Sublime Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 ik heb sinds kort een virus (typ dit bericht al voor de tweede keer...) http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/0...7644639-150.jpg dat is mn config en processenlijst en ik heb vooral last van zweerink.exe en --> of zoiets.. de computer wil vaak niet opstarten of is erg sloom, de internet verbinding is bijna altijd bezet en ik heb gescand.. er zijn een paar gevonden maar ik kan de log niet sturen.. spybot doet het niet meer op de computer.... help me aub... Reageren
wesley123 Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 (bewerkt) start je pc in safemode en scan je pc, op deze manier word hij velig uitgeschakeld. Veriwjder zijn registerwaardes ook nog in safemode en dan is er 75% kans dat het virus weg is. Ik zal nog ff wat voor je googlen, kiken of ik wat vind. voor de veiligheid van jezelf en je pc moet je de besmette pc niet meer gebruiken en als je er iets op moet doen doe je dat in safemode. EDIT: ik moet echt ff weten hoe het virus heet, dat maakt het zoeken makkelijker Bewerkt: 21 maart 2009 door wesley123 Reageren
Sublime Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 ik weet het, en de naam heb ik ook geprobeert te zoeken maar dat blijft uit, het is de naam van de computer en dan exe erachter.. tenslotte heeft het veel varianten zoals: w.exe ms123 en nog wat letters.exe zweerink.exe a.exe ga zo maar door.... tenslotte gaat mn xp thema aan de klote... Reageren
wesley123 Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 okee bij het booten van je pc druk op F8, hierdoor kun je kiezen hoe je je pc wilt starten, kies hier veilige modus, hierin kan het virus niks doen, san dan je pc. Je zou via ene andere pc malwarebytes kunnen downlaoden deze op ene stick etten en hem dan op je eigne pc installeren, mbam vind hem zeker wel. voor de veiligheid maak je na het installeren van de gedownlade tools de memorystick helemaal leeg(voor het geval dat). www.malwarebytes.org Reageren
.Senne Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 Scan gewoon eens met malwarebytes om te beginnen, moet niet eens per sé in safe mode. Reageren
wesley123 Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 Scan gewoon eens met malwarebytes om te beginnen, moet niet eens per sé in safe mode. uhm jawel, als je zijn beginpost leest en als hij vertelt dat de thema ineens weg is. mss heb je egelijk maar safe mode is alleen uit voorzorg, we weten namelijk niet om welk vorus/trojan enz. het gaat Reageren
.Senne Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 Ik bedoel maar, als Maikle niet weet wat safe mode is of niet goed weet hoe je erin geraakt, je ook eerst gewoon eens kan proberen, het kan zo misschien ook al opgelost zijn. Reageren
Sublime Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 weer een probleem.. ik heb gescand en vind steeds nieuwe virussen... maar als ik de computer nu opstart krijg ik deze melding: starwindserviceAE.exe toepassingsfout schijfbewerking written en fouten bla bla bla.. en mn internet explorer kan ik niet inloggen of dingen posten op het forum.. ook krijg ik nu een melding over w32.mytob ik ga snel weer van ie af.. Reageren
.Senne Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 (bewerkt) Maar met wat scan je? AVG? Norton? Symantec? Doe gewoon eens een scan met malwarebytes en die vernietigt alle virussen zonder problemen waarschijnlijk. Als je al hebt gescand met malware, kan je eens systeemherstel proberen, maar misschien zit daar ook al een virus in genesteld... Probeer alleszins je belangrijkste bestanden al te back-uppen. Bewerkt: 21 maart 2009 door senneken Reageren
Djmaddox Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 (bewerkt) hoelang heb je dit virus al? anders kan je je PC miss resetten naar een paar voor het virus.( ik weet niet of dit hetzelfde is als post hierboven) Bewerkt: 21 maart 2009 door djmaddox Reageren
.Senne Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 Dat is systeemherstel, en dus hetzelfde Maar in zo'n herstelpunten van bijvoorbeeld een maandje terug kan het virus zich nestelen, en dan heb je nog steeds hetzelfde probleem. Reageren
Sublime Geplaatst: 21 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 ik heb spybot en malware antibytes gebruikt maar er zijn nog 2 problemen op de 37 virussen na.. - 1 elke keer als ik mijn computer op start krijg ik een fout dat: StarWindServiceAE.exe een toepassingfout heeft.. HOe op te losseN? - mijn IE browser doet raar.. kan ik hem deinstallerren enopniuew installeeren? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 Download Firefox, veilige, beter, en last but not least: sneller. Over je eerste probleem kan ik weinig zeggen... Reageren
Djmaddox Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 ik zou systeemherstel proberen en als dat niet gaat windows reinstall. Reageren
wesley123 Geplaatst: 21 maart 2009 Rapport Geplaatst: 21 maart 2009 (bewerkt) Zucht... okee bij het booten van je pc druk op F8, hierdoor kun je kiezen hoe je je pc wilt starten, kies hier veilige modus, hierin kan het virus niks doen, san dan je pc.Je zou via ene andere pc malwarebytes kunnen downlaoden deze op ene stick etten en hem dan op je eigne pc installeren, mbam vind hem zeker wel. voor de veiligheid maak je na het installeren van de gedownlade tools de memorystick helemaal leeg(voor het geval dat). www.malwarebytes.org Het is duidelijk genoeg dat je mijn advies niet navolgt. Als jij gewoon alle scans in safemode doet komt het virus niet terug, weet je zeker dat de files wegzijn, ben je veilig voor de gevolgen van het virus, zo weten we niet wat het doet. Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker door niet in safemode te booten. Safemode is een functie in windows die je toestaat om je pc op te starten zonder dat er verdere programmas bij worden opgestart, alleen het echt noodzakelijk om windows draaiende te houden worden opgestart, zo heb je in safemode geen thema, geen drivers en andere dingen. Hieirn kan het virus dus ook niks uithalen op je pc ik zou systeemherstel proberen en als dat niet gaat windows reinstall. lees andermans posts eerst eens. Je hebt dit al eens eerder gezegt en toen is ook vertlet dat de kans groot is dat het virus daar alleen maar vna terugkomt, virussen nestelen zich ook in deze herstelpunten. En maar emteen ff een reinstall uitvoeren tuurlijk -.-', we gaan voor elk probleem of malware meteen maar ff een reinstall uitvoeren, dna blijf je lekker bezig he. Bewerkt: 21 maart 2009 door wesley123 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.