Jump to content

Straks abonnementsgeld betalen voor GTA5?


frankyyguy

Recommended Posts

Strauss Zelnick, CEO van Take Two heeft op de BMO Capital Market conferentie naast uitspraken over de GTAIV DLC en GTA: Chinatown Wars ook gepraat over de visie van zijn bedrijf op downloadbare content, micro-transacties en zelfs abonnementen.

"Kijkend naar de toekomst is de grootste mogelijkheid die wij voor de industrie en voor onszelf zien downloadable content. Voor Grand Theft Auto brengen we downloadbare episodes uit die gekocht kunnen worden door Xbox Live gebruikers, nadat ze het originele spel hebben gekocht. Daarnaast brengen we volgende week ook nieuwe content voor Bioshock uit. En dit is nog maar het begin. We zijn heel opgetogen met de creatieve mogelijkheid die deze manier van werken biedt. We zijn ook opgewonden over de potentiële winsten die we daarmee kunnen boeken en houden deze evolutie nauw in de gaten. Ik denk ook dat de hele industrie dit doet."

"De heilige graal is om van deze business, die heel groot en succesvol is en zich op dit moment richt op nieuwe software één maal te verkopen, te veranderen naar een business model waar we na doorverkoop van die software (iemand die de game als tweedehands verkoopt dus) opnieuw geld verdienen aan deze game. Dit door het business model te veranderen in een abonnementsysteem, of semi-abonnementsysteem. En wie is er beter gepositioneerd om dit te doen dan wij, het bedrijf met de grootste franchise ter wereld?"

"Wij denken dat het niet mogelijk zal zijn om middelmatige games op die manier in de markt te zetten, maar echte verkooptoppers lijken ons perfect om dit nieuwe businessmodel op toe te passen."

Toekomstige releases als BioShock 2 en Grand Theft Auto 5 lijken volgens Zelnick dus zeer geschikt voor deze manier van zaken doen. Het is nog even afwachten hoe deze ideeën zich zullen vertalen naar concrete plannen voor Take Two's toekomstige spellen.

Bron

________________________________________________________________

Dit zou voor mij geen goed nieuws zijn. Wie betaald er nou maandelijks voor een normale game? Dit lijkt me zelfs stug... Misschien dat dit duidt op een MMO?

Link to comment
Delen op andere websites

Zou niet slim zijn, meerder mensen zouden afhaken als ze dit concept in werking gaan zetten. Ik zou nooit zoveel geld betalen om een spelletje te spelen. Dan is het eerst 60 euro voor GTA V, en dan nog een ruime 7-10 euro in de maand om het te kunnen spelen :? .

Link to comment
Delen op andere websites

zou erg dom en jammer zijn, Ik heb ook een hkl aan abbo's: IK vind het veel beter en mooier, dat als je het visueel in de winkel voor bijv.40, 50 of 60 euro, dan als je een abbo hebt: dan heeft het niet echt het gevoel dat het van jouw is :( .

Link to comment
Delen op andere websites

Lijkt net WoW, waar je je ook een slag in de ronte moet betalen om het te kunnen spelen, elke maand weer.

Ben gekke henkie niet, betaal al genoeg. 50 euro vind ik meer dan zat. Dan kan ik zeker ook een 60-dagen kaart gaan kopen voor 10 euro. :bonk: Dan moet het toch wel een verschrikkelijk goede GTA en bug vrije GTA zijn.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Helemaal gelijk. Als ze er ook een abbo op gaan zetten dan zit je zo bij de 60 per jaar. lijkt mij geen goed idee als ze geen fans willen verliezen. daarom vindt ik ook WOW niet zo leuk omdat je er moet voor betalen. maar als dit gebeurt doe ik niet mee. Dan moet ik toch maar eens iets anders maar gaan kopen. misschien dan wel een nieuwe Saint row als die dan uitkomt.

Link to comment
Delen op andere websites

Had al een tijdje geleden op IG gelezen dat Take-Two tweedehands games haat omdat ze er dan geen geld aan verdienen. Dit zou dan idd een oplossing zijn.

Maarja liever niet voor een game als GTA! :N

Bewerkt: door Dvt
Link to comment
Delen op andere websites

Als ze dit concept gaan gebruiken zullen echt alleen de HardCore GTA Fan's en Gamers er nog voor betalen. Rockstar zal veel kopers verliezen wanneer ze dit gebruiken. Aks het toch gebeurd hoop ik dat een of andere Top Modder (kijkt schuin naar PatrickW) er een Mod voor kan maken om het GRATIS zonder een beperkte tijd te kunnen spelen ^_^.

Daarnaast is de bron (gamer.nl) helemaal niet zo bekend, als het op de site van Power Unlimited had gestaan had ik het wel geloofd, maar dat ligt gewoon aan mij.

