KillerZero86 Geplaatst: 31 maart 2009 Rapport Geplaatst: 31 maart 2009 Hallo, Ik ben voor school begonnen met het programmeren met Delphi. Ik moest een body mass index maken (Nederlands: De Quételetet Index) en dan onderaan een medisch advies. Hij werkt goed, tot er het getal zes uitkomt. Ik ga ervan uit dat dit is opgelost als het niet meer als 6 maar als 06,0 word weergegeven. Nu is de vraag: hoe dwing ik delphi ertoe om altijd af te ronden op deze manier (xx,x)? Reageren
K.O. Geplaatst: 1 april 2009 Rapport Geplaatst: 1 april 2009 Zelf kan ik weinig met Delphi, maar probeer het eens met de CurrencyDecimals() of de FormatCurr() functie. Volgens mij zouden die genoeg moeten zijn. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 2 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 2 april 2009 (bewerkt) Het is al gelukt! FormatFloat('0#.0', x4) was de code die ik nodig had Bewerkt: 2 april 2009 door KillerZero86 Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.