Jump to content

Poll: het Koningshuis

Het Koningshuis, wat moeten we ermee?   

91 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vind jij dat er met het Koningshuis moet gebeuren?

• Weg ermee, Republiek te boven.
      40
    • Ze mogen van mij wel weg.
      16
    • Ik vind het zo wel goed.
      20
    • Het Koningshuis MOET blijven!
      13

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Afschaffen die handel. Uit hun huis laten plaatsen en ze laten werken voor hun geld. Het zal vast onderdeel zijn van Nederlands maar tijden veranderen en als ergens geen behoefte aan is, is het ook niet nodig lijkt mij.

Wat mij betreft mogen alle mensen met hoge functies hun geld houden en hoeven ze dit niet met andere te delen. Echter, zittend rijk worden ligt me dwars. De straat op en een echte baan zoeken.

Bewerkt: door Jay;
  • Reacties 95
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Nissan

14

• -->nick<--

11

• De Stofzuiger

8

• Sa_bulldog

5

Geplaatst:

Weg met Behatrix met haar mooie (uhuhm) kapsel. Ik vind het kletst dat hun allesmogen en wij niet. Ik stem Replubliek

Geplaatst:
Het koningshuis is een onderdeel van Nederland. Als je denk dat het alleen maar geld kost dan ben je er niet helemaal bij. Het is wel zo dat het overkomt alsof ze nog minder nuttigs doet dan een hardcore gamer... maar dat ligt dan weer aan de media.

Precies. Toch jammer dat iedereen zijn mening vormt op basis van wat ze in de media zien..

Volgens mij weet niemand die hier loopt uit te kramen dat ze niks doen en hun zakken vullen wat ze werkelijk doen.. Het is daarom ook een beetje moeilijk om een discussie aan te gaan, aangezien argumenten er ook niet zijn. Weet waar je over praat als je onzin uitkraamt, doe een beetje research op het internet en vorm je mening niet alleen op basis van dingen in de massamedia..

Geplaatst:

Op de Media je mening basissen is juist bijna onontkoombaar. Als ze iets nuttigs doen (kuch kuch :duh:) zie ik dat never nooit op de TV.

Geplaatst:

Ze zijn goed voor relaties onderhouden met andere landen, maar verder vind ik het Koningshuis een erefamilie tdie te veel verwend wordt. Zit heel Nederland gebukt onder de crisis, gaat het Koningshuis lekker op wintersport. Gewoon, even lekker op vakantie, denken ze dan. En als ik dan ook nog lees dat Beatrix vér boven de Balkenende - norm zit, ga ik helemaal door het lint. Ze mogen van mij weg.

Geplaatst:
Ze zijn goed voor relaties onderhouden met andere landen, maar verder vind ik het Koningshuis een erefamilie tdie te veel verwend wordt. Zit heel Nederland gebukt onder de crisis, gaat het Koningshuis lekker op wintersport. Gewoon, even lekker op vakantie, denken ze dan. En als ik dan ook nog lees dat Beatrix vér boven de Balkenende - norm zit, ga ik helemaal door het lint. Ze mogen van mij weg.

Ik kan je verzekeren dat Beatrix achter de schermen wel wat meer doet.

BTW ik stem voor houden. Ze zijn een deel van Nederland en het hoort erbij, gaat het geld niet naar hun dan gaat het wel naar iets anders onzinnigs.

Geplaatst:

het moet afgeschaft worden, het monarchie is zoiets ouderwets, dat wij zeg maar belasting moeten inleveren aan hun zodat hun een beetje luxueus in hun paleisje kunnen leven. :duh:

Geplaatst:

Kijk eens aan:

"De Koning is onschendbaar, de ministers zijn verantwoordelijk": zo is de positie van het vorstenhuis tot op heden toe geregeld door de inspanningen van de liberale staatsman Johan Rudolf Thorbecke. In de Grondwet van 1848 werden de bevoegdheden en erfkwesties van het koningshuis verder uitgewerkt en vastgelegd.

De feitelijke macht en bevoegdheden van de koning komen met name tot uiting bij Koninklijke Besluiten, waaronder allerlei belangrijke benoemingen op de gebieden van binnenlands bestuur en van de rechterlijke macht.

Ook bij de kabinetsformatie speelt de Koning een belangrijke rol, bijvoorbeeld bij de benoeming van de kabinetsformateur.

Voor de bekrachtiging van een formele wet is ondertekening ervan door de koning en de verantwoordelijke bewindspersoon noodzakelijk. Dit laatste wordt “contraseign” genoemd.

Daarnaast heeft de Koning een ceremoniële taak

Iedereen van het koningshuis doet gewoon erg veel hoor, even een rijtje van de functies van Willem-Alexander:

• Lid van het Internationaal Olympisch Comité.
  • Voorzitter van de Nederlandse Adviescommissie Water.
  • Beschermheer van de Nederlandse Hartstichting.
  • Beschermheer van het Oranje Fonds.
  • Beschermheer van het Global Water Partnership.
  • Beschermheer United World Colleges Nederland.
  • Beschermheer Stichting SAIL Amsterdam.
  • Beschermheer Koninklijk Nederlands Watersport Verbond te Amsterdam.
  • Beschermheer Stichting Hermitage aan de Amstel.
  • Protector Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen.
  • Beschermheer Veteranen Comité
  • Erevoorzitter van de Koning Willem I Stichting
  • Regent van de Stichting Praemium Erasmianum [2]
  • Eind 2006 benoemd tot voorzitter van de onafhankelijke Adviesgroep Water en Sanitaire Voorzieningen van de Verenigde Naties. Dit gebeurde kort voor het vertrek van scheidend secretaris-generaal Kofi Annan. Hij is hiermee de opvolger van de voormalige Japans premier Hashimoto Ryūtarō.
  • Lid van de Raad van Commissarissen van De Nederlandsche Bank

Ik ben blij dat ik niet tot het koningshuis behoor, je kan niet gewoon over straat, je mag en kan geen gekke dingen doen, maar je moet wel hard werken.

