thuron Geplaatst: 20 maart 2009 Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 ik heb geprobeerd een soort ziekenhuis iets te creëren, dat als je dood gaat, en je hebt meer dan 400$, dat je 100% health krijg, en als je minder dan 400$ heb, dat je geld naar 0 gaat, en je maar 10% health krijg. dat was bijna gelukt, maar in het spel werkt ie niet goed, maar hij is zonder errors. dit is het script: public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { if(GetPlayerMoney(playerid)<=399) return ResetPlayerMoney(playerid); SetPlayerHealth(playerid, 10); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You don't have enough money to pay the hospital, so they only kept you alive."); if(GetPlayerMoney(playerid)>=400) GivePlayerMoney(playerid,-400); SetPlayerHealth(playerid, 100); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You have paid $400 for the hospital."); return 1; } kan iemand hier de fout in vinden? Reageren
David22 Geplaatst: 20 maart 2009 Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 Probeer 'm zo eens: public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { if(GetPlayerMoney(playerid)<=399) { ResetPlayerMoney(playerid); SetPlayerHealth(playerid, 10); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You don't have enough money to pay the hospital, so they only kept you alive."); } else { GivePlayerMoney(playerid,-400); SetPlayerHealth(playerid, 100); SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You have paid $400 for the hospital."); } return 1; } Reageren
thuron Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 bedankt!!! maar als ik weer spawn gaat er nog 100$ af, maar dat zit in in een script van mij, is dat uit te zetten? Reageren
David22 Geplaatst: 20 maart 2009 Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 Laat je OnPlayerSpawn dan eens zien, ik kan natuurlijk niet ruiken wat erin staat... Reageren
Sandra Geplaatst: 20 maart 2009 Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 Volgens mij gaat dat automatisch, dat je 100$ verliest als je dood gaat. Reageren
thuron Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 (bewerkt) hmm, hij zet als ik niet genoeg geld heb, mn health niet naar 10....hoe kan dat? Bewerkt: 20 maart 2009 door thuron Reageren
David22 Geplaatst: 20 maart 2009 Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 Volgens mij gaat dat automatisch, dat je 100$ verliest als je dood gaat. Kan best... ik heb het script even opnieuw gemaakt, zo werkt hij wel: new doodmetgeld[MAX_PLAYERS]; new doodzondergeld[MAX_PLAYERS]; new doodgegaan[MAX_PLAYERS]; public OnPlayerConnect(playerid) { doodgegaan[playerid] = 0; doodmetgeld[playerid] = 0; doodzondergeld[playerid] = 0; return 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) { if(doodgegaan[playerid] == 1) { if(doodzondergeld[playerid] == 1) { ResetPlayerMoney(playerid); SetPlayerHealth(playerid, 10); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, "You don't have enough money to pay the hospital, so they only kept you alive."); doodzondergeld[playerid] = 0; } if(doodmetgeld[playerid] == 1) { new PlayerMoney = GetPlayerMoney(playerid); ResetPlayerMoney(playerid); GivePlayerMoney(playerid,PlayerMoney-400); SetPlayerHealth(playerid, 100); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, "You have paid $400 for the hospital."); doodmetgeld[playerid] = 0; } } doodgegaan[playerid] = 0; return 1; } public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason) { doodgegaan[playerid] = 1; new PlayerMoney; PlayerMoney = GetPlayerMoney(playerid); if(PlayerMoney<=399) { doodzondergeld[playerid] = 1; } else { doodmetgeld[playerid] = 1; } return 1; } Er zitten de nodige variabelen in. Dat hij niet op 10% bleef als je niet genoeg geld had, kwam omdat SA-MP de speler bij het spawnen automatisch 100% health geeft. Daarom moet je dit voorkomen bij het spawnen, en niet bij het doodgaan. Reageren
thuron Geplaatst: 20 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 heel erg bedankt!!!! nu werkt ie Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.