Jump to content

ik stap in en krijg wapen..

Recommended Posts

Geplaatst:

als ik een politiewagen instap, dan krijg ik opeens een shotgun met 5 kogels, en als ik een ambulance instap krijg ik wat heal erbij... is dit uit te zetten?

Geplaatst:
als ik een politiewagen instap, dan krijg ik opeens een shotgun met 5 kogels, en als ik een ambulance instap krijg ik wat heal erbij... is dit uit te zetten?

Waarom zou je dit uitzetten, is toch handig??

Geplaatst:

Helaas is het niet mogelijk om het uit te zetten. :)

Geplaatst:

Normaal wordt er als je SAMP/MTA start het SCM script (main.scm) uitgeschakeld. Dit is waarschijnlijk een ander script en is niet uitgeschakeld, wel zeer handig bij freeroam servers waar je niet mag schieten. :)

Geplaatst: (bewerkt)

Helaas is het niet mogelijk om het uit te zetten. :)

Wel dus :7

En OMG, kom nou niet aan dat het handig is. Want hij wil het toch weg hebben? Anders had hij het wel gehouden. Ik ga ff scriptje maken hoe je het kan voorkomen, want het is wel degelijk te voorkomen.

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:

Je zou dit natuurlijk kunnen voorkomen door de speler een negatieve health of armour te geven. Als de speler (bijvoorbeeld) 10 armour krijgt als deze in een enforcer stapt, kan je zoiets doen:

if(vehicleid == 427)
{
SetPlayerArmour(playerid, GetPlayerArmour(playerid)-10);
}

Vrij simpel :).

Geplaatst:

zoiets dan?

if (vehicleid == ¤ID¤) //hier ID van enforcer
{
SetPlayerArmour(playerid, GetPlayerArmour(playerid)-10);
}
if (vehicleid == ¤ID¤) //hier ID van LSPD
{
ResetPlayerWeapons(playerid);
}
if (vehicleid == ¤ID¤) //hier ID van LVPD
{
}
if (vehicleid == ¤ID¤) //hier ID van SFPD
{
}

enz.. enz...

Geplaatst:

Huh... dit had ik nog nooit meegemaakt, is dat nieuw met die update op 0.2X ofzo?

Ik denk alleen dat een scriptje zoals hierboven niet gaat werken. Ik ben een paar keer in politieauto's gaan zitten, als je de eerste keer instapt krijg je inderdaad die shotgun met 5 kogels, maar daarna ben ik uitgestapt, heb die 5 kogels weggeschoten en weer ingestapt (in dezeflde auto) maar dan krijg je GEEN shotgun... als je dan in een andere politieauto stapt weer wel

Ik weet niet of het bij de ambulance's ook zo werkt, maar dat zou betekenen dat je dan op den duur bij het instappen in een ambulance health verliest :puh:

En die code met "ResetPlayerWeapons" lijkt me ook niet zo geweldig eigenlijk, want dan ben je AL je wapens kwijt, dus ook degene die wel gewoon van jezelf zijn :D

Geplaatst:

Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn met zo'n script:

new AantalKeerIngestapt[MAX_PLAYERS][MAX_VEHICLES];

forward AantalKeerIngestaptReset(playerid);

public OnPlayerConnect(playerid)
{
AantalKeerIngestaptReset(playerid);
return 1;
}

public OnPlayerDeath(playerid, killerid, reason)
{
AantalKeerIngestaptReset(playerid);
return 1;
}

public OnPlayerEnterVehicle(playerid, vehicleid)
{
if(GetVehicleModel(vehicleid) == 416)
{
	new Float:health;
	GetPlayerHealth(playerid, health);
	if(AantalKeerIngestapt[playerid][vehicleid] == 0)
	{
		SetPlayerHealth(playerid, health - 10);
	}
	else if(AantalKeerIngestapt[playerid][vehicleid] == 1)
	{
		SetPlayerHealth(playerid, health - 5);
	}
	AantalKeerIngestapt[playerid][vehicleid] ++;
}
return 1;
}

public AantalKeerIngestaptReset(playerid)
{
for(new i = 0; i <= MAX_VEHICLES; i++)
{
	AantalKeerIngestapt[playerid][i] = 0;
}
return 1;
}

Dit script gaat uit van de ambulance, en dat je bij de eerste keer instappen 10 health krijgt en bij de tweede keer 5. Bovendien is het script niet getest, dit moet je zelf maar even doen ;).

Dit script kan je wel zo aanpassen dat het ook werkt voor andere voertuigen die zo'n soort functie hebben.

Geplaatst:
dat sluit erg op het mijne aan, zoiets gaat het denk wel worden

Probleem bij jouw script (net als bij mijn eerste script, een paar posts terug), is dat je "if(vehicleid == ID)" gebruikt. Dit werkt echter niet, je moet het model controleren. Dit staat ook in mijn script ;).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...