Jump to content

schaduw problemen

Recommended Posts

• Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• ddevries

18

• [ION]Leviathan

8

• Sprunk

7

• Big Boss

6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
! Ik heb precies het zelfde probleem. Ter kennisgeving eerst even mijn specs en settings:

PC: Visa 64bit Home Premium, alles up to date

CPU: Intel Core 2Quad 2.8Ghz (Int Q9550 775 2833BOX1333 12M)

Moederbord: Asus P5Q Pro (P45 F RG SA)

Video Kaart: ATI HD4870 1GB (Club1GB D5 X HD4870 R)

Gehuigen:Corsair Twinx 2x 2GB (D2 4GB 800-444 DHX EPP K2 COX)

GTA 4 Settings:

Eigenlijk alles wel op high maar recent ineens echt hele slechte schaduwen. Ik heb van alles geprobeerd maar het lijkt wel of niks help, mijn FPS is tussen de 30/40. Ik heb het idee dat dit gezeur is gekomen nadat ik die ATI driver update heb gedaan, dat Catalyst centrum van ze. Het lijk wel of na een tijdje spelen het verdwijnt, iemand anders? en heeft iemand die mod geprobeerd van het engels talig GTA 4 forum?

Een screenshot:

Een screenshot

In precies één post boven die van jou staat waarom dit zo is.

En je haalt de ATI drivers van de AMD omdat ATI van AMD is, het heeft niets met je CPU te maken.

Als je dus wilt dat het weer zoals vroeger is, dan kun je een driver rollback doen.

Met de laatste drivers haal je btw wel betere performance.

Geplaatst: (bewerkt)

Dank, maar

Erm die post van jouw gaat over Nvidia en dat het aan de drivers ligt. Ik heb ATI, ook een kaart maar toch niet Nvidia.

Ik update denk ik maar weer maar dan zet ik wel die Catalyst Control Centrum uit van ATI. Jammer dat zulke groote games als GTA /R* dit zo belabberd afleveren.

Bewerkt: door paniek
Geplaatst:
Dank, maar

Erm die post van jouw gaat over Nvidia en dat het aan de drivers ligt. Ik heb ATI, ook een kaart maar toch niet Nvidia.

Ik update denk ik maar weer maar dan zet ik wel die Catalyst Control Centrum uit van ATI. Jammer dat zulke groote games als GTA /R* dit zo belabberd afleveren.

Aan jouw verhaal af te leiden, ziet het er naar uit dat ATI ook is overgestapt naar andere shaders. Voor jou geldt dus hetzelfde als voor de NVIDIA gebruikers.

Geplaatst:

Dus je zegt het zijn driver probleem van de grafische kaart? Dus gewoon maar afwachten? Ik heb gekeken bij Club 3D maar ik kan daar niet eens mijn kaart terug vinden, ATI 4870 1Gb van Club 3D, geloof OC versie.

Geplaatst:

Probleem zou ik het niet noemen aangezien het duidelijk een bewuste keuze van NVIDIA en ATI is geweest om iets aan het shadermodel aan te passen. Het is wel goed als oorzaak te verwoorden, ja.

Probleem zou ik het niet noemen aangezien het duidelijk een bewuste keuze van NVIDIA en ATI is geweest om iets aan het shadermodel aan te passen. Het is wel goed als oorzaak te verwoorden, ja.

Big Boss, ik denk dat je tog maar beter ff je oude driver kan installeren.

ik weet niet of je die driver hebt geinstalleerd voor dat je GTA IV installeerde zo niet en als je daar dan geen problemen mee had en na die nieuwe driver wel dan zou ik hem tog maar trug zetten.

Bewerkt: door ddevries
Geplaatst:

Ik heb gisteren de nieuwste ATI driver 9.4 geinstalleerd en kreeg bij de eerste keer GTA opstarten gelijk Blauw Scherm van Vergankelijkheid. Een keertje opnieuw opstarten deed wonderen. Ik merk wel verbetering van prestaties. Ik heb er iets van 6 fps erbij gekregen. Zit nu nog maar op 26 fps, maar goed, het is speelbaar.

Het belangrijkste is echter dat bij mij die lelijke flikkerende diagonale schaduwstrepen (vooral op gebouwen) helemaal verdwenen zijn (geloof ik). Ben ik echt blij mee. Eindelijk dat ATI daar een oplossing voor heeft gevonden. Hieronder een beeld van hoe het er eerst uitzag.

post-79263-1241000099_thumb.jpg

Geplaatst:
Ik heb gisteren de nieuwste ATI driver 9.4 geinstalleerd en kreeg bij de eerste keer GTA opstarten gelijk Blauw Scherm van Vergankelijkheid. Een keertje opnieuw opstarten deed wonderen. Ik merk wel verbetering van prestaties. Ik heb er iets van 6 fps erbij gekregen. Zit nu nog maar op 26 fps, maar goed, het is speelbaar.

Het belangrijkste is echter dat bij mij die lelijke flikkerende diagonale schaduwstrepen (vooral op gebouwen) helemaal verdwenen zijn (geloof ik). Ben ik echt blij mee. Eindelijk dat ATI daar een oplossing voor heeft gevonden. Hieronder een beeld van hoe het er eerst uitzag.

ik heb pas ook de 9.4 driver geinstalleerd, maar ik zag anders geen verandering. Maarja, ik heb mijn graphics al heel hoog staan.

alles op very high behalve de texturen die staat op midium(dan bedoel ik die balk onder de resolutie voor je beeldscherm)verder heb ik de distance(voor het vooruit kijken dus) op 10 staan omdat ik niet méér kan.

oftewel om een lang verhaal kort te maken: ik haal egt het maximale uit mn pc. en dat het bij mij nergens effect op heeft gehad. ook niet op mn video geheugen in het spel(bij path 2 had ik meer geheugen over en kon ik de distance op 21 zetten en nu met de 3e patch nog maar op 10).

>>> Door Hanneswasco: Afbeelding uit quote verwijderd, gelieve dit in het vervolg zelf te doen. ;)<<<

• 1 maand later...
Geplaatst:
schakel catalyst control center uit, die veroorzaakt wss het probleem door zijn eigne settings te forceren

hhm dus gewoon uitzetten die hap? vond het al een niet al te fijn ding. Weet je of er ook losse drivers zijn voor ATI? Ik download ze altijd via AMD Site... wat ik wel raar vind aangezien ik intel gebruik...

bedankt voor de tip

Ik heb ook al weer gehoord dat het probleem echt bij ALLE ATI kaarten is.

Nvidea zou er minder problemen mee hbben.

Ik heb ook al weer gehoord dat het probleem echt bij ALLE ATI kaarten is.

Nvidea zou er minder problemen mee hbben.

Het is helemaal geen probleem, het is een irritatie. Zoals het weergeven wordt is het gewoon correct, alleen vinden de meeste gebruikers, waaronder ikzelf ook, het gewoon niet zo mooi.

Dat het bij NVIDIA minder lijkt komt gewoon doordat de wat oudere modellen nog op de oude shading-engine draaien.

Bewerkt: door [ION]Leviathan

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...