Jump to content

Levensduur

Computer 1 uit per dag of is dat juist slechter)  

23 leden hebben gestemd

1. 1. Computer 1 uit per dag of is dat juist slechter)

• 1uur rust is goed voor de pc
      4
    • 1uur rust maakt niet uit laat hem aan
      16
    • 0

Recommended Posts

Geplaatst:

Gtaforum,

Ik heb mij pc 4 jaar of zo en me vraag is hoelang zal die nog ongeveer mee gaan?(ik denk persoonlijke makkelijke nog 6jaar)

En me vraag is me pc staat de hele dag zowat aan maar dacht ineens het zou mischien better zijn halve uur rust of zo.

Ik zet me pc nu uit 13.00 13.50 en 17.36 en 18.30 is dit goed voor me pc of slechter dat die steeds uit en aan gaat?

Graag advies.

Geplaatst:

Het verschilt denk ik per onderdeel. (Ik denk dat bijvoorbeeld een videokaart eerder versleten is, dan de behuizing).

Bij mijn Medion computer is na ruim 5 jaar de videokaart 'overleden'.

Het ligt er natuurlijk ook aan of je hem vaak of juist niet vaak gebruikt.

Geplaatst:

Kan je niet inschatten, je merkt het vanzelf als je PC er mee op houdt.

Ook is het telkens aan en uit zetten niet goed voor de computer, aan laten staan is beter.

Geplaatst:

na 6 jaar kun je ene pc wel als dood omschrijven, alles heeft zijn beste tijd gehad.

als je je pc goe donderhoud is het maximum denk ik wel 6 jaar, als je dit neit doet is het max 4-5 jaar.

je pc is in die 6 jaar hopeloos veroudert en heeft het dus weinig zin om het te behouden

Geplaatst:

Buiten het feit dat je PC eigenlijk al verouderd is qua hardware en prestaties, kan een computer makkelijk 10 jaar mee hoor.

Dat je computer nu slomer is dan nieuwere is een feit. Maar als je gewoon zuinig bent doet hij het over 6 jaar nog wel. Ik heb nog een computer uit 1998, en draait Word 97 heerlijk. Wanneer hij ermee ophoudt? geen idee ^_^

Geplaatst:

Denk dat er meerdere factoren speelt, verzorging van je pc(Zoals stof weghalen om de zoveel tijd), is ie overclocked of geweest, heb je hem soms flink laten stressen(zoals games of zware programma's), koeling/temperaturen die je pc verwerkt heeft gekregen.

En natuurlijk de merk-onderdelen die erin zitten, een Chinese voeding die in een loempiafabriek gemaakt is zal dus nooit zo lang meegaan als een A-merk voeding.

Maar PC's kunnen ontzettend lang meegaan, heb zelf nog een oude Pentium 2 computer staan, draait nog goed, op de voeding na, daar is de ventilator lager van stuk, maar verder draait ie nog heel goed.

Geplaatst:

Tsja, ik kan GTA IV spelen op een 4.5 jaar ouwe computer, en beneden staat een computer uit 2001 die naja, kan internetten en dat soort dingen. Ze gaan heus niet snel kapot. Alleen worden ze oud. :)

Geplaatst:
Tsja, ik kan GTA IV spelen op een 4.5 jaar ouwe computer, en beneden staat een computer uit 2001 die naja, kan internetten en dat soort dingen. Ze gaan heus niet snel kapot. Alleen worden ze oud. :)

tja als je 5 jaar geleden de dikste pc hebt gehaald die er was en in 2001 een of ander kut ding heb gekocht is het nogal logisch he, je moet niet kijken na hoe oud een pc is maar naar wat erin zit. Maak je niet druk om hoelang die nu nog mee zal gaan want tegen de tijd dat die het niet meer doet kun je er toch al lang niks nuttigs meer mee doen. Standaard programma's/applicaties worden ook allemaal zwaarder waardoor het zelf een keer ophoudt.

Geplaatst:

Vind hem wel leuk verzonnen, rust. Alsof een PC rust nodig heeft.

Oké jongens, na 9 uur gaat GTAforum.nl offline want de server heeft "rust" nodig. :schater:

Je kan hem beter aan laten staan. Laat het maar defragmenteren ofzo, word hij nog sneller van ook.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb nu ook een ongeveer 5 jaar oude pc, en hij doet het nog prima. Wel heb ik er een nieuwe videokaart en 2 GB extra geheugen bij gestopt. Over 2 jaar zal deze pc wel te verouderd zijn om de moderne software en games van dit tijd aan te kunnen, want hij begint al moeite te hebben met GTA IV.

Op zolder staat ook een PC van rond de 9 jaar oud en deze werkt ook nog prima. Alleen ben ik de snelheid van deze pc gewend, dus is hij voor mij te traag. Daarom wordt hij alleen gebruikt voor internet enzo.

Je PC zal dus nog wel even meegaan, en anders kun je altijd nog je geheugen of andere hardware upgraden voor een mooie performance boost.

Als je je PC maar één uur uitzet, kun je hem net zo goed aan laten staan, want je pc constant aan- en uitzetten verkort inderdaad de levensduur.

Mvg,

Flitskikker

Bewerkt: door Flitskikker
Geplaatst: (bewerkt)
na 6 jaar kun je ene pc wel als dood omschrijven, alles heeft zijn beste tijd gehad.

als je je pc goe donderhoud is het maximum denk ik wel 6 jaar, als je dit neit doet is het max 4-5 jaar.

je pc is in die 6 jaar hopeloos veroudert en heeft het dus weinig zin om het te behouden

Mijn zus heeft nog een 6-jaar oude PC en die werkt eigenlijk nog steeds uitstekend.

Alleen de Videokaart is verbrand(Ook na ongeveer 5 jaar zoals bij Sandra) en de