danny18 Geplaatst: 28 maart 2009 Rapport Geplaatst: 28 maart 2009 (bewerkt) Dit is mijn eerste Gmax tutorial dus ik hoor graag welk foutje ik heb gemaakt en die ik eventueel kan verbeteren. Het is ook handig als je de basis van gmax weet Als eerst start je gmax op Stap 1 : klik op ''shapes'' en maak dan een cirkel in het schermpje linksbovenin Stap 2 : Maak dan een lijn naast het cirkel in het schermpje rechtsbovenin Stap 3 : ga naar geometry en dan naar ''compound objects'' selecteer dan de lijn. Stap 4: Klik dan op ''lofting'' en dan op ''get shape'', als je dat gedaan hebt moet je op de cirkel klikken. Dan zal je dit moeten krijgen: Stap 5 : Als de vorige stap geluk is moet je naar ''modify'' scrol bij het onderste schermpje helemaal naar beneden en klik dan op ''scale'' je krijgt dan een schermpje te zien met allemaal lijntjes. Stap 6 : Nu gaan we de kogel een beetje vormen door eerst puntjeste plaatsen dat de je met het knopje ''Insert Corner Point'' dan klik je op de rode lijn om wat blokjes te plaatsen voor het vormen van de kogel. Stap 7 : In deze stap gaan we de kogel een vorm geven. Eest klik op ''Move Control Point'' dan kun je een beetje schuifen met de blokjs van de vorige stap zoals de naa van deze tut al zegt ga ik een kogel maken dus heb ik de blokjes zo verschoven: Tip: Als je met de rechtermuisknop op een blokje klikt en dan op ''corner smooth'' klikt kun je mooie boogjes maken zoals dit: Dit was dus ook mijn eind resultaat Dit was mijn tut over gmax lofting ik hoop dat jullie hier wat aan hebben. Bewerkt: 28 maart 2009 door danny18 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.