Jump to content

crahes


DingeZ

Recommended Posts

Ik heb GTA IV nu, vet spel, maar ik krijg continu crashes. Elke keer als ik een missie voltooid heb en ik wil op de kaart kijken of handmatig opslaan crasht hij en krijg ik de melding: RESC10, Out of video memory. Maar dit lijkt me sterk, op internet zie ik dit probleem bij mensen met een 2 jaar oude kaart maar ik heb gewoon een HD4870 1GB. De rest van mn systeem kan het ook niet zijn, ik heb een core i7 920 met 6GB ram dus dat zou geen problemen moet leveren. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb patch 1.0.3.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb GTA IV nu, vet spel, maar ik krijg continu crashes. Elke keer als ik een missie voltooid heb en ik wil op de kaart kijken of handmatig opslaan crasht hij en krijg ik de melding: RESC10, Out of video memory. Maar dit lijkt me sterk, op internet zie ik dit probleem bij mensen met een 2 jaar oude kaart maar ik heb gewoon een HD4870 1GB. De rest van mn systeem kan het ook niet zijn, ik heb een core i7 920 met 6GB ram dus dat zou geen problemen moet leveren. Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb patch 1.0.3.

Hoe groot is je wisselbestand? Welke versie van windows heb je? Windows 32 bit kan maar max 3 gb intern effectief gebruiken. Zijn je drivers compleet up to date? Je kunt nog zo'n mooie specs hebben, als het niet goed afgesteld staat heb je er niks aan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik heb 32-bit, maar 3GB zou al genoeg moeten zijn. Drivers zijn up to date, ik heb catalyst 9.2. Verder is het opvallend dat hij crasht op het moment dat ik op de kaart kijk en niet als ik gewoon bezig ben.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik heb 32-bit, maar 3GB zou al genoeg moeten zijn. Drivers zijn up to date, ik heb catalyst 9.2. Verder is het opvallend dat hij crasht op het moment dat ik op de kaart kijk en niet als ik gewoon bezig ben.

Boven 3 gig ram kan windows er niet meer mee overweg, en gaat de geheugenblocks anders indelen. Hierdoor ontstaat een scheve verhouding. Is ook dé reden waarom ik maar 3 gig intern heb (is overigens ook meer dan zat..) Maar idd rare error.

Je zou eens op rockstarsupport kunnen kijken, of het Amerikaanse GTA-forum (sorry jongens.) Daar zit namelijk ook een lid genaamd Rockstar Toronto, één keer raden waar hij werkt.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

het begint nu echt zwaar vervelend te worden, soms crasht hij elke keer na een paar minuten.

Ook gebeurt het soms dat in een keer de radio en telefoon geen geluid meer geven en missies vastlopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Kun je een screen geven van de ''error''? Dan is het misschien duidelijker. Want misschien heb je, je graphics te hoog? Kan je PC GTA IV aan?

Bewerkt: door gerbieboy6
Link to comment
Delen op andere websites

Dit probleem had ik ook. (Ik heb een gtx280, ook met 1 GB videogeheugen). Voor mij was de oplossing de texture quality terugzetten naar "medium", ik heb dan wel al de andere instellingen op very high gezet. Beeldkwaliteit is niet veel slechter, maar het voornaamste is dat het spel dan niet meer vastloopt. Je moet er wel aan denken dat je na elke patch die instellingen weer terugzet.

Normaal gesproken zou dit niet mogen gebeuren, zolang de cijfers van de instellingen "groen" zijn in het settingsmenu, maar dit was toch het geval bij mij.

Ik heb zelf ook een core i7 met 6 GB ram, en wel met vista64bit, maar je ram heeft hier niets mee te maken... de error zegt: "out of video memory.

Bewerkt: door InigoMontoya
Link to comment
Delen op andere websites

Ja ik heb 32-bit, maar 3GB zou al genoeg moeten zijn. Drivers zijn up to date, ik heb catalyst 9.2. Verder is het opvallend dat hij crasht op het moment dat ik op de kaart kijk en niet als ik gewoon bezig ben.

Boven 3 gig ram kan windows er niet meer mee overweg, en gaat de geheugenblocks anders indelen. Hierdoor ontstaat een scheve verhouding. Is ook dé reden waarom ik maar 3 gig intern heb (is overigens ook meer dan zat..) Maar idd rare error.

Je zou eens op rockstarsupport kunnen kijken, of het Amerikaanse GTA-forum (sorry jongens.) Daar zit namelijk ook een lid genaamd Rockstar Toronto, één keer raden waar hij werkt.

Boven 3 gig ram kan windows er niet meer mee overweg, en gaat de geheugenblocks anders indelen. Hierdoor ontstaat een scheve verhouding. = niet waar.

PC met meer dan 3 gb ram gebruikt de eerste 3 GB die die tegen komt de andere laat hij ongebruikt...

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...