Geplaatst:

Hmm ik heb er een beetje verdeelde meningen over, het hoort uiteraard bij Nederland, alleen het kost allemaal zo ongelofelijk veel geld, 120 miljoen euro per jaar hoorde ik eens, en dat gaat me nou net even wat te ver, en dan hebben we het alleen nog maar over het koningshuis, daar komt ook nog eens alle kosten boven op wat de Koningin en de rest van de familie per jaar moet hebben.

Kort om, ze vreten belasting-centen en daar ben ik het niet mee eens.

Geplaatst:

>>> Door Jowx: Verwijderd, leer eerst maar normaal posten. Volgende keer +20% <<<

Dikgedrukte zinnen zijn van mij. Argumenten: WTF beschermheren en protectoren :duh: , niet nodig en overbodig.

Lid van de Raad van Commissarissen van de NL bank, WTF? Ik wed dat hij nog niet eens weet hoe de Kazachstaanse Munt heet.

Geplaatst:
Je hele post = BULLSHIT

Ik weet niet waar jij last van hebt, maar al je argumenten wat ''bullshit'' betreft moet je heel vlug afleren. Bij het lezen van Hartstichting enzovoort bullshit lopen zeggen ben ik maar gestopt. Wat is er volgens jou bullshit aan? Het feit dat ze proberen mensen te helpen? Wat een koning of koningin juist hoort te doen? of het feit dat jij denkt dat ze niks doen? ik snap echt helemaal niks uit je post je geeft niet eens een standpunt waarom dat zo zou zijn.

Dit is voor mij persoonlijke de meest rare post die ik ben tegengekomen op het forum. Daarbij kan ik nog meer argumenten benoemen waarom jij van zulke onzinnige post maakt. Maar goed ... ik ga hier op dit punt maar even niet verder op in :duh:

Geplaatst:
Op de Media je mening basissen is juist bijna onontkoombaar. Als ze iets nuttigs doen (kuch kuch :duh:) zie ik dat never nooit op de TV.

Misschien dat je eens wat verder moet kijken dan alleen naar de media. Als je denkt dat het onontkoombaar is om je mening daarop te baseren bevestig je m'n punt, want dan geloof je gewoon alles wat er op TV is en denk je dat er verder niks gebeurt. Er is bijna alleen maar ellende in het nieuws, dus er gebeuren geen leuke dingen? Alsof het boeiend is om te kijken hoe leden van het Koninklijk huis aan het werk zijn, dus waarom zou je het uitzenden. En als ze het uitzenden is het in de vorm van een reportage die jij toch nooit zou bekijken. Er is meer dan een TV, misschien dat het slim is om je eerst even te verdiepen in het onderwerp voordat je BULLSHIT post. Dit om even jouw termen aan te halen. Ik heb je andere post gedeeltelijk verwijderd, de volgende keer dat je op die manier post heb je 20% te pakken..

Geplaatst:
>>> Door Jowx: Verwijderd, leer eerst maar normaal posten. Volgende keer +20% <<<
Jammer nou, had het wel willen lezen. ;)
Dikgedrukte zinnen zijn van mij. Argumenten: WTF beschermheren en protectoren :duh: , niet nodig en overbodig.

Lid van de Raad van Commissarissen van de NL bank, WTF? Ik wed dat hij nog niet eens weet hoe de Kazachstaanse Munt heet.

Ik wed dat jij nog niet eens weet wat 'Raad van Commissarissen van de NL bank' betekent.

Het koningshuis kost in vergelijking met de modale burger ontzettend veel geld, maar in vergelijking met de begroting van de Nederlandse overheid, valt het best mee. 0,2 à 0,3 miljard is niet zo veel. Het heet dan wel een miljoenen nota, maar eigenlijk is het een miljarden nota. ;)

Geplaatst:

Het koningshuis heeft vooral een ceremoniële functie, dat is ook de reden dat Willem-Alexander voorzitter of beschermheer is van zoveel organisaties. Daarbij zijn ze representatief voor ons land door bijv. staatsbezoeken.

Daar is op zich niets mis mee. Wat mij wel dwarszit is dat ze voor deze functie alleen maar geboren hoefden te worden: dit voorrecht vind ik oneerlijk. Ik twijfel er niet aan dat het hard werken is, maar als prins of koningin zal je toch weinig te klagen hebben, want vanaf de dag dat je werd geboren stond vast dat je rijk zou zijn. Daarbij kost het veel belastinggeld om deze mensen in hun luxe te voorzien, en dat bevalt me ook niet. Daarom vind ik dat ze weg moeten.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...