Sublime Geplaatst: 28 maart 2009 Rapport Geplaatst: 28 maart 2009 (bewerkt) ik moet voor informatica een website maken.. die heb ik dus al lang af maar ik wil hem nu graag online zetten maar dan wil ik er voor zorgen dat tenminste de volgende dingen niet gebeuren: 1. degene gaat alles selecteren en kopieeren.. 2. zet alles op zijn eigen site en veranderd de naam.. dus is er misschien een code in javascript of andere taal dat je niet kan selecteren en als je rechtermuisklik doet dat er dan staat van: je mag niet jatten of zoiets??? MVG XIII (MAIKEL) alvast bedankt! Bewerkt: 28 maart 2009 door Maikle Reageren
marcootje Geplaatst: 29 maart 2009 Rapport Geplaatst: 29 maart 2009 Webpagina's moeten altijd gedownload worden. Het maakt niet uit wat je doet, de bezoeker kan altijd bij de broncode komen, en dus ook bij de tekst. Alles wat je op internet zet is te 'stelen', als je dat niet wilt, moet je het niet op internet zetten . Je kunt het mensen wel moeilijk maken, maar helemaal onmogelijk is het nooit en zal het nooit zijn. Als je het toch wilt, probeer eens te googlen op 'javascript no right click' oid. Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 29 maart 2009 Rapport Geplaatst: 29 maart 2009 (bewerkt) Er bestaan een aantal methodes ervoor. Hieronder geef ik er een paar: Optie 1 De gebruiker kan met onderstaande code niet kopieren en selecteren. Plak tussen je <head> </head> tags: <script> <!-- if (window.Event) document.captureEvents(Event.MOUSEUP); function nocontextmenu() { event.cancelBubble = true event.returnValue = false; return false; } function norightclick(e) { if (window.Event) { if (e.which == 2 || e.which == 3) return false; } else if (event.button == 2 || event.button == 3) { event.cancelBubble = true event.returnValue = false; return false; } } document.oncontextmenu = nocontextmenu; document.onmousedown = norightclick; function disableselect(e){ return false } function reEnable(){ return true } document.onselectstart=new Function ("return false") if (window.sidebar){ document.onmousedown=disableselect document.onclick=reEnable } //--> </script> Optie 2 Code blokker, plak tussen de <head> </head> tags: <script> <!-- if (window.Event) document.captureEvents(Event.MOUSEUP); function nocontextmenu() { event.cancelBubble = true event.returnValue = false; return false; } function norightclick(e) { if (window.Event) { if (e.which == 2 || e.which == 3) return false; } else if (event.button == 2 || event.button == 3) { event.cancelBubble = true event.returnValue = false; return false; } } document.oncontextmenu = nocontextmenu; document.onmousedown = norightclick; //--> </script> Optie 3 Daarnaast heb je ook nog een optie om je code tot onzin te generen. ALleen moet je dan wel het origineel bewaren en is het dus moeilijk te bewerken. Via Google zijn er veel van deze generators te vinden. Bewerkt: 29 maart 2009 door Kai-ShockWave Reageren
marcootje Geplaatst: 29 maart 2009 Rapport Geplaatst: 29 maart 2009 let wel: geen van deze is waterdicht twee mogelijkheden waardoor je onder andere (er zijn er nog meer) het toch nog kan kopiëren: - javascript uitzetten (het simpelst) - de pagina bewerken en de javascript eruit halen of bewerken verder is de bron altijd nog beschikbaar door middel van de menu-balk bovenaan, ctrl+u, of een muisgebaar (of via de cache van de browser) zoals ik al zei: je kan het mensen alleen een beetje moeilijker maken, een script dat het volledig voorkomt bestaat niet Reageren
Beagle Geplaatst: 29 maart 2009 Rapport Geplaatst: 29 maart 2009 Misschien een beetje ingewikkeld, maar als je van je tekst nou één plaatje maakt? Dan kan je het niet kopiëren en plakken, natuurlijk wel het plaatje. Maar dan kan je hotlinking uitzetten doormiddel van JavaScript. Reageren
marcootje Geplaatst: 29 maart 2009 Rapport Geplaatst: 29 maart 2009 (bewerkt) hoe kun je een plaatje kopieren? - er bestaat scanner-software die ingescande figuren kan vertalen naar plaatjes, dat kun je ook hierop toepassen - er zijn ook andere plaatje-naar-tekst-omzetters (denk aan captcha-hack-scripts, dat is hetzelfde principe) - je kunt het plaatje kopieren naar of aanroepen vanaf je eigen site - je kunt de tekst overtypen XD daarnaast is zijn zulke plaatjes niet handig te gebruiken op websites, en duurt het laden van plaatjes veeel langer de tekst next Bewerkt: 29 maart 2009 door marcootje Reageren
Sublime Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 maart 2009 Eindelijk kan ik eens reageren... kon het topic wel lezen maar niet posten door een probleem met IE/forum... Bedankt voor de javascript code Kai, daar heb ik meer aan dan mensen die vertellen dat het altijd nog jatbaar is en dat weet ik zelf ook wel jammergenoeg.. Mn site staat in frames en heeft javascript beveiliging, genoeg dus om internet noobs te laten voorkomen dat ze mn site gaan kopieeren.. Bedankt.. opzich kan het nu gesloten worden.. (btw weet iemand een goede / makkelijke PHP turtoil) Reageren
Kai-ShockWave Geplaatst: 30 maart 2009 Rapport Geplaatst: 30 maart 2009 Eindelijk kan ik eens reageren... kon het topic wel lezen maar niet posten door een probleem met IE/forum...Bedankt voor de javascript code Kai, daar heb ik meer aan dan mensen die vertellen dat het altijd nog jatbaar is en dat weet ik zelf ook wel jammergenoeg.. Mn site staat in frames en heeft javascript beveiliging, genoeg dus om internet noobs te laten voorkomen dat ze mn site gaan kopieeren.. Bedankt.. opzich kan het nu gesloten worden.. (btw weet iemand een goede / makkelijke PHP turtoil) Op www.phphulp.nl is erg veel te vinden Reageren
Sublime Geplaatst: 30 maart 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 30 maart 2009 Oke, dankjewel Kai.. ik had net dat ik voor informatica een website moest maken en dat mijn virus gereset moest worden door een kwaadaardig virus.. eindelijk heb ik mn site af en ingeleverd en de computer weer normaal.. en zelf het forum issiue is weg (sinds ik mozilla gebruik).. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.