Jump to content

MTA SA 1.0 Editor


CoolieJoolie

Recommended Posts

In deze tutorial ga ik uitleggen hoe je de (Beta) Editor van MTA SA 1.0 kan downloaden.

Stap 1: Verwijder eerst je normale MTA SA(dp 2.3)

Stap 2: Installeer de nieuwste versie van de nightly builds hier, download installer met het hoogste nummer: http://nightly.multitheftauto.com/

Stap 3: Download de nieuwste data files voor mta sa nightly hier, download de waar multitheftauto voor staat: http://code.google.com/p/multitheftauto/downloads/list

Stap 4: Installeer het in de juist map, meestal hier c:/program files/mta san andreas

Stap 5: Nu gaan we de recourses downloaden, dat doe je hier: http://code.google.com/p/multitheftauto-resources/downloads/list

Stap 6: Je krijgt nu waarschijnlijk nu een rar te zien, doe alle mappen in de rar file in deze map: C:\program files\ mta san andreas\server\deathmatch\recources, als deze map er niet is, maak hem aan.

Als het goed is ben je nu klaar om de editor te gebruiken, open MTA en druk bij het menu op map editor, even wachten en hij start. Hij vraag eerst of je een tutorial wilt over de map editor.

Graag gedaan, :Y

Hier is een kant en klare versie voor de luie mensen :puh:, de nieuwste :

http://www.megaupload.com/?d=K4AP9V1G

Bewerkt: door CoolieJoolie
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • Reacties 52
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Jasperke

    15

  • CoolieJoolie

    14

  • lilboy

    6

  • banaan1995

    4

In deze tutorial ga ik uitleggen hoe je de (Beta) Editor van MTA SA 1.0 kan downloaden.

Stap 1: Verwijder eerst je normale MTA SA(dp 2.3)

Stap 2: Installeer de nieuwste versie van de nightly builds hier, download installer met het hoogste nummer: http://nightly.multitheftauto.com/

Stap 3: Download de nieuwste data files voor mta sa nightly hier (degene die het meest bovenaan staat): http://code.google.com/p/multitheftauto/downloads/list

Stap 4: Gooi de files in de juiste maps, meestal hier C:\Program Files\MTA San Andreas.

Stap 5:Als er in de map, server, in je rar file iets zit, gooi je wat in de server map van de rar file zit in de map server map van hier: C:\Program Files\MTA San Andreas

Stap 6: Nu gaan we de resources downloaden, eerst installeer je dit programmaatje: http://downloads.sourceforge.net/tortoisesvn/TortoiseSVN-1.5.9.15518-win32-svn-1.5.6.msi?download Herstart daarna je pc even.

Stap 7: Maak een map aan op je bureaublad of ergens anders, maakt niet uit. Druk met de rechtermuisknop op de map en druk nu op: SVN Checkout. Nu krijg je een een venster geopend. Vul bij URL of repository dit in: http://multitheftauto-resources.googlecode.com/svn/trunk/ en druk op OK. Nu gaat hij de resources downloaden.

Stap 8: Als hij klaar is met downloaden staat er een groen vinkje bij de map als het goed is. Open de map, je krijgt nu 3 mappen te zien: editor, required en optional.

Stap 9: Gooi alles wat in: required zit in deze map: C:\Program Files\MTA San Andreas\server\mods\deathmatch\resources.

Stap 10: Gooi alles wat in editor zit in deze map: C:\Program Files\MTA San Andreas\server\mods\deathmatch\resources

Hoeft niet! Stap 11: Gooi alles wat in optional zit in deze map: C:\Program Files\MTA San Andreas\server\mods\deathmatch\resources

Als het goed is ben je nu klaar om de editor te gebruiken, open MTA en druk bij het menu op map editor, even wachten en hij start. Hij vraag eerst of je een tutorial wilt over de map editor.

Graag gedaan, :Y

Bedankt =D

maar hij werkt niet >.>

als ik me MTA (Rblabla) opstart, dan zie ik het venster "Stop Playing with Yourself" en daarachter is een foutmelding die ik dus niet kan zien :duh:

Ik weetn iet zeker of het aan me OS ligt... ik test het namelijk op me testpc, waarop ik die Windows 7 Beta heb geinstalleert...

