Jump to content

Beeldscherm doet raar


Sandra

Recommended Posts

Waarschijnlijk is er iets mis met je videokaart. Start Windows eens op in veilige modus, als je dan hetzelfde probleem hebt is het waarschijnlijk je videokaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Uhmm, als dit een printscreen is, ligt het dan toch niet aan de graka?

Want dan moet er iets zijn met windows, want als je beeldscherm bijvoorbeeld zelf op groen zet, en dan een prntscrn doet, dan is die screen toch ook niet groen?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar ik zie toch niet in hoe windows zo plots groene strepen kan veroorzaken...

EDIT: op google lees je ook dat het 'artifacts' zijn, dus dat ligt aan de videokaart (slechte koeling misschien?)..

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Het zijn wel telkens die 5 brede verticale strepen. De wisselen we heel snel van kleur.

Ik moest net weg toen dit gebeurde, dus ik had nog geen tijd om te updaten, open te halen en schoon te maken.

Ik zal dat morgen wel eens doen. Ook ga ik even kijken of het niet aan de kabel ligt. Want toen ik wat schudde aan de kabel en input, reageerde het beeldscherm er wel wat op.

Link to comment
Delen op andere websites

Uhmm, als dit een printscreen is, ligt het dan toch niet aan de graka?

Want dan moet er iets zijn met windows, want als je beeldscherm bijvoorbeeld zelf op groen zet, en dan een prntscrn doet, dan is die screen toch ook niet groen?

Als je er geen screen van kan maken, is er iets mis met het beeldscherm, want van een dode pixel kan je ook geen screen nemen. Van artifacts kan je wel een screen nemen en dan ligt het aan je videokaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Inmiddels erachter dat het wel aan de videokaart ligt.

Ik heb al geprobeerd er een andere monitor+kabel aan te sluiten, maar blijf het zelfde probleem houden. Ik denk wel dat het probleem ergens bij de input (waar je de kabel voor de monitor insteekt), want als ik daar wat aan schud, reageren die strepen er wel op.

Ook de video kaart helemaal schoongespoten. Ook dat had geen resultaat.

P.s. Dit topic staat in verkeerde subforum, aangezien ik er nu achter ben dat het hoogstwaarschijnlijk een hardware-probleem is.

Link to comment
Delen op andere websites

okee, haal de videokaart eruit en sluit je beeldscherm aan op de onboard kaart, als je dan nog het probleem hebt ligt het hier dus niet aan.

Aan beide zijkanten van de aansluiting zitten van die 'schroefjes' zorg dat deze aangedraait zijn zodat je zeker weet dat hij goed is aangesloten.

Link to comment
Delen op andere websites

Staat je resolutie niet te hoog. Ik heb namelijk ook ooit eens perongeluk mijn resolutie te hoog gezet voor mijn monitor en toen kreeg ik ook zulke strepen. Anders is het inderdaad iets met je videokaart. Volg de tips uit andere posts dan op. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Start Windows eens op in veilige modus, als je dan hetzelfde probleem hebt is het waarschijnlijk je videokaart.

Geen verschil

Je kan de drivers een proberen te updaten en eens kijken of dat werkt.

Gedaan, geen resultaat

Inderdaad, zal waarschijnlijk de videokaart zijn. En als ik me niet vergis was Sandra net iemand met een lekker dure Hd Radeon 4### 1 gig, niet?

Nee, een oude Medion Radeon 9800XL (128mb)

Maar ik zie toch niet in hoe windows zo plots groene strepen kan veroorzaken...

EDIT: op google lees je ook dat het 'artifacts' zijn, dus dat ligt aan de videokaart (slechte koeling misschien?)..

Binnenkant van PC helemaal schoon gemaakt.
okee, haal de videokaart eruit en sluit je beeldscherm aan op de onboard kaart, als je dan nog het probleem hebt ligt het hier dus niet aan.

Hoe moet dat? :{

Staat je resolutie niet te hoog. Ik heb namelijk ook ooit eens perongeluk mijn resolutie te hoog gezet voor mijn monitor en toen kreeg ik ook zulke strepen. Anders is het inderdaad iets met je videokaart. Volg de tips uit andere posts dan op. ^_^

Nee, op 600x800 geen verschil.

Bewerkt: door =>Sandra<=
Link to comment
Delen op andere websites

Je videokaart eruit halen is eigenlijk best simpel, aan de achterkant van de kast zit hij vast met 1 schroef, haal deze eruit. nu heb je aan de andere kant van de kaart onderaan een klipje zitten, haal deze ook los en je kunt je videokaart eruit halen. het is mogelijk dat er ook stekkertjes op de videokaart uitkomen, haal deze ook gewoon los

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, het eruit halen van de videokaart lukte wel. Maar jij zei dat ik dan de monitor moest aansluiten op de 'onboard videokaart'. Maar waar zit die dan? :?

Aan de monitor zit een kabel die in zo'n aansluiting moet met 15 kleine gaatjes. Daarvan zitten er alleen 2 op de (kapotte) videokaart. Ik zie nergens zo'n aansluiting op het moederbord... :?

Edit:

Ik zie nu met kleine lettertjes op de videokaart dat het een "Medion Radeon 9800XL versie 100" is.

Plaatje:

Radeon9800xl.jpg

Die van mij heeft trouwens wel een andere ventilator want de oude was paar jaar geleden kapot gegaan.

Bewerkt: door =>Sandra<=
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...