max_gtafreak Geplaatst: 28 maart 2009 Rapport Geplaatst: 28 maart 2009 (bewerkt) Hallo , zou iemand deze blueprint willen cutten (de stationwagon voorkant , zijkant , achterkant) aangezien ik niet echt precies bent en dat is na een tijdje wel heel erg irritant. Tis Voor sketchup Bewerkt: 29 maart 2009 door max_gtafreak Reageren
Timske Geplaatst: 28 maart 2009 Rapport Geplaatst: 28 maart 2009 Voro welk programma. 3DSMax, Googlesketchup of Zmodeller? Reageren
max_gtafreak Geplaatst: 29 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 maart 2009 (bewerkt) Niemand?? Bewerkt: 29 maart 2009 door max_gtafreak Reageren
Remi-X Geplaatst: 29 maart 2009 Rapport Geplaatst: 29 maart 2009 Een blueprint hoef je niet per se te cutten voor sketchup. Er is een hele simpele manier om je blueprint te gebruiken in Sketchup: Importeer het plaatje naar Sketchup, ik neem aan dat je weet hoe dat moet. Dan, ga je rechtermuisknop op het plaatje > Explode. Teken nu lijntjes tussen alle aanzichten. Dubbelklik op 1 aanzicht, rechtermuisknop > Make Group. Doe dat bij alle aanzichten. Sleep nu alle aanzichten een beetje uit elkaar, en draai ze de goede kant op. Dan explode je alle aanzichten weer, en dan sleep je de lijntjes tegen het frame van de auto aan. En het frame is dus geen wiel of spiegel. Doe dit met alle aanzichten. Nu, haal je een lijntje door het symmetrische midden van het onder of bovenaanzicht en achter of voor aanzicht. Maak nu van elk aanzicht weer een group en zet ze goed op het midden, de origin. Nu ga je lijntjes tekenen over het frame van de auto, alleen de buitenkant. Bij alle aanzichten. Zodra je alle lijntjes hebt getekent maak je van jouw tekening ook weer een group van alle aanzichten. Je schuift ze allemaal wat opzij, op de as waar hij op staat. Dan explode je jouw tekeningen weer. Gebruik de push/pull knop nu. Sleep elk aanzicht lekker ver uit, tot alle aanzichten elkaar kruisen. Nu moet je alles selecteren wat je net gepulled hebt. Rechtermuisknop > Intersect > Intersect Selected. Voor jouw ogen gebeurd er niet veel, maar voor sketchup wel. Er zijn belangrijke lijntjes bijgekomen die het model in elkaar houden. Nu ga je dus alle overbodige lijntjes verwijderen. En als je daarmee klaar bent houd je een halve auto over, die je verder kan detaileren Zodra die helft van je auto af is maak je er een group van. Je kopiert die group en plakt hem ergens. Dan op dat 2de deel Rechtermuisknop > Flip along > en dan op de goede as draaien. Plak de ene helft nu tegen de andere helft, an tadaa, een auto. Als je iets niet snapt kan je dat nog in dit topic zetten, of je voegt me toe op MSN, waarvan het adres uiteraard in mijn profiel staat. PS: Dit is voor mijn weten de beginners, maar ook de beste manier. Er bestaan natuurlijk veel betere manieren, die ik alleen niet weet. Maar Sketchup is er ook eigenlijk niet op gebouwd om voertuigen te maken. Reageren
max_gtafreak Geplaatst: 29 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 29 maart 2009 Thnks Remi , het helpt mij heel veel. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.