Jump to content

Bug in de laatste missie?


MX-Arjen

Recommended Posts

Na erg lang kloten (de verschrikkelijke GTA engine pakte de input gewoon niet) is het me dan toch gelukt om een macro te maken waarbij GTA de input wél pakte.

Uiteindelijk is het met een macro van meer dan 10x per seconde op spatie te drukken nog maar net gelukt (ook hier viel ik er weer bijna vanaf). Dit lijkt me niet de bedoeling, aangezien ik zelf al sneller ben in buttonbashen dan veel mensen die ik ken, en 10x wel erg onrealistisch is om in een game te implementeren.

...

Wat je dus zou kunnen proberen is om op dat stuk slechts 1 of 2 cores te spelen. (taakbeheer --> processen --> rechtsklik op het proces --> affniteit).

Zelf heb ik het niet getest (omdat het uiteindelijk met de macro ook ging) maar ik denk dat het wel iets uit zou kunnen maken, zodat de game uiteindelijk niet zo op hol slaat.

Ik heb zelf ook een core i7 en gtx280, en loop tegen dezelfde problemen aan. out of video memory kon ik na de tweede keer voorkomen door texture quality op medium te zetten, en de overige settings op very high. De missie met op die bestelwagen klimmen ging probleemloos, maar die heli wil maar niet lukken... erg frustrerend... heb de missie al tig keer overgedaan, jump geremapped naar andere toetsen.. zelfs een keer naar LMB... spel opnieuw geïnstalleerd ... voorlopig zonder resultaat.

Die macro's maken... daar heb je waarschijnlijk zo'n speciaal gaming toetsenbord voor nodig, of gaat het ook anders?

Dat van die afiniteit zal ik vanavond proberen, en misschien ook eens een bedraad toetsenbord (heb een logitech mx5500)

Bewerkt: door InigoMontoya
Link to comment
Delen op andere websites

Die macro heb ik idd met mijn Logitech G15 toetsenbord gemaakt ja (het kan tevens ook met mijn Roccat Kone muis). Het kan ook softwarematig m.b.v. tools die autoclickers heten. Hoewel autoclickers niet illegaal zijn, en gewoon voor alledaagse dingen als snelkoppelingen bruikbaar zijn (bijvoorbeeld in het bedrijfsleven om sneller te kunnen werken met meer shortcuts), zullen er een hoop games (met name anti cheat tools) moeilijk gaan doen met autoclickers. Ze kunnen ze als cheattools gezien worden, ookal is cheaten slechts een minder belangrijk ding wat je er mee kunt doen.

Macro's vanuit je toetsenbord of muis, worden op driverniveau je systeem ingepompt, het lijkt dus alsof de toetsen echt ingedrukt worden. Dit is dus op geen enkele manier achterhaalbaar. Ook dit is geen cheaten, maar er zijn mensen die willen geloven dat het dat wel is.

Je kunt dus een autoclicker gebruiken als buttonbash simulator, maar uninstall het programma wel direct erna (en haal eventuele restjes weg) voordat je andere games (met name MMO's of games met punkbuster(flipt overal over)) gaat spelen, om te voorkomen dat het als cheattool aangezien gaat worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen idee, maar is het al gelukt?

Dat was bij mij ook, maar na letterlijk 31 keer de missie gedaan hebben deed ie het wel!

Ik kreeg ook alle kanten van het vliegtuig te zien, en het lukt niet..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kreeg ook alle kanten van het vliegtuig te zien, en het lukt niet..

1. Het is een Helikopter.

2. Is het idd. al gelukt?

3. Het is idd. een bekende bug volg de aanwijzingen die mensen hier zeggen of google even. Je kan de instellingen misschien wijzigen zodat het spel lekkerder loopt voor je PC, dat kan ook lukken.

Link to comment
Delen op andere websites

Mij is het zojuist eindelijk gelukt, :dans: ik had die afiniteit naar processor 0 en 1 gezet (ik heb hyperthreading aanstaan), en bedraad toetsenbord aangesloten.

Ik denk dat het aan m'n draadloos toetsenbord lag. Ik heb meteen daarna wel weer alle processors aangevinkt, want performance ging wel drastisch achteruit.

Nu nog dat andere alternatieve einde, en dan weer van voor af aan, met vliegende ratten en Dwayne laten leven.

In ieder geval, erg bedankt :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Heb hier al op het forum rond gezocht en zag dat Albieman hetzelfde probleem heeft gehad maar bij hem is het opgelost.

In de laatste missie ('Out of Commission', ik heb voor 'Revenge' gekozen) zit ik met een technisch probleem. Op een gegeven moment hang ik aan de helicopter waarin Little Jacob en Roman zitten. Er staat in beeld dat ik achter elkaar op de spatie (ik speel op de PC) moet drukken om aan boord te komen, maar dat lukt niet. Ik ga als een bezetene op die knop en het beeld begint te flikkeren ( ik krijg de voorkant van de heli te zien en dann weer de zijkant.). Na een tijdje valt Niko van de heli af in het water en staat er in beeld dat Pegorino is ontkomen en dat de missie is mislukt.

Wat te doen?

Mijn Systeem kan GTA IV wel draaien.

Core i7 920

GTX280

Groetjes Arjen

woow nice prosessor :$ sry kon et nie laten :puh:

:bier: tot gta

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Het valt mij echt op dat er in GTA 4 echt grove fouten zitten waardoor je soms niet meer verder kan spelen, net zoals deze :duh:

>>> Door Hanneswasco: Inderdaad, maar dat is nog geen reden om dit topic te bumpen, niet meer doen in het vervolg aub.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik had ook het probleem dat ik niet in de heli kwam , hoe vaak ik ook op spatie drukte.

Op een website las ik dat dit komt omdat de computer te snel is en te veel FPS heeft. Er werd geadviseerd om Fraps http://www.fraps.com/ te installeren en vlak na de jump starten met opnemen (F9) zodat de FPS omlaag gaan.

Ik heb dit geprobeerd en het werkte meteen de eerste keer. Overigens heb ik ook een core i7.

edit:

Hier had ik het gelezen.

Site

Bewerkt: door JohnV.
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had ook het probleem dat ik niet in de heli kwam , hoe vaak ik ook op spatie drukte.

Op een website las ik dat dit komt omdat de computer te snel is en te veel FPS heeft. Er werd geadviseerd om Fraps http://www.fraps.com/ te installeren en vlak na de jump starten met opnemen (F9) zodat de FPS omlaag gaan.

Ik heb dit geprobeerd en het werkte meteen de eerste keer. Overigens heb ik ook een core i7.

Dan kan je toch ook gewoon je grafische instellingen op het hoogst zetten? Of staan die al op het hoogst bij jou?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had ook het probleem dat ik niet in de heli kwam , hoe vaak ik ook op spatie drukte.

Op een website las ik dat dit komt omdat de computer te snel is en te veel FPS heeft. Er werd geadviseerd om Fraps http://www.fraps.com/ te installeren en vlak na de jump starten met opnemen (F9) zodat de FPS omlaag gaan.

Ik heb dit geprobeerd en het werkte meteen de eerste keer. Overigens heb ik ook een core i7.

Dan kan je toch ook gewoon je grafische instellingen op het hoogst zetten? Of staan die al op het hoogst bij jou?

Ja ze stonden inderdaad al op zijn hoogst.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...