Link to comment
Delen op andere websites

Laten we eerst nou maar eens gaan wachten op de volgende GTA. GTA V ligt echt niet volgend jaar al in de winkel. Er komen eerst nog veel meer GTA van het GTA IV era. R* maakt zo ongeveer bij elke nieuwe era een nieuwe engine en het lijkt me stug als ze de GTA IV engine maar voor 3 GTA's gaan gebruiken. Stel dat ze (hoe onwaarschijnlijk ook) het per maand betaalde systeem gaan invoeren hoop ik eigenlijk pas, dat ze dat gaan doen als ze naar het volgende era gaan, GTA V dus. Op dit moment zou ik dus niet er naar gaan uitkijken, want ALS het volgende era uit gaat komen is dat in ieder geval pas over +- 3 jaar. Dat ze dat systeem nou wel gebruiken bij WoW, moet Blizzard Entertainment weten. Ik houd toch niet van dat soort Runescape achtige spelletjes. :puh:

Grz GTA_MasterNL

Link to comment
Delen op andere websites

Laten we eerst nou maar eens gaan wachten op de volgende GTA. GTA V ligt echt niet volgend jaar al in de winkel. Er komen eerst nog veel meer GTA van het GTA IV era. R* maakt zo ongeveer bij elke nieuwe era een nieuwe engine en het lijkt me stug als ze de GTA IV engine maar voor 3 GTA's gaan gebruiken. Stel dat ze (hoe onwaarschijnlijk ook) het per maand betaalde systeem gaan invoeren hoop ik eigenlijk pas, dat ze dat gaan doen als ze naar het volgende era gaan, GTA V dus. Op dit moment zou ik dus niet er naar gaan uitkijken, want ALS het volgende era uit gaat komen is dat in ieder geval pas over +- 3 jaar. Dat ze dat systeem nou wel gebruiken bij WoW, moet Blizzard Entertainment weten. Ik houd toch niet van dat soort Runescape achtige spelletjes. :puh:

Grz GTA_MasterNL

~Inderdaad.~

Link to comment
Delen op andere websites

Dit lijkt me vette bullshit. Alleen de hardcorefans zullen nog doorgaan. Inderdaad, de bron lijkt me niet echt betrouwbaar. Bovendien heeft rockstar nog helemaal geen nieuwe gta aangekondigd, laat staan verdere informatie

Link to comment
Delen op andere websites

Ik sta hier niet van te kijken. Ik heb hier thuis een Crown Magazine GTA Special liggen, met daarin een artikel over Dave Jones, de officiële bedenker achter GTA (1). Het was de man achter DMA Design, die de eerste topdown GTA uitbrachten.

Hij heeft onder andere via zijn nieuwe studio genaamd Real Time Worlds de game Crackdown gedaan. En hij schijnt nu te werken aan een game genaamd APB. Deze game moet de eerste MMORPG worden in een realistische, hedendaagse wereld. Een geduchte concurrent voor de volgende GTA, misschien wel.

(Bron is de Crown Magazine GTA IV Special)

EDIT: Bron: de game APB: realtimeworlds.com/projects/apb/

Als deze concurrent ook in beeld is bij R*, zullen Sam en Dan Houser waarschijnlijk eerst eens afwachten hoe de game het doet van de man waarvan ze de GTA licentie overnamen. Ik ben zelf hier ook erg benieuwd naar, eerlijk gezegd.

Wel moet ik persoonlijk toegeven dat een abonnement op één game mij ook eigenlijk wel te gortig wordt, alhoewel ik groot fan ben, en ik met mijn salaris makkelijk een abonnement erbij zou kunnen hebben. Wat ik hier eerde las, (ik geloof Fiegel) als ik wat koop, wil ik zien en voelen wat ik koop in een winkel, en het in de kast kunnen zetten.

Maar mijn theorie hierover is toch anders. Ik verwacht eerder dat de GTA die met een dergelijk systeem wordt opgetuigd, niet veel zal verschillen met de huidige IV. Ik denk dat de "abonnements-truc" via DLC zal worden toegepast.

Dat je dus in de winkel de Singleplayer en een paar Multiplayer Modes kan kopen, gewoon op disc.

En dat vervolgens de multiplayer mode Free Mode in een MMORPG jasje wordt gehangen met véle malen meer opties en aantallen spelers per server, en dat dit dan alleen via abonnementsysteem te betalen is en alleen met een DLC te spelen is.

Dat zou voor R* en zijn fans de meest veilige manier zijn; wil je niet aan een abonnement, kom je net zo goed aan je trekken in de singleplayer en een paar multiplayer modes; wil je wel MMORPG'en moet je dokken. Als het zo moge zijn, kunnen we zelf kiezen als fans zijnde. Dat zou mooi zijn! :Y

Bewerkt: door Jacky-2007
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...