Fedmas Geplaatst: 27 maart 2009 Rapport Geplaatst: 27 maart 2009 (bewerkt) Hey allemaal, Ik ga hier wat uitleg geven over het beginnen van een website. Het Begin Stel, je bent op een of andere manier op de gedachte gekomen om een website te maken Het is handig om dan eerst het een of ander op papier te zetten. Wat wil je precies voor website maken? een simpele site met wat familie foto's, of een grote forumsite. Als je een kleine site wilt maken, zou je je bij freewebs kunnen registreren, maar je zou ook een goedkope host kunnen aanschaffen. het hangt compleet van je idee af. De hosting en de domein naam De hosting, erg belangrijk. als je een betaalde hosting koopt bij een hosting bedrijf, zit je daar minstens een jaar aan vast. dus bekijk eerst goed wat je kiest. als je een Forumsite wilt, met een forum, heb je dus aardig veel ruimte nodig en mySQL. De domein, is daartegenin ook belangrijk. als je een gaming site wilt, kom je er al snel achter, dat de meeste leuke domeinen al bezet zijn. er is sinds 1-2 jaar ook een .eu excentie aan te schaffen, maar de meeste soorten zijn daar ook al bezet. Dus, is het slim om even eroverna te denken hoe en wat. Het maken van de site Je hebt je hosting en je idee, nu ga je je site desigen. Aan jou de keuze, doe je dit met een programma ervoor(Dreamweaver, Studio webdesign, Frontpage, etc) Of werk je met kladblok. Als je kladblok neemt, raad ik je aan eerst wat te oefenen het html, php, zodat je wat basic ervaring hebt. als je dit hebt, kun je verder. Het bouwen is belangrijk, zorg dat het er overzichtelijk uitziet en duidelijke kopjes, dus geen onduidelijke fonts etc. Het onderhouden van je site Ook belangrijk, het onderhouden van je site. Als je je site gemaakt hebt, en je regelmatig bezoekers wilt, is het slim om regelmatig je site met nieuwe informatie te refreshen. dit gebeurt automatisch als je een Forum hebt. Heb je op je site gezet, last update: Zorg dan ook dat je die ook aanpast. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. Graag Reacties. Fedmas Last update: Update van kloep doorgevoerd Bewerkt: 27 maart 2009 door Fedmas Reageren
K.O. Geplaatst: 27 maart 2009 Rapport Geplaatst: 27 maart 2009 Een leuke uitleg, met tips die zeker nodig zijn, maar die naar mijn mening bij elke (aspirant-)webmaster gewoon alllemaal voor zich moeten spreken. Dit is geen uitleg betreffend het maken van een website, maar dit gaat over het oprichten van een publiekelijk toegankelijke website. Iets dat volgens mij niet vergeten moet worden, is dat je eerst daadwerkelijk websites kúnt maken, voordat je een domeinnaam gaat registeren. Er zijn genoeg webmasters die alleen maar verstand hebben van het CMS dat ze gebruiken en verder totaal geen idee hebben van hoe het echt werkt, maar dan ben je naar mijn mening als webmaster compleet verkeerd bezig. Een basiskennis (X)HTML, JavaScript, PHP en MySQL zou voor elke webmaster een vereiste moeten zijn. Experimenteer daarmee eerst op een lokale server (installeer bijvoorbeeld WAMP op je PC) voordat je daadwerkelijk een grote site wil gaan maken. Anders krijg je net zoiets als waar de laatste tijd zo'n ophef over is in de GTA modding community: plannen voor TC's schieten als paddestoelen uit de grond, zonder dat men echt snapt wat men wil of zonder dat men ook maar ooit kleine mods gemaakt heeft. Wat ik dus zeer belangrijk vind wat zeker niet vergeten moet worden, is dat je eerst met kleine dingen moet beginnen. Gelijk een domeinnaam registreren of iets is dus zeker niet wat je moet doen. In plaats daarvan moet je eerst een hoop leren. Niet alleen PHP of MySQL, maar kennis over TCP/IP, HTTP of FTP is net zo goed handig. Je moet eerst weten hoe al die zooi werkt voor je een website gaat oprichten. Maar goed, dat is slechts mijn mening (en die van vele anderen overigens), daar mag je het natuurlijk volledig mee oneens zijn. Reageren
Kloep Geplaatst: 27 maart 2009 Rapport Geplaatst: 27 maart 2009 Ik ben het volledig met K.O. eens, maar ook wil ik nog even reageren op onderstaand stukje: Of werk je met kladblok. Als je kladblok neemt, raad ik je aan eerst wat te oefenen met freewebs, zodat je wat basic ervaring hebt. als je dit hebt, kun je verder. Dit klopt namelijk niet echt. Als je heel veel ervaring hebt met freewebs, is het niet meteen gezegd dat je ook HTML-kennis hebt. Bij freewebs is het namelijk mogelijk om zonder enige kennis een website te bouwen. Met andere woorden, als je heel veel ervaring hebt met freewebs, ben je nog lang niet bij de basic ervaring die je nodig hebt met kladblok. Verder is het wel mooi en duidelijk beschreven! Reageren
Fedmas Geplaatst: 27 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 27 maart 2009 Hey, Bedankt, K.O. Je hebt gelijk, ik ken zelf Html alleen, en ik moet zeggen dat ik binnenkort maar eens goed php ga leren omdat het toch wel makelijk is. Kloep: Zou best kunnen, ik ken zelf niet goed freewebs. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.