Jump to content

Laptop/Notebook

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

zou iemand me kunnen helpen van het zoeken naar een leuke, maar toch niet al te dure laptop? Eigenlijk dus de wensen die iedereen heeft. :puh: Jammer dat je laptops niet zelf kan samenstellen, zou meteen al een stuk fijner zijn. :puh:

Ik wil er rond de €450/€500 aan uitgeven.

Als hoofdoel wil ik 'm niet voor games, indien het mogelijk is lichte games te kunnen spelen zou dat fijn zijn. Ik wil er in ieder geval m'n muziek op beheren, FLStudio gebruiken (programma om muziek mee te maken), eventuele foto's beheren, heel misschien Photoshop gebruiken, internetten en af en toe misschien een klein spel spelen zoals Audiosurf.

De wensen die ik eigenlijk heb aan de laptop zelf is dat ie goed te gebruiken is, dus niet langzaam. Liefst een dualcore processor. (AMD/Intel maakt me niet uit) Videokaart maakt me eigenlijk ook niet uit, liefst wel snel zodat een eventuele (lichte) game mogelijk is, dus niet dat ik ineens GTA IV op volle kwaliteit wil draaien. :puh: Geheugen ongeveer 1024mb en het beeldscherm wil ik 15,4inch. :puh:

En wat ik bij een andere laptop zag die ook wel leuk leek, de kleur. Ik wil namelijk gewoon een standaardkleur, dus geen wit ofso. :puh:

Nu heb ik dus even gezocht op internet, vooral op vergelijk site's en trok deze eigenlijk heel m'n aandacht. Dus wilde ik vragen wat jullie ervan vinden: Klik!

Mobile AMD Turion 64 X2

2GB werkgeheugen

160GB schrijfruimte

ATI Mobility Radeon HD 3650

Prijs: Een paar winkel rond/onder de €500,- :)

Is dit een goede of heeft iemand van jullie een betere suggestie?

// X-Qyeh

Geplaatst: (bewerkt)

Voor €50,- meer, heb je DEZE. Ik denk dat 50 euro extra een hoop problemen kan verhelpen dat vaak wel wat meer kost.

Intel Pentium Dual Core 2000 MHz

Intern RAM-geheugen 3072 MB

Capaciteit harde schijf 250 GB

Videokaart NVIDIA GeForce 9300M GS

Videogeheugen 256 MB

Bewerkt: door GTAGijsso
Geplaatst:
Voor €50,- meer, heb je DEZE. Ik denk dat 50 euro extra een hoop problemen kan verhelpen dat vaak wel wat meer kost.

Videogeheugen 256 MB

Nee, de HD3650 is een betere videokaart dat de 9300M.

Geplaatst:

Videogeheugen 256 MB

Nee, de HD3650 is een betere videokaart dat de 9300M.

Dat wel maar deze heeft wel meer RAM en capaciteit.

Die videokaart is pruttiger dan de ATi Raedon 3650 hoor... ;) Neem die laptop die je op het oog hebt. Er is uitbreiding van RAM-geheugen mogelijk, dus daarover hoef je je geen zorgen te maken. :)

EDIT!!!! http://www.kieskeurig.be/laptop/acer/aspir...icaties/328007/ Wauwww! Deze laptop heeft een Nvidea 8600 met een halve gigabyte toegewijd geheugen! Deze kaart kan IV aan man(AANBEVOLEN SYSTEEMEISEN!!!)! Damn, dit laptopje moet je kopen! ;)

Bewerkt: door MegaPilot
Hey,

zou iemand me kunnen helpen van het zoeken naar een leuke, maar toch niet al te dure laptop? Eigenlijk dus de wensen die iedereen heeft. :puh: Jammer dat je laptops niet zelf kan samenstellen, zou meteen al een stuk fijner zijn. :puh:

Ik wil er rond de €450/€500 aan uitgeven.

Als hoofdoel wil ik 'm niet voor games, indien het mogelijk is lichte games te kunnen spelen zou dat fijn zijn. Ik wil er in ieder geval m'n muziek op beheren, FLStudio gebruiken (programma om muziek mee te maken), eventuele foto's beheren, heel misschien Photoshop gebruiken, internetten en af en toe misschien een klein spel spelen zoals Audiosurf.

