Jump to content

Dubbel XP

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik heb een probleempje met mijn computer en dit is al een tijdje aan de gang. Een hele tijd geleden werd mijn computer gehackt en werden mijn bestanden deels gewist. Zo werd er ook een noodzakelijk .ddl-bestand gewist wat je computer nodig heeft om op te starten. Toen stak ik de recovery cd erin, en er werd een nieuwe windows aangemaakt. Nu heb ik telkens als ik mijn pc opstart de keuze tussen 2 Windows XP's: de nieuwe die werkt, en de oude die niet werkt.

Nu heb ik het idee dat deze oude nog steeds heel veel plaats in gebruik neemt. Vroeger had ik nog zo'n 70GB van de 150 vrij, nu nog maar tien GB. Ik moest namelijk alles opnieuw installeren. Maar mijn vraag is nu hoe ik deze oude kan verwijderen, zonder het risico te lopen dat mijn huidige Windows niet meer gaat werken.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Je moet de oude wissen en dan vervolgens de Windows cd erin doen (als je deze hebt, anders zou ik het ook niet weten), dan naar repareren gaan, aanmelden bij de goede Windows XP, administrator wachtwoord invoeren, en dan het commando Fixboot geven. Dan j van ja, en als het goed is heb je nu één werkende windows en meer vrije ruimte.

Geplaatst:

Wat je ook kunt doen is je schijf formatteren (maak wel van te voren enige back-ups van wat je nodig hebt). Dan ben je beide XP's kwijt en kun je een nieuwe XP installeren. Dan heb je nog maar één XP over en kun je weer met alle ruimte verder computeren. Om te formatteren is het handig dat je niets verkeerd doet. >Hier< is een tutorial over Windows installeren. Maar de installatie zit zo in elkaar dat zelfs een computernoob het kan installeren. Maar het is toch handig. Nouja... Succes met je PC.

Geplaatst:

Als je de nieuwe Windows hebt geïnstalleerd op een andere partitie dan moet je gewoon via deze computer de partitie formatteren van de oude Windows.

Als je beide Windows op 1 partitie hebt geïnstalleerd dan heb je normaal gezien een folder in je C: station die Windows.old heet. Die kan je verwijderen, controleer eerst of je geen bestanden meer nodig hebt van die map.

Ik heb ergens gelezen dat je die map niet zomaar kunt verwijderen. Hier kun je vinden hoe je de Windows.old map kunt verwijderen voor Vista. Het zal ongeveer hetzelfde zijn voor Windows XP.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...