Jump to content

Virus op Maikle's PC

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)
Zucht...
okee bij het booten van je pc druk op F8, hierdoor kun je kiezen hoe je je pc wilt starten, kies hier veilige modus, hierin kan het virus niks doen, san dan je pc.

Je zou via ene andere pc malwarebytes kunnen downlaoden deze op ene stick etten en hem dan op je eigne pc installeren, mbam vind hem zeker wel. voor de veiligheid maak je na het installeren van de gedownlade tools de memorystick helemaal leeg(voor het geval dat).

www.malwarebytes.org

Het is duidelijk genoeg dat je mijn advies niet navolgt.

Als jij gewoon alle scans in safemode doet komt het virus niet terug, weet je zeker dat de files wegzijn, ben je veilig voor de gevolgen van het virus, zo weten we niet wat het doet.

Je maakt het jezelf alleen maar moeilijker door niet in safemode te booten.

Safemode is een functie in windows die je toestaat om je pc op te starten zonder dat er verdere programmas bij worden opgestart, alleen het echt noodzakelijk om windows draaiende te houden worden opgestart, zo heb je in safemode geen thema, geen drivers en andere dingen. Hieirn kan het virus dus ook niks uithalen op je pc

ik zou systeemherstel proberen en als dat niet gaat windows reinstall.

lees andermans posts eerst eens.

Je hebt dit al eens eerder gezegt en toen is ook vertlet dat de kans groot is dat het virus daar alleen maar vna terugkomt, virussen nestelen zich ook in deze herstelpunten.

En maar emteen ff een reinstall uitvoeren tuurlijk -.-', we gaan voor elk probleem of malware meteen maar ff een reinstall uitvoeren, dna blijf je lekker bezig he.

ik zou het wel doen als het niet lukt met et virus erafhalen. ik heb haast nooit een virus maar ik had er een en die cancelde automatisch alle antivirusprogramma's die ik had gedownload.(intotaal had ik 6 gedownload -.-) dat virus cancelde alles dat ik opstartte en daardoor werd het toch reinstall.

maarja, hij moet zelf maar weten wat tie doe

Bewerkt: door djmaddox
Geplaatst:

Die .exe die een fout geeft is van Alcohol 120%, kan dat? Uninstall gewoon dat programma dan, of zorg dat het niet mee opstart met windows, dan krijg je die fout al niet meer. :)

En je kan sowieso internet explorer downloaden en herinstalleren: gewoon uninstallen, downloaden en herinstalleren. Je hebt daarna misschien wel last van dat runonce ding dat je de stappen van IE rondleidt, maar je kan het verwijderen met runonce remover. :D

:cya:

Geplaatst:

StarWind is van het brandpakket StarBurn.

Verwijder die eens. ;)

Kijk anders met msconfig of StarWind meestart, en vink het uit zoja.

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

het was inderdaad alchol 120% maar de IE explorer blijft raar doen.. hij wil html bestanden niet gewoon openen en kan niet inloggen..

btw ik heb wel firefox (gebruik ik nu ook) maar IE is heel wat sneller en zeker voor deze computer..

Geplaatst:
het was inderdaad alchol 120% maar de IE explorer blijft raar doen.. hij wil html bestanden niet gewoon openen en kan niet inloggen..

btw ik heb wel firefox (gebruik ik nu ook) maar IE is heel wat sneller en zeker voor deze computer..

Probeer eens Google Chrome.

Geplaatst:

ik start even een nieuw topic omdat ik de bomen niet meer door het bos kon zien..

>>> Door Thundercover: Een geheel nieuw topic is niet nodig, bij deze samengevoegd. <<<

er was een virus, heb ik opgelost door in safe mode te scannen met malware antibytes of zoiets en spybot...

maar nu heeft de computer weer virussen...

als hij gewoon opstart kun je zien in de processenlijst dat er heel wat verdachten processen in voorkomen..

tenslotten blijft hij ongeveer een half uur hangen door de processen...

dit zijn de processen: en let vooral op de eerste!!!!!!!!!