De wensen die ik eigenlijk heb aan de laptop zelf is dat ie goed te gebruiken is, dus niet langzaam. Liefst een dualcore processor. (AMD/Intel maakt me niet uit) Videokaart maakt me eigenlijk ook niet uit, liefst wel snel zodat een eventuele (lichte) game mogelijk is, dus niet dat ik ineens GTA IV op volle kwaliteit wil draaien. :puh:Geheugen ongeveer 1024mb en het beeldscherm wil ik 15,4inch. :puh:

En wat ik bij een andere laptop zag die ook wel leuk leek, de kleur. Ik wil namelijk gewoon een standaardkleur, dus geen wit ofso. :puh:

Nu heb ik dus even gezocht op internet, vooral op vergelijk site's en trok deze eigenlijk heel m'n aandacht. Dus wilde ik vragen wat jullie ervan vinden: Klik!

Mobile AMD Turion 64 X2

2GB werkgeheugen

160GB schrijfruimte

ATI Mobility Radeon HD 3650

Prijs: Een paar winkel rond/onder de €500,- :)

Is dit een goede of heeft iemand van jullie een betere suggestie?

// X-Qyeh

Daar staat niet ik wil ong 3072MB RAM maar 1024MB RAM.

Ik zou zelf 2048MB RAM nemen want 1024MB RAM is weer wat weinig en 3072MB RAM is weer een beetje veel voor de ideeén die jij hebt(Lichte spelletjes en een paar muziekprogramma's)

Bewerkt: door djmaddox
Geplaatst:
Die videokaart is pruttiger dan de ATi Raedon 3650 hoor... ;) Neem die laptop die je op het oog hebt. Er is uitbreiding van RAM-geheugen mogelijk, dus daarover hoef je je geen zorgen te maken. :)

EDIT!!!! http://www.kieskeurig.be/laptop/acer/aspir...icaties/328007/ Wauwww! Deze laptop heeft een Nvidea 8600 met een halve gigabyte toegewijd geheugen! Deze kaart kan IV aan man(AANBEVOLEN SYSTEEMEISEN!!!)! Damn, dit laptopje moet je kopen! ;)

Die is echt nice voor dat geld. Ik zou voor die gaan.

Geplaatst:

Je Enthousiasme is erg duidelijk, maar daar is ook een rede voor. 8600GT 512MB is nog steeds erg goed en al helemaal in een laptop. en met een 17'' en 3072MB RAM is hij voor die hardware ERG goedkoop.

Geplaatst:

Die laptop gaat GTA IV niet aankunnen, de Turion die in de laptop zit zwaar onder de minimale eisen, dan maakt de videokaart daar niets meer op uit.

Ga ervoor man! Zo'n laptop vind je niet vaak. Jammer dat ik geen 550 euro in m'n zak heb zitten...:(

@ hierboven: Voor SA is het wel een droomlaptop! :)

Bewerkt: door MegaPilot

De laptop die Megapilot aanraad ziet er erg aantrekkelijk uit en vind ik het zeker waard voor die paar euro's meer. :puh: Nu is het enige waaraan ik begin te twijfelen eigenlijk dat ie wit is en dat ie een scherm heeft van 17 inch. Ziet er qua hardware namelijk erg aantrekkelijk uit. :)

EDIT: Heb dezelfde gevonden, maar dan met kleiner scherm en weer wat goedkoper. :D Deze: http://www.kieskeurig.be/laptop/acer/aspir...04g25mi/325924/ Is dat wat?

Bewerkt: door X-Qyeh

Opzich een prima laptop voor wat jij wilt. Alleen verwacht geen brute processorkracht van die Turion. Maar SA zal lopen als een Ferrari. :Y Je kunt er geen GTA IV op spelen. Althans, dat kan wel, maar je kunt het aaltal FPS op één hand tellen. :puh:

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:
Opzich een prima laptop voor wat jij wilt. Alleen verwacht geen brute processorkracht van die Turion. Maar SA zal lopen als een Ferrari. :Y Je kunt er geen GTA IV op spelen. Althans, dat kan wel, maar je kunt het aaltal FPS op één hand tellen. :puh:

Bedankt voor je reactie! :) Natuurlijk verwacht ik er geen GTA IV op te kunnen spelen, want daar heb ik m'n destkop pc voor. :) Maar zoals ik alles nu bekeken heb op internet ben ik er erg tevreden over!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...