Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo,

Ik was bezig om een cutscene te maken in Sannybuilder.

Het is me nu gelukt om CJ naar een deur toe te laten lopen. (ook al is het nog niet helemaal bugloos :$)

Maar nu zou ik graag willen dat hij aan ging bellen, hoe moet ik zo'n code maken? :?

GTA_K

Geplaatst: (bewerkt)

Wat je eigenlijk moet doen, is een actor een animatie uit laten voeren dat hij met zijn hand naar de deurbel beweegt, en op het juiste moment een geluid (van een deurbel) afspelen.

In SCM zijn er diverse opcodes beschikbaar waarmee je actors animaties kunt laten uitvoeren. Klik in Sanny Builder op Ctrl+Alt+2 om de 'Opcode Search Tool' te laden en typ 'anim' of 'animation' in het vakje. Je ziet dan 29 opcodes die met animaties te maken hebben. Nou moet ik toegeven dat ik zelf nooit deze opcodes gebruikt heb, dus echt weten hoe en wat doe ik niet. Het is in elk geval duidelijk dat je animaties uit .ifp bestanden kunt laden en deze kunt laten uitvoeren door actors.

Wat je dus nodig hebt is een .ifp animatie bestand van iemand die op een deurbel drukt (of in elk geval iets dat er op lijkt, dat ie gewoon z'n hand optilt en naar voren strekt ofzo). Ik ben eens gaan zoeken in de anim.img en cuts.img archieven, en een direct bruikbaar animatie bestand kan ik nog niet echt vinden.

Wel staan op deze site haast alle animaties uit GTA SA gedocumenteerd, dus wie weet dat je daar nog iets kunt vinden. Je kunt ook je eigen .ifp animatie modellen in 3D Studio Max en die gebruiken, maar dan is een hoop ervaring met het programma toch wel vereist.

Het afspelen van geluiden zou in principe niet al te moeilijk moeten zijn, al heb ik het ook nog nooit geprobeerd. Opcode 018C lijkt echter veelbelovend.

(Aanvullingen en verbeteringen zijn welkom, zo erg thuis in de SCM wereld ben ik nu ook nog niet.)

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:

Je kunt het natuurlijk wel simuleren. Er is een animatie waarbij een actor zijn hand opsteekt. Als je die animatie eenmalig laat doen, en de camera van een goede hoek zet, dan zie je geen verschil tussen echt bellen of net lijken of een actor aanbelt. Hoef je in ieder geval niet zo moeilijk te doen met zelfgemaakte animaties.

Je kunt op deze site kijken welke animaties er zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...