Jump to content

Modden


joppie

Recommended Posts

Hey,

Ik vroeg me af wat je nou allemaal nodig hebt om in GTA IV te kunnen modden.

Ik weet dat patch 3 net uit is en dat er online niet meer gemod kan worden maar je kan dan toch wel offline modden?

Maar wat heb je nu nodig om te kunnen modden...?

Moet er nog iets gedowngrade/gepatched worden?

Want ik kwam wel een patch tegen...

Je hebt SparkIV, OpenIV en Asi Loader... is dat wat je nodig hebt? :{

En ik had voor de gein een mod gedownload en daar had het bestand dat moest worden vervangen, 4MI als extensie.

er zat geen readme bij dus het is wat moeilijker, welk programma heb je hier dan voor nodig?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen, dan kan ik me alvast gaan verheugen op IV.

In april nieuwe PC vandaar. ;)

Kan zijn dat er al een topic over is, ik heb niet heel goed gezocht... :N

Bewerkt: door joppie
Link to comment
Delen op andere websites

Na upgrade 1.0.2.0 en 1.0.3.0 heb je alleen de aangepaste 'files.pak' écht nodig om je mods te laten werken.

Anders kun je weer opnieuw beginnen met installeren, of je mods pakken gewoon niet.

Bewerkt: door napthys
Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie.

Nog twee vragen...

- Zijn OpenIV, SparkIV en Asi Loader de enige programma's die je nodig hebt om te modden?

- Met welk bovenstaand programmaatje vervangen je bestanden met de extensie 4MI?

Nogmaals bedankt. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt voor je reactie.

Nog twee vragen...

- Zijn OpenIV, SparkIV en Asi Loader de enige programma's die je nodig hebt om te modden?

- Met welk bovenstaand programmaatje vervangen je bestanden met de extensie 4MI?

Nogmaals bedankt. :cya:

Je hebt óf SparkIV nodig óf OpenIV. Ik raad je SparkIV aan want OpenIV is buggy as hell. Je kunt het gebruiken om textures te veranderen en te bekijken, 3D modellen te bekijken (kan in OpenIV niet) en audio te files beluisteren.

Daarnaast heb je idd een asi loader nodig voor scripts (zowel een asi loader als de C++ scripthook van HazardX). ;)

En 4MI is een extensie van een mod installer, om mods installeren gemakkelijk te maken. Maar deze kun je niet openen. Ik gebruik het trouwens nooit...

Dat was het wel zo'n beetje. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...