Link to comment
Delen op andere websites

Dan werkt de nigelty build of de data files het niet, heb je een clean gta sa? En heb je niet versie dp 2.3 nog bij geinstalleerd, anders doet hij het niet. Ik moet sowisos even de tutorail aanpassen.. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

nouweh...

de CD ligt bij me opa en oma :duh:

dus daarom heb ik hier de no-cd crack geinstalleert, dan hoef ik niet steeds die cd mee te brengen :D

ik heb dus wel een legale versie, maar wel met cd crack :duh:

----------------

ongeveer 2 uurtjes later :erm:

nouw =D

ik heb het geinstalleerd op me eigen vista...

nu krijg ik een bug, wat ik ditkeer wel kan lezen >.>

in de titel van het venstertje staat: Error!

in het venstertje staat tekst: Load failed. Please ensure that the data files have been installed corectly

dan staat er nog ene OK knop...

maar...

ik heb bijna ene half uur liggen wachten op die 7-zip extractor, en nu nog niet werkt >.>

weet iemand wat ik moet doen?

----------------

ik ben nu zonbeetje een half uurtje verder...

ik denk dat ik gewoon de Racemap editor ga proberen... :erm:

Bewerkt: door Jasperke
Link to comment
Delen op andere websites

nouweh...

de CD ligt bij me opa en oma :duh:

dus daarom heb ik hier de no-cd crack geinstalleert, dan hoef ik niet steeds die cd mee te brengen :D

ik heb dus wel een legale versie, maar wel met cd crack :duh:

----------------

ongeveer 2 uurtjes later :erm:

nouw =D

ik heb het geinstalleerd op me eigen vista...

nu krijg ik een bug, wat ik ditkeer wel kan lezen >.>

in de titel van het venstertje staat: Error!

in het venstertje staat tekst: Load failed. Please ensure that the data files have been installed corectly

dan staat er nog ene OK knop...

maar...

ik heb bijna ene half uur liggen wachten op die 7-zip extractor, en nu nog niet werkt >.>

weet iemand wat ik moet doen?

----------------

ik ben nu zonbeetje een half uurtje verder...

ik denk dat ik gewoon de Racemap editor ga proberen... :erm:

Ik denk dat je de MTA nightly build niet goed hebt geinstaleerd, ik kan je ook wel een kant en klare versie geven, alleen die is niet helemaal up to dat, ik zal hem vandaag wel even uploaden. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

nouweh...

de CD ligt bij me opa en oma :duh:

dus daarom heb ik hier de no-cd crack geinstalleert, dan hoef ik niet steeds die cd mee te brengen :D

ik heb dus wel een legale versie, maar wel met cd crack :duh:

----------------

ongeveer 2 uurtjes later :erm:

nouw =D

ik heb het geinstalleerd op me eigen vista...

nu krijg ik een bug, wat ik ditkeer wel kan lezen >.>

in de titel van het venstertje staat: Error!

in het venstertje staat tekst: Load failed. Please ensure that the data files have been installed corectly

dan staat er nog ene OK knop...

maar...

ik heb bijna ene half uur liggen wachten op die 7-zip extractor, en nu nog niet werkt >.>

weet iemand wat ik moet doen?

----------------

ik ben nu zonbeetje een half uurtje verder...

ik denk dat ik gewoon de Racemap editor ga proberen... :erm:

Ik denk dat je de MTA nightly build niet goed hebt geinstaleerd, ik kan je ook wel een kant en klare versie geven, alleen die is niet helemaal up to dat, ik zal hem vandaag wel even uploaden. :Y

oh heel graag :)

die Race map editor deed het niet >.>

Link to comment
Delen op andere websites

Het lukt me maar niet om hem op te starten ...

Op deze site heb ik die multitheftauto_deps-r707.exe gedownload, maar die doet het niet. 7Zip en WinRar zeggen beiden dat het archief onbekend of beschadigd is.

En zonder dat pakket kan ik hem dus blijkbaar niet starten. Eerst krijg ik het venstertje 'Stop playing with yourself with yourself' gevolgd door de foutmelding:

Multi Theft Auto.exe - Kan onderdeel niet vinden

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat d3dx9_41.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Daarna nog een foutmelding:

Error!

Load failed. Please ensure that
Microsoft Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Package (x86)
is correctly installed.

Bewerkt: door Big Boss
Link to comment
Delen op andere websites

Het lukt me maar niet om hem op te starten ...

