ColdTurkey Geplaatst: 20 maart 2009 Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 (bewerkt) Hey, Ik ben voor iemand een gamemode aan het 'pimpen' ( ), maar nu wil ik er graag spawnweapons inkrijgen. Het idee is dus dat je in de ammu-nation voor een duurdere prijs wapens kan kopen die je elke keer als je spawnt, krijgt. Heeft iemand zo een werkende script dat ik kan inbouwen in mijn gamemode? (geen filterscript!) Alvast bedankt, CT. Bewerkt: 20 maart 2009 door ColdTurkey Reageren
David22 Geplaatst: 20 maart 2009 Rapport Geplaatst: 20 maart 2009 Je zal dan verschillende variabelen moeten aanmaken, waarmee je verteld of deze speler dit wapen moet krijgen. Ik heb even een simpel voorbeeld gemaakt, waarmee een speler, als deze meer als 500 dollar heeft, voor 500 dollar een Rocket Launcher kan aanschaffen met een commando. Hier kan je natuurlijk ook een checkpoint o.i.d. van maken, maar het gaat om het idee new RocketLauncherGekocht[MAX_PLAYERS]; public OnPlayerConnect(playerid) { RocketLauncherGekocht[playerid] = 0; return 1; } public OnPlayerSpawn(playerid) { if(RocketLauncherGekocht[playerid] == 1) { GivePlayerWeapon(playerid, 35, 25); // 35 = wapenid, 25 = ammunitie } return 1; } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { if (strcmp("/rlkopen", cmdtext, true, 10) == 0) { new PlayerMoney = GetPlayerMoney(playerid); if(PlayerMoney >= 500) { RocketLauncherGekocht[playerid] = 1; SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFFAA, "Je hebt voor $500 een Rocket Launcher gekocht! Je krijgt deze bij het spawnen."); GivePlayerMoney(playerid, -500); } return 1; } return 0; } Natuurlijk kan je dit systeem koppelen aan het accountsysteem van =>Sandra<=, ik heb hier alleen de basis opgezet Mvg, David. Reageren
Big Boss Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 Om het dan voor alle wapens die je kan kopen te doen, kan je een enum gebruiken. enum WEAPON_DATA { RocketLauncher, MP5, AK47, // Hier kan je er meer toevoegen }; new SpawnWeapons[MAX_PLAYERS][WEAPON_DATA]; if(SpawnWeapons[playerid][MP5] == 1) GivePlayerWeapon(playerid, mp5); if(SpawnWeapons[playerid][AK47] == 1) GivePlayerWeapon(playerid, ak47); Reageren
ColdTurkey Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 Bedankt! Maar zo'n variables etc, werken toch niet meer als de gamemode/server een restart krijgt? Reageren
David22 Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 Bedankt! Maar zo'n variables etc, werken toch niet meer als de gamemode/server een restart krijgt? Klopt, daarom plaatste ik ook onder mijn bericht dat je dit systeem kan koppelen aan het account-systeem van Sandra, waardoor iedereen een account kan aanmaken en waarmee je dus ook kan opslaan of iemand een wapen moet krijgen of niet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.