Jump to content

beste processor IV


r.deroos

Recommended Posts

  • Reacties 42
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • r.deroos

    12

  • TaartJJ~!

    11

  • Sprunk

    10

  • wesley123

    2

De Intel Core 2 Duo is beter dan de AMD Athlon X2 en Phenom X3 modellen. De Phenom X4 presteerd volgens mij iets beter, want het is een quad core.

Maar als je een nieuwe processor wilt, raad ik de Phenom II X4 940 aan. Die is beter dan de C2D en C2Q, en presteerd ongeveer gelijk aan Intels duurdere i7 processor.

Maar de beste processor op dit moment is de i7 Extreme Edition. Maar daar betaal je ook gewoon 999 euro voor. :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

als het alleen voor gamen gaat(en niet zware aplicaties zoals photoshop etc.) dan is de phenom II echt een betere keus, die presteert misschien iets minder dan een i7, maar je betaalt er ook veel minder voor, ook is het AM3 socket ene stuk betaalbaarder dan een 1366 socket.

Link to comment
Delen op andere websites

De Intel Core 2 Duo is beter dan de AMD Athlon X2 en Phenom X3 modellen. De Phenom X4 presteerd volgens mij iets beter, want het is een quad core.

Maar als je een nieuwe processor wilt, raad ik de Phenom II X4 940 aan. Die is beter dan de C2D en C2Q, en presteerd ongeveer gelijk aan Intels duurdere i7 processor.

Maar de beste processor op dit moment is de i7 Extreme Edition. Maar daar betaal je ook gewoon 999 euro voor. :puh:

Maar met een normale Phenom X4 2,5ghz is GTA toch wel echt fatsoenlijk mee te spelen? (medium, of high?)

Link to comment
Delen op andere websites

De Phenom X4 presteert ongeveer gelijk aan een Core 2 Duo, en Core 2 Duo's zijn niet zo fijn met GTA IV.

Phenom X4 presteert dus niet zo lekker met GTA IV.

ik speel nu gta iv met alles op zijn aller hoogst ook online zonder haperingen.

specs.

ram-4gb

video-navidea Gforce en9500gt 1gb

processor-intel pentium d cpu 2.79 ghz

ik speel met alle grapichs op zijn hoogst.

behalve die onderste balken

die staan alle maal op 0/1

Link to comment
Delen op andere websites

De Phenom X4 presteert ongeveer gelijk aan een Core 2 Duo, en Core 2 Duo's zijn niet zo fijn met GTA IV.

Phenom X4 presteert dus niet zo lekker met GTA IV.

Ik zou dus voor een core 2 quad moeten gaan.

welke ? (net zo duur als phenom x4 9850!)

en, goed om gtaiv mee te spelen.

ik geloof nl. niet dat een quad core van 2,5ghz per core sloom is.

een core 2 duo van 2,5 ghz is de helft toch van de sneldheid?

groetjes

Link to comment
Delen op andere websites

De Phenom X4 presteert ongeveer gelijk aan een Core 2 Duo, en Core 2 Duo's zijn niet zo fijn met GTA IV.

Phenom X4 presteert dus niet zo lekker met GTA IV.

Ik zou dus voor een core 2 quad moeten gaan.

welke ? (net zo duur als phenom x4 9850!)

en, goed om gtaiv mee te spelen.

ik geloof nl. niet dat een quad core van 2,5ghz per core sloom is.

een core 2 duo van 2,5 ghz is de helft toch van de sneldheid?

groetjes

Mij hebben ze juist altijd gezegd (ook in de computer waar ik ben geweest) dat je voor zware spellen eerder voor een Dual Core moet gaan, hij gaat misschien iets slomer dan een Quad, maar hij reageert sneller omdat er maar 2 cores zijn (of hoe het ook noemt). Ik zelf heb een Intel Core 2 Duo Cpu E8400 die standaard draait op 3 GHZ maar hoger kan.

En ook daarop draait GTA IV goed.

Ik speel trouwens tussen high en medium, ik heb alles op het hoogste behalve 2 dingen omdat ik ook een beetje naar mijn videokaart moet kijken.

Bewerkt: door vice
Link to comment
Delen op andere websites

De beste processor qua prijs/kwaliteit op dit moment is de AMD Phenom II X4 920 of 940. Dit is echt wel een lekker krachtige processor om stevig mee te gamen. Hij presteerd helemaal niet zo gek veel minder als een Intel i7 wat ook een Quad Core is maar virtueel 8 cores heeft of iets dergelijks.

Dus haal lekker een AM2+ moederbord en een Phenom II X4 920 en je kan er heerlijk mee gamen. Tenminste als je een goede grafiche kaart hebt dan. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat niet alleen om de GHz, maar ook om de dataoverdracht en cachegeheugen van de processor.

De Phenom X4 kan met zijn 4 cores net zoveel berekenen als een C2D met 2 cores.

maar, als ze even snel zijn, kan je toch het beste 4 kernen nemen?

dan heb je er altijd 2 extra. want als een phenom x4 2,5 ghz net zo snel is als bijv. core 2 duo van 3ghz, houd je wel wat ghz over voor andere zaken? (als je andere dingen doet, zoals films kijken enz.)

zelf ben ik wel een heel klein beetje amd fan, ik stap dus niet zomaar over ^_^

want dan denk ik dus: een core 2 duo is net zo snel als een quad core. GTA iv speelt dus ongeveer hetzelfde? (E8400 en Phenom X4 9850)

Bewerkt: door r.deroos
Link to comment
Delen op andere websites

Het gaat niet alleen om de GHz, maar ook om de dataoverdracht en cachegeheugen van de processor.

De Phenom X4 kan met zijn 4 cores net zoveel berekenen als een C2D met 2 cores.

maar, als ze even snel zijn, kan je toch het beste 4 kernen nemen?

dan heb je er altijd 2 extra. want als een phenom x4 2,5 ghz net zo snel is als bijv. core 2 duo van 3ghz, houd je wel wat ghz over voor andere zaken? (als je andere dingen doet, zoals films kijken enz.)

zelf ben ik wel een heel klein beetje amd fan, ik stap dus niet zomaar over ^_^

want dan denk ik dus: een core 2 duo is net zo snel als een quad core. GTA iv speelt dus ongeveer hetzelfde? (E8400 en Phenom X4 9850)

Een AMD Phenom Quad Core is net zo snel als een Core 2 Duo, maar die worden beide weer in de pan gehakt door de Core 2 Quad, wie weer door de AMD Phenom II wordt verslagen.

Intel Core i7 > AMD Phenom II X4 > Core 2 Quad > Core 2 Duo/AMD Phenom I

Bewerkt: door TaartJJ~!
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...