Op deze site heb ik die multitheftauto_deps-r707.exe gedownload, maar die doet het niet. 7Zip en WinRar zeggen beiden dat het archief onbekend of beschadigd is.

En zonder dat pakket kan ik hem dus blijkbaar niet starten. Eerst krijg ik het venstertje 'Stop playing with yourself with yourself' gevolgd door de foutmelding:

Multi Theft Auto.exe - Kan onderdeel niet vinden

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat d3dx9_41.dll niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Daarna nog een foutmelding:

Error!

Load failed. Please ensure that
Microsoft Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Package (x86)
is correctly installed.

je vergeet blijkbaar stap 5 bij de laatste foutmelding...

die ander krijg ík niet, maar ik denk dat je dan bij de map C:/WINDOWS/system32 een gedownloade d3dx9_41.dll te installeren, zo loste ik ook bugs op op mijn eigen oude computer (de windows 98 SE ^^)

Link to comment
Delen op andere websites

Deze update voor DirectX 9 verhelpt de foutmeldingen.

Echter zit ik nu met een ander probleem: MTA crasht als ik de Map Editor probeer te starten. Hij geeft een venstertje weer met 'Starting local server ...' en vervolgens crasht ie ..

Je moet dan denkik de server opstarten...

met een gamemode natuurlijk XD

óf je gaat naar een server waar je admin bent, en daar naar map editor ;)

ik weet ook niet, ik zeg ook maar wat ik denk :duh:

Link to comment
Delen op andere websites

Deze update voor DirectX 9 verhelpt de foutmeldingen.

Echter zit ik nu met een ander probleem: MTA crasht als ik de Map Editor probeer te starten. Hij geeft een venstertje weer met 'Starting local server ...' en vervolgens crasht ie ..

Komt omdat je multitheftauto_data-r636.exe moet downloaden, de andere is voor mensen die mee willen helpen om bugs te fixen.

En de kant en klare: http://www.megaupload.com/?d=K4AP9V1G

Ik weet niet zeker of hij het doet, omdat ik gta in een andere schijf dan normaal heb staan...

Bewerkt: door CoolieJoolie
Link to comment
Delen op andere websites

Deze update voor DirectX 9 verhelpt de foutmeldingen.

Echter zit ik nu met een ander probleem: MTA crasht als ik de Map Editor probeer te starten. Hij geeft een venstertje weer met 'Starting local server ...' en vervolgens crasht ie ..

Komt omdat je multitheftauto_data-r636.exe moet downloaden, de andere is voor mensen die mee willen helpen om bugs te fixen.

En de kant en klare: http://www.megaupload.com/?d=CACSZML5

Ik weet niet zeker of hij het doet, omdat ik gta in een andere schijf dan normaal heb staan...

Bednakt =D

ik ga hem gelijk testen;)

Link to comment
Delen op andere websites

Deze update voor DirectX 9 verhelpt de foutmeldingen.

Echter zit ik nu met een ander probleem: MTA crasht als ik de Map Editor probeer te starten. Hij geeft een venstertje weer met 'Starting local server ...' en vervolgens crasht ie ..

Komt omdat je multitheftauto_data-r636.exe moet downloaden, de andere is voor mensen die mee willen helpen om bugs te fixen.

En de kant en klare: http://www.megaupload.com/?d=CACSZML5

Ik weet niet zeker of hij het doet, omdat ik gta in een andere schijf dan normaal heb staan...

Bednakt =D

ik ga hem gelijk testen;)

foutmelding :(

maar het gaat om een DLL die (zoals eerder genoemd) in DirectX 9 (of hoger) zit ^_^

DUS =D

als ik dit even installeer zou hij het moeten doen.

Link to comment
Delen op andere websites

En de kant en klare: http://www.megaupload.com/?d=CACSZML5

Ik weet niet zeker of hij het doet, omdat ik gta in een andere schijf dan normaal heb staan...

Aha bedankt, de map editor doet het nu ^_^

MTA detecteert blijkbaar automatisch de installatie map van GTA SA, want ik kon het probleemloos starten zonder een map aan te duiden (ik heb GTA SA staan op D:\GAMES\Rockstar Games\GTA San Andreas)

Zal wel even moeten wennen aan de nieuwe besturing.

Bewerkt: door Big Boss
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...