling probeert te plaatsen, dan zie je wat het probleem is. De tekst: "Je bericht is succesvol verzonden. Je zult zo spoedig mogelijk een bevestigingsmail ontvangen. Klik hier om terug te keren naar de Homepage!" komt niet mooi in de lay-out terecht. Uiteraard, als je een bestelling plaatst, neem ik deze niet serieus. Bewerkt: 25 maart 2009 door Kloep Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.