Jump to content

Gmax Tut: basis lofting


danny18

Recommended Posts

Dit is mijn eerste Gmax tutorial dus ik hoor graag welk foutje ik heb gemaakt en die ik eventueel kan verbeteren.

Het is ook handig als je de basis van gmax weet

Als eerst start je gmax op

Stap 1 : klik op ''shapes'' en maak dan een cirkel in het schermpje linksbovenin

post-84115-1238238478_thumb.jpg

Stap 2 : Maak dan een lijn naast het cirkel in het schermpje rechtsbovenin

post-84115-1238238908_thumb.jpg

Stap 3 : ga naar geometry en dan naar ''compound objects'' selecteer dan de lijn.

post-84115-1238239069_thumb.jpg

Stap 4: Klik dan op ''lofting'' en dan op ''get shape'', als je dat gedaan hebt moet je op de cirkel klikken.

Dan zal je dit moeten krijgen:

post-84115-1238239292_thumb.jpg

Stap 5 : Als de vorige stap geluk is moet je naar ''modify'' scrol bij het onderste schermpje helemaal naar beneden en klik dan op ''scale'' je krijgt dan een schermpje te zien met allemaal lijntjes.

post-84115-1238239630_thumb.jpg

Stap 6 : Nu gaan we de kogel een beetje vormen door eerst puntjeste plaatsen dat de je met het knopje ''Insert Corner Point'' dan klik je op de rode lijn om wat blokjes te plaatsen voor het vormen van de kogel.

post-84115-1238239988_thumb.jpg

Stap 7 : In deze stap gaan we de kogel een vorm geven.

Eest klik op ''Move Control Point'' dan kun je een beetje schuifen met de blokjs van de vorige stap

zoals de naa van deze tut al zegt ga ik een kogel maken dus heb ik de blokjes zo verschoven:

post-84115-1238240467_thumb.jpg

Tip: Als je met de rechtermuisknop op een blokje klikt en dan op ''corner smooth'' klikt kun je mooie boogjes maken zoals dit:

post-84115-1238240675_thumb.jpg

Dit was dus ook mijn eind resultaat

Dit was mijn tut over gmax lofting ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Bewerkt: door danny18
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...