Jump to content

Computer tijd te sloom


Revolution-Designer

Recommended Posts

Hallo iedereen, ik zit met een vervelend probleem.

Als ik 's avonds de tijd op bijvoorbeeld 17:00 zet, is de tijd 's ochtends opeens 16:30 ongeveer.

Ik heb hier al een tijdje last van, kan iemand me helpen?

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Probeer eens te synchroniseren met een tijd server:

Dubbelklik op de klok en ga naar de tab Tijd.

Plaats een vinkje bij Klok automatische met een tijdserver op internet synchroniseren.

Vul dan bij Server in: time.windows.com en klik op Nu synchroniseren.

Link to comment
Delen op andere websites

Of je CMOS batterij is simpelweg leeg. :) Als je opstart, wat zie je dan in de BIOS over de tijd? Normaal gesproken moet die goedstaan met de tijd van Windows. (Dus ook waarschijnlijk je echte tijd). Of je kunt ook dit proberen: Als je je computer echt helemaal utizet (helemaal geen stroom, sommige mensen hebben een contactdoos met aan/uit knop), probeer dan je computer uit te zetten maar laat de contactdoos aan. Als je de volgende dag weer opstart en alles is goed moet je alleen de batterij op het moederbord te vervangen.

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Probeer eens te synchroniseren met een tijd server:

Dubbelklik op de klok en ga naar de tab Tijd.

Plaats een vinkje bij Klok automatische met een tijdserver op internet synchroniseren.

Vul dan bij Server in: time.windows.com en klik op Nu synchroniseren.

Dit is het resultaat:

weird.jpg

Of je CMOS batterij is simpelweg leeg. :) Als je opstart, wat zie je dan in de BIOS over de tijd? Normaal gesproken moet die goedstaan met de tijd van Windows. (Dus ook waarschijnlijk je echte tijd). Of je kunt ook dit proberen: Als je je computer echt helemaal utizet (helemaal geen stroom, sommige mensen hebben een contactdoos met aan/uit knop), probeer dan je computer uit te zetten maar laat de contactdoos aan. Als je de volgende dag weer opstart en alles is goed moet je alleen de batterij op het moederbord te vervangen.

Ik gebruik inderdaad zo'n contactdoos, ik heb dit probleem gekregen sinds ik mijn kamer anders heb ingericht.

Normaal gesproken hield ik de contactdoos de hele nacht aan, maar sinds mijn nieuwe inrichting zet ik hem 's nachts uit.

Sindsdien heb ik dit probleem.

Mijn klok staat momenteel op 3:34, dus vijf over half vier 's nachts.

Grtz RD :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...