BN34.tmp SYSTEM

reader_s.exe zweerink (2x)

MDM.EXE Zweerink

Zweerink.exe

lexbces.exe

lexpps.exe

ccsvchst.exe

smss.exe

crss.exe

winlogon.exe

lsass.exe

symlclv.exe

tenslotte is zweerink onze achternaam op de computer...

en nog 1 opmerking: de internet verbinding is veel overbelast als de computer aan gaat

HELP me... ik heb geen naam van het virus dus ik kan geen *** beginnen.....

btw F8 is geen safe mode, dan kom in het reboot menu (hard disk enzo)...

Geplaatst:

Probeer in de veilige modus te komen, en kijk dan of je bij msconfig deze processen kan uitschakelen... Het helpt vooral als je even verteld welk OS je hebt ;)

Geplaatst:

Probeer te kijken wat er staat als je de computer opstart. F12=..., F10=..., F8=..., DEL=.... Dat soort dingen :D

Geplaatst:

je hebt zeker weten geen systeemherstel gebruikt?

herhaal het truukje van safemode nog een keer en scan goed met verschillende, maar niet door elkaar laten scannen.

doe eerst een scan met spybot, nadat deze voltooit is reboot je je pc en doe je ehtzelfde alleen dan met mbam, reboot weer eens en gebruik dan ccleaner in safemode om de registerwaardes te laten verwijderen.

scan ook met een antal andere tools

Geplaatst:

sorry voor de zovele topics maar ik kon de vorige niet meer vinden..

ik ben al lang niet meer op het forum gekomen omdat de hele computer

het niet meer deed en niks van wat julie zeiden hielp want het was

een echt nieuw virus en niet te verwijderen omdat elk exe virus

geinfecteerd was en elk world document was verwijderd....

maarja.. Windows XP professional is dus verwijderd.. maar nu is er

een probleem met het installeren van de internet adapter.. we weten

niet welke versie of welk merk we hebben en op welke website je

drivers kan downloaden..

dus:

1. waar kan je zien welke internet adapter je hebt (of ethernet of

zoiets)

2. een goede site of driver's te downloaden???

Alvast bedankt.. en btw het virus was echt niet te verwijderen.. het

was verborgen en kon niet in msconfig gevonden worden.. en als het

virus werd verwijderd kon het zo terug komen via andere geinfecteerde

.exe bestanden..

Vraag 1: Ga met je muis naar deze computer, rechter muisknop klikken, en dan op eigenschappen > hardware > apparaatbeheer. Daar staat dan waarschijnlijk welke Ethernet controller je hebt, en er staat ook een geel uitroepteken voor als de drivers niet zijn geinstalleerd.

Vraag 2: De driver kun je vinden op de website van de fabrikant, op zoek de driver op www.google.nl. (of op http://black-google.blogspot.com/ als je wilt mee helpen het milieu te sparen. Een zwarte achtergrond spaart stroom namelijk, en dus het milieu. :Y )

En doe wat aan je enterknop. :puh:

Bewerkt: door Sprunk

1ste staat mijn ethernet adapter er wel maar niet als naam dus ik weet nog steeds niet hoe deze heet en aan mn enters kan ik niks doen er is een fout (in mijn computer of het forum) dat ik 9 van de 10 berichten niet kan verzenden en moest ik dus alles maar ik kladblok zetten..

EDIT:

al gevonden in de bios en gedownload..

dankjewel voor de vorige personen:

- alle mensen die op het topic reageren

- Thundercover voor het samenvoegen

- Joriz voor het helpen voor het post probleem..

Btw, sorry voor het laat/niet reageren.. ik kon het wel lezen maar niet posten door een probleem met mn IE of het forum...

En het virus is genaamt Virut of Virtu ... er is nog geen removal tool of scanner die het probleem kan oplossen.. de enigste manier was dus herinstalleren.. het infecteert elk .exe bestand en kan dus nooit meer verwijderd worden..

tenslotte had ik ook nog 432 andere virussen (malware antibytes) en nog een daarnaast nog een paar 100 registery keys die voor virussen bestemd waren.. waaronder dus trojans, hijackers, spyware, keyloggers en zelf .doc verwijderaars want opeens waren al mijn documenten van word weg.. maarja.. de muziek en andere troep (zonder .exe bestanden) zijn opgeslagen op een cd...

Bewerkt: door Maikle

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...