Jump to content

Poll: het Koningshuis

Het Koningshuis, wat moeten we ermee?   

91 leden hebben gestemd

1. 1. Wat vind jij dat er met het Koningshuis moet gebeuren?

• Weg ermee, Republiek te boven.
      40
    • Ze mogen van mij wel weg.
      16
    • Ik vind het zo wel goed.
      20
    • Het Koningshuis MOET blijven!
      13

Recommended Posts

Geplaatst:

Het koningshuis is een deel van onze cultuur en een symbool voor de Nederlandse staat.

Ik vind niet dat wij onze eigen geschiedenis de rug mogen toe keren, daarom ben ik van mening dat wij als een van de weinige Monarchieën van de wereld moeten doorgaan.

• Reacties 95
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Nissan

14

• -->nick<--

11

• De Stofzuiger

8

• Sa_bulldog

5

Geplaatst:

Ik sluit me aan bij Taart hierboven. Ik vind echter wel, dat er het e.e.a. bezuinigd moet worden op de koninklijke familie. Alleen voor volbloed Oranjes ben ik bereid te betalen, de rest gaat maar werken voor de kost. :Y

Geplaatst:
Ik sluit me aan bij Taart hierboven. Ik vind echter wel, dat er het e.e.a. bezuinigd moet worden op de koninklijke familie. Alleen voor volbloed Oranjes ben ik bereid te betalen, de rest gaat maar werken voor de kost. :Y

Bezuinigen is inderdaad een goed idee, daar kan ik het nog wel mee eens zijn. Maar het koningshuis verwijderen is in mijn ogen absoluut geen optie.

Geplaatst:
Hebben jullie al gehoord hoeveel de renovatie van het Paleis op de dam kost? En dat van onze belastingcentjes :7.

Naar mijn weten, te veel geld[/font] :7

• 3 maanden later...
Geplaatst: (bewerkt)

Van mij mogen ze er wel in gaan snijden, het gaat wel een beetje te ver daar naar mijn mening. Vakantiehuisjes die eigenlijk helemaal geen nut hebben en die uitkeringen die de lintjesknippers krijgen is wel erg veel. Gelukkig wordt er nou in de kamer wel wat commentaar opgeleverd. Het slaat natuurlijk nergens op dat iedereen moet gaan bezuinigen terwijl het koningshuis meer krijgt. Naar mijn mening heeft het niet erg veel toegevoegde waarde meer, Wimlex en Maxima en hun arme kindjes krijgen dan ook wat meer privacy..

Ook wel een mooi stukje op geenstijl.nl:

Iedereen moet inleveren. Behalve het koningshuis

Ook zo genoten van die schitterende speech van onze majesteit de koningin gisteren? Ontroerend nietwaar? Over sprankjes licht in duisternis. Over solidariteit in moeilijke tijden als deze. Over vastberadenheid en de bereidheid tot verandering. Over de sterkste schouders die de zwaarste lasten moeten dragen. Over verantwoorde loonontwikkelingen, want anders. Het valt ook niet mee natuurlijk, om een tekort van 36 miljard euro zomaar even weg te poetsen. Bezuinigingen zijn noodzakelijk. En dat kan op diverse plekken. Onderwijs. Veiligheid. De sociale zorg. "Er rust een verantwoordelijkheid op ons allen, jong en oud, burgers en bestuurders, werknemers en werkgevers'' aldus ons niet-democratisch gekozen staatshoofd gisteren op haar luie reet. Jajaja blablabla. Holle praatjes Bea. Begin eens lekker met snijden in de uitkeringen van die vadsige zoon van u en zijn Argentijnse biefstukje. Of anders in die meer dan riante onkostenvergoeding waar u zelf zo gerieflijk van vreet. De uitkering voor Willem-Alexander en Máxima stijgt volgend jaar met 7000 euro naar 248 duizend euro. De toelage van Beatrix van 813 naar 843 duizend euro. Het totaalbedrag dat het drietal krijgt bedraagt 7,1 miljoen euro. Kijk aan. Inleveren geldt alleen voor het gespuis. Arrebeider wat lul je, betalen zul je. Om Gods wil alleen. Amen.

Bewerkt: door Typhoon

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...