Jump to content

Antivastloopprogramma.


MegaPilot

Recommended Posts

Hallo forummertjes! :)

Ik zoek een programma voor Windows XP dat ervoor zorgt dat als een programma vastloopt het na 3 seconden ofzo gesloten wordt, aangezien het me echt de keel uithangt dat ik m'n PC dan moet heropstarten.

Mvg,

MP. :cya:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Ctrl + Alt + Del (Ctrl + Shift + Esc voor de Vista/7 gebruikers) > tabblad Processen > proces opzoeken > Proces beëindigen. Dat werkt in een geval van vastlopen vaak sneller dan wachten of het afsluiten via het tabblad Toepassingen. Trouwens, drie seconden is wel erg kort. Je kan niet altijd van een computer verwachten dat het alles meteen uitvoert.

Link to comment
Delen op andere websites

Ctrl + Alt + Del (Ctrl + Shift + Esc voor de Vista/7 gebruikers) > tabblad Processen > proces opzoeken > Proces beëindigen. Dat werkt in een geval van vastlopen vaak sneller dan wachten of het afsluiten via het tabblad Toepassingen. Trouwens, drie seconden is wel erg kort. Je kan niet altijd van een computer verwachten dat het alles meteen uitvoert.

Lol, zover was ik ook al. Als iets vastloopt blijft dat proces gewoon draaien, ik mag zelfs duizend keer op proces beëindigen klikken...:7

Link to comment
Delen op andere websites

Geduld is op dat moment een schone zaak. Als een programma crasht, moet je op proces beëindigen klikken, halve minuut wachten, beeld word heel kort zwart, en mijn pc is weer van mij. Zo gaat dat bij mij tenminste altijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Geduld is op dat moment een schone zaak. Als een programma crasht, moet je op proces beëindigen klikken, halve minuut wachten, beeld word heel kort zwart, en mijn pc is weer van mij. Zo gaat dat bij mij tenminste altijd.

wow wat voor computer heb jij dan ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

bij mij wordt soms Taakbeheer niet eens opgestart al klik ik op ctrl+alt+del :duh: . dus moet mn pc opnieuw worden opgestart.

ja en? Dit is al de zoveelste keer dat jij iets post wat voor niemand nuttig is, wat heeft de tser hieraan? dat doet hij sowieso al.

>>> Door Thundercover: Laat zulke opmerkingen in het vervolg aan de crew over.<<<

Je meot om een proces echt te killen naar de tabblad pocessen gaan, vista heeft er nog 1 maar hoe die heet weet ik niet. Hier gewoon het proces aanklikken en proces beeindigen aanklikken, na ene paar seconden zou het proces afgesloten moeten zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat werkt dan meestal niet, wesley...:N

dat is mogelijk ja, sommige programmas reageren op dit niet, in dat geval kun je explorer.exe uitschakelen, hierdoor verdwijnt de startbalk tijdelijk(deze heb je namelijk uitgeschakeld zojuist) en ook alle andere programmas die niet full screen draaien worden uitgeschakeld(meestal), je zou dit eens kunnen proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat werkt dan meestal niet, wesley...:N

dat is mogelijk ja, sommige programmas reageren op dit niet, in dat geval kun je explorer.exe uitschakelen, hierdoor verdwijnt de startbalk tijdelijk(deze heb je namelijk uitgeschakeld zojuist) en ook alle andere programmas die niet full screen draaien worden uitgeschakeld(meestal), je zou dit eens kunnen proberen.

Dan moet je wel weer de nieuwe taak explorer.exe starten, want ik had ook enkel explorer.exe beeindigen geprobeerd en toen kwam het niet meer terug...

Link to comment
Delen op andere websites

Dat werkt dan meestal niet, wesley...:N

dat is mogelijk ja, sommige programmas reageren op dit niet, in dat geval kun je explorer.exe uitschakelen, hierdoor verdwijnt de startbalk tijdelijk(deze heb je namelijk uitgeschakeld zojuist) en ook alle andere programmas die niet full screen draaien worden uitgeschakeld(meestal), je zou dit eens kunnen proberen.

Dan moet je wel weer de nieuwe taak explorer.exe starten, want ik had ook enkel explorer.exe beeindigen geprobeerd en toen kwam het niet meer terug...

Start >> Uiotvoeren... >> 'explorer' intoetsen >> Klaar

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan niet op 'Start' drukken als je explorer.exe hebt afgesloten en geen taakbalk hebt (ook de Wintoets werkt dan niet). Gelukkig kan je in Taakbeheer onder het tabblad Toepassingen nog wel op 'Nieuwe taak...' klikken en vervolgens explorer.exe intikken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...