[ION]Leviathan Geplaatst: 16 april 2009 Rapport Geplaatst: 16 april 2009 Welke videodriver gebruik je? Ik denk nog steeds dat het iets met shaders te maken heeft, die wellicht wat anders zijn bij de verschillende drivers. Reageren
ddevries Geplaatst: 16 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 16 april 2009 (bewerkt) Hier, screen van m'n settings als ik Auto Configure gebruik. Moet ik Shadow Quality misschien op z'n allerhoogst zetten en de rest op medium? als je ze op Very High zet is het al veel mooier maar zijn dat je instellingen waar je normaal ook mee speelt of niet? en welke videokaart heb je? Bewerkt: 16 april 2009 door ddevries Reageren
Big Boss Geplaatst: 16 april 2009 Rapport Geplaatst: 16 april 2009 Met deze instellingen speel ik normaal ook ja .. Mijn videokaart is een nVidia GeForce 9600GT 1024mb. De laatste driver die ik gedownload heb waren die Beta Drivers speciaal voor GTA IV geloof ik .. Dit is trouwens Windows XP Media Center Edition 2005. Ik heb 'm enkel een Vista look gegeven. Reageren
gerbieboy6 Geplaatst: 16 april 2009 Rapport Geplaatst: 16 april 2009 Na die patch werd het pas lelijk ik heb alles op medium maar de scaduw (vooral in Hove Beach) is lelijk. Reageren
[ION]Leviathan Geplaatst: 16 april 2009 Rapport Geplaatst: 16 april 2009 Die is ook alweer vrij oud ja, probeer eens de laatste officiële. Download de laatste eens, vanaf 182.50 zijn er namelijk weer wat GTA4 fixes bijgekomen. Reageren
Crypteq Geplaatst: 16 april 2009 Rapport Geplaatst: 16 april 2009 Op gtagarage.com hebben ze een mod die de schaduwen er beter uit laten zien. Dan ziet het er zo uit: Die kan je Hier downloaden. Reageren
ddevries Geplaatst: 17 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 17 april 2009 (bewerkt) Met deze instellingen speel ik normaal ook ja ..Mijn videokaart is een nVidia GeForce 9600GT 1024mb. De laatste driver die ik gedownload heb waren die Beta Drivers speciaal voor GTA IV geloof ik .. Dit is trouwens Windows XP Media Center Edition 2005. Ik heb 'm enkel een Vista look gegeven. ik heb gehoord/gelezen dat die drivers nou niet egt bepaald goed zijn. als je nog de cd van je videokaart hebt kan je de oude driver weer installeren anders moet je hem opzoeken op internet. als je niet weet welke driver je eerst had dan kan je alleen nog kijken voor die mod zover ik weet maar ik heb er ook voor gekeken maar volgensmij was het heel moeilijk om die mod er in te krijgen en ik vind zelf dat mod's de game alleen maar slechter maken en het spel kunnen laten crashen dus dat raad ik je niet aan (persoonlijk dan) maar je kunt het proberen. (volgensmij zou je met die video kaart je graphics wel erg hoog kunnen zetten, aangezien je 1GB hebt) (ga anders ook even naar http://www.yougamers.com/gameometer/10296/ daar kan je je computer laten scannen) Bewerkt: 17 april 2009 door ddevries Reageren
Sprunk Geplaatst: 17 april 2009 Rapport Geplaatst: 17 april 2009 (bewerkt) De laatste drivers kun je vinden op de website van nVidia. Verder zijn de schaduwen in IV gewoon, echt heel erg, kut. Dan kun je een i7 van 5 Ghz hebben en een GTX295 X10 Quad SLI ding kaart met 1 TB 8000Mhz DDR7 geheugen, en nog heb je lelijke schaduwen. (nee mensen, deze processor en kaart bestaan niet) Bewerkt: 17 april 2009 door Sprunk Reageren
.Senne Geplaatst: 19 april 2009 Rapport Geplaatst: 19 april 2009 Inderdaad, de schaduwen blijven er slecht uitzien. Ik heb een Quad core en goede grafische kaart, maar toch vind ik ze er echt niet zo mooi uitzien. Alles qua schaduw instellingen staat op highest, en toch fade het niet mooi uit. Reageren
Hanneswasco Geplaatst: 19 april 2009 Rapport Geplaatst: 19 april 2009 Inderdaad, de schaduwen blijven er slecht uitzien. Ik heb een Quad core en goede grafische kaart, maar toch vind ik ze er echt niet zo mooi uitzien. Alles qua schaduw instellingen staat op highest, en toch fade het niet mooi uit. Dat vind ik heel raar, want ik heb ook maar een simpele quad core met een simpele nVidia 9800 GT, en bij mij zien de schaduwen (die op high staan) er toch zeer goed uit hoor... Reageren
.Senne Geplaatst: 19 april 2009 Rapport Geplaatst: 19 april 2009 Inderdaad, de schaduwen blijven er slecht uitzien. Ik heb een Quad core en goede grafische kaart, maar toch vind ik ze er echt niet zo mooi uitzien. Alles qua schaduw instellingen staat op highest, en toch fade het niet mooi uit. Dat vind ik heel raar, want ik heb ook maar een simpele quad core met een simpele nVidia 9800 GT, en bij mij zien de schaduwen (die op high staan) er toch zeer goed uit hoor... Het ziet er goed uit, maar gewoon niet perfect. De randen zijn zo 'pixelig', maar dan met een soort van rondjes. Hangt er wel vanaf bij welk object, maar onder de treinsporen is 't het ergst. Reageren
[ION]Leviathan Geplaatst: 19 april 2009 Rapport Geplaatst: 19 april 2009 Het kan zijn dat Hanneswasco nog wat oudere drivers gebruikt waarop de nieuwe shaders nog niet van toepassing zijn. Nvidia heeft namelijk sinds een paar generatie drivers, de shaders totaal anders gemaakt. Ik merkte het voor het eerst met Fallout3. Zoals je kunt zien is het dus niet iets van GTA4 zelf. Reageren
paniek Geplaatst: 21 april 2009 Rapport Geplaatst: 21 april 2009 Ik heb alle patches geïnstalleerd. Dat denk ik toch tenminste, want het heeft meer dan een uur geduurd voor dat IV geïnstalleerd was, en daarna ging hij nog allerlei andere dingen downloaden.Ik zal zo nog eens kijken naar de schaduwen en of er een ontbrekende schaduw van Nico is. Schaduw ziet er nu zo uit (patch 3 geïnstalleerd): Edit: Ik heb trouwens ook geen schaduw van Nico als hij op een motor zit. ! Ik heb precies het zelfde probleem. Ter kennisgeving eerst even mijn specs en settings: PC: Visa 64bit Home Premium, alles up to date CPU: Intel Core 2Quad 2.8Ghz (Int Q9550 775 2833BOX1333 12M) Moederbord: Asus P5Q Pro (P45 F RG SA) Video Kaart: ATI HD4870 1GB (Club1GB D5 X HD4870 R) Gehuigen:Corsair Twinx 2x 2GB (D2 4GB 800-444 DHX EPP K2 COX) GTA 4 Settings: Eigenlijk alles wel op high maar recent ineens echt hele slechte schaduwen. Ik heb van alles geprobeerd maar het lijkt wel of niks help, mijn FPS is tussen de 30/40. Ik heb het idee dat dit gezeur is gekomen nadat ik die ATI driver update heb gedaan, dat Catalyst centrum van ze. Het lijk wel of na een tijdje spelen het verdwijnt, iemand anders? en heeft iemand die mod geprobeerd van het engels talig GTA 4 forum? Een screenshot: Een screenshot Reageren
wesley123 Geplaatst: 21 april 2009 Rapport Geplaatst: 21 april 2009 schakel catalyst control center uit, die veroorzaakt wss het probleem door zijn eigne settings te forceren Reageren
paniek Geplaatst: 21 april 2009 Rapport Geplaatst: 21 april 2009 schakel catalyst control center uit, die veroorzaakt wss het probleem door zijn eigne settings te forceren hhm dus gewoon uitzetten die hap? vond het al een niet al te fijn ding. Weet je of er ook losse drivers zijn voor ATI? Ik download ze altijd via AMD Site... wat ik wel raar vind aangezien ik intel gebruik... bedankt voor de tip Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.