Jump to content

Zou mijn PC Gta IV runnen zonder laggs?


BMen

Recommended Posts

Hallo allemaal :D

Ik ben van plan om GTA IV te kopen, alleen wil ik wel zeker weten dat ik hem kan spelen zonder laggs.

Hier wat informatie over mijn PC:

Windows Vista Home Premium

Processor : Intel Celeron D (3.2 GHz)

Ram : 1GB (Ga er 2GB extra kopen)

HDD : Ong 250GB vrij

Video kaart (moederbord) : ATI Radeon Xpress 1250

Ik hoop dat jullie het weten :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Nooit. Een Celeron D zal GTA IV vast en zeker niet kunnen draaien, en als hij het wel zou kunnen dan met 5 FPS (wat dus met heel veel lagg is), 3 GB zou voldoende zijn, maar je processor is veel te traag, en ook je videokaart is te oud. Een nieuwe PC of allemaal nieuwe onderdelen zou je dus moeten kopen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, ok. Jammer. dacht dat 3GHz wel snel was.

Maar zou een GeForce 9400GT (1024MB) video kaart wel goed zijn?

Ja, vooral 1GB Video geheugen is goed voor GTAIV, dus die kaart zou het trekken, alleen je processor zal idd een probleem veroorzaken

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, ok. Jammer. dacht dat 3GHz wel snel was.

Maar zou een GeForce 9400GT (1024MB) video kaart wel goed zijn?

Ja, vooral 1GB Video geheugen is goed voor GTAIV, dus die kaart zou het trekken, alleen je processor zal idd een probleem veroorzaken

Ok, mooi. Maar wat is er mis met Intel Celeron D?? Hij heeft wel 3.2GHz en op de meeste sites zie ik dat 3GHz+ aanbevolen is,,

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, ok. Jammer. dacht dat 3GHz wel snel was.

Maar zou een GeForce 9400GT (1024MB) video kaart wel goed zijn?

Ja, vooral 1GB Video geheugen is goed voor GTAIV, dus die kaart zou het trekken, alleen je processor zal idd een probleem veroorzaken

Ok, mooi. Maar wat is er mis met Intel Celeron D?? Hij heeft wel 3.2GHz en op de meeste sites zie ik dat 3GHz+ aanbevolen is,,

Als ik het goed heb is een celeron een single core.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, ok. Jammer. dacht dat 3GHz wel snel was.

Maar zou een GeForce 9400GT (1024MB) video kaart wel goed zijn?

Ja, vooral 1GB Video geheugen is goed voor GTAIV, dus die kaart zou het trekken, alleen je processor zal idd een probleem veroorzaken

Ok, mooi. Maar wat is er mis met Intel Celeron D?? Hij heeft wel 3.2GHz en op de meeste sites zie ik dat 3GHz+ aanbevolen is,,

Als ik het goed heb is een celeron een single core.

Ja en die mensen op die sites hebben een dual core, wat staat voor 3GHz × 2 = 6GHZ. Jij hebt dus maar de helft.

Bewerkt: door Dvt
Link to comment
Delen op andere websites

Celeron D = dual core.

Want een Celeron D is gewoon een uitgeklede versie van een Pentium D. Denk hierbij dus aan minder caché geheugen etc. Dus je hebt een uitgeklede versie van de Pentium D. Nou, de Pentium D kan GTA IV niet draaien zonder lagg, en een Celeron D dus al helemaal niet. (die D staat denk ik voor DualCore, maar dat weet ik niet zeker. Het is wel een Dual Core iig)

3 Ghz is wel snel, maar dat betekend niet dat je processor ook echt goed is. Als je een Intel Core 2 Duo processor van 3 Ghz naast een AMD Athlon Dual Core processor van 3 Ghz zet, wint de Core 2 Duo. Dus Ghz zegt eigenlijk maar heel weinig.

En dan over de grafische kaart. Ik zou hem dus sowieso niet kopen i.v.m. je processor, maar een 9400GT is gewoon een bagger kaart. 1 GB klinkt leuk maar dat betekend niet dat GTA IV wel even op high draait. Ik denk dat die kaart, i.c.m. een sterke processor, moeite heeft met low settings. Dus ook niet echt een goede investering.

Conclusie: heb er vrede mee dat je helaas geen GTA IV kunt spelen, of upgrade je PC/koop een nieuwe PC

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

een 9400 gt voor gta? misschien op low en met lagg lijkt mij.

als ik me niet vergis die kaart zoon 60 á 70 euro ik heb zelf een asus 4850 met 512 mb en ik kan gta er makkelijk mee aan en het is niet zo dat als een videokaart 1gb geheugen heeft dat gelijk gta 4 als een zonnetje loopt enigste wat je kan met 1gb is texture op high zetten maar dat zou die kaart never kunnen zonder lagg:P

Edit: bij mij maakt het niet uit of ik gta op high op low speel af en toe heb je toch eens lagg

Bewerkt: door kvbmaster
Link to comment
Delen op andere websites

De 7900 is zeker beter. Dat is een van de top modellen van de 7 serie, en de 9400 is een budget kaart van de 9 serie. De 7900GT is zeker beter in games. Maar nogmaals, je Celeron D kan het spel niet eens opstarten, welke kaart je er ook in hebt. En een HD4850 zal denk ik ook wel een botleneck zijn met een Celeron D.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

maar als je kijkt naar de prestatie heb ik liever die 4850 voor 150 euro dan een 7900 wat dat is toch van 2 versie's terug maarja het is maar net op wat voor een kwaliteit je wilt spelen en hoeveel je ervoor overhebt:P want nieuwe processor moet je nieuwe mobo hebben en waarschijnlijk ook gelijk nieuw geheugen dus dat word aardig duur:P

Bewerkt: door kvbmaster
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...