paul007 Geplaatst: 18 maart 2009 Rapport Geplaatst: 18 maart 2009 Hey iedereen! Ik zit met een klein probleempje. Ik heb sinds kort Google Chrome gedownload en geïnstalleerd. Maar als ik hem nu wil instellen als standaard webbrowser doet die niks. Mijn standaard internetbrowser is op dit moment Internet Explorer. Als ik op de knop "Google Chrome instellen als mijn standaard webbrowser" druk. Gebeurt er niks en is Internet Explorer nog steeds mijn standaard webbrowser. Iemand een idee? paul007 Reageren
ikt Geplaatst: 18 maart 2009 Rapport Geplaatst: 18 maart 2009 Haal het vinkje eens weg van IE als geprefereerde browser. En vink dan ook meteen die van Chrome weg. Vink daarna alleen Chrome aan. Reageren
paul007 Geplaatst: 18 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 18 maart 2009 Haal het vinkje eens weg van IE als geprefereerde browser. En vink dan ook meteen die van Chrome weg. Vink daarna alleen Chrome aan. Waar kan ik dat vinkje vinden? Ik kan het niet vinden. Reageren
TomHagen Geplaatst: 19 maart 2009 Rapport Geplaatst: 19 maart 2009 Haal het vinkje eens weg van IE als geprefereerde browser. En vink dan ook meteen die van Chrome weg. Vink daarna alleen Chrome aan. Waar kan ik dat vinkje vinden? Ik kan het niet vinden. Omdat er geen vinkje is, volgens mij. Gebruik je Vista? Daar is kan je al je standaardprogramma's instellen via Start --> Standaardprogramma's (rechtsonder in de balk) --> Uw standaardprogramma's instellen (bovenaan in het nieuwe venster) --> Google Chrome alle standaardinstellingen geven. Reageren
paul007 Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 (bewerkt) Haal het vinkje eens weg van IE als geprefereerde browser. En vink dan ook meteen die van Chrome weg. Vink daarna alleen Chrome aan. Waar kan ik dat vinkje vinden? Ik kan het niet vinden. Omdat er geen vinkje is, volgens mij. Gebruik je Vista? Daar is kan je al je standaardprogramma's instellen via Start --> Standaardprogramma's (rechtsonder in de balk) --> Uw standaardprogramma's instellen (bovenaan in het nieuwe venster) --> Google Chrome alle standaardinstellingen geven. Vreemd, hij ziet Google Chrome niet... Alleen Firefox en Internet Explorer ziet hij... Wat nu? Bewerkt: 20 maart 2009 door paul007 Reageren
Limbolander Geplaatst: 20 maart 2009 Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 (bewerkt) Als het goed is is er in Vista ergens zo'n optie genaamd " Internet explorer altijd als standaard browser gebruiken " Zit nu niet op me laptop maar dat staat denk ik ergens bij je internet opties. Dat moet je dan dus uitvinken en dan nogeens proberen via Chrome om het als standaard in te stellen. Bewerkt: 20 maart 2009 door Scrtz Reageren
Wickedmen Geplaatst: 20 maart 2009 Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 wat je ook kan doen is een snelkoppenling naar een website maken op je bureaublad en dan rechtermuisklik op die snelkoppeling en dan openen met dan standaard progamma aanklikken en google chrome selecteren Reageren
TomHagen Geplaatst: 20 maart 2009 Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 Als het goed is is er in Vista ergens zo'n optie genaamd " Internet explorer altijd als standaard browser gebruiken " Zit nu niet op me laptop maar dat staat denk ik ergens bij je internet opties.Dat moet je dan dus uitvinken en dan nogeens proberen via Chrome om het als standaard in te stellen. Dat kan dus niet in Internet Explorer: wat je ook kan doen is een snelkoppenling naar een website maken op je bureaublad en dan rechtermuisklik op die snelkoppeling en dan openen met dan standaard progamma aanklikken en google chrome selecteren Dat zie ik nergens staan, volgens mij kan het in XP zo wel, maar met Vista niet. Wat misschien wel helpt is dit: Google Chrome als administrator uitvoeren (rechtermuisknop op het pictogram--> Als administrator uitvoeren), en dan vervolgens via opties Google Chrome de standaard browser maken. Reageren
paul007 Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 Wat misschien wel helpt is dit:Google Chrome als administrator uitvoeren (rechtermuisknop op het pictogram--> Als administrator uitvoeren), en dan vervolgens via opties Google Chrome de standaard browser maken. Succes! Hartstikke bedankt! Nu staat die ook in de lijst van standaard programma's. Nadat ik hem als administrator uitvoerden en op standaard zetten deed die het meteen. Nogmaals bedankt! paul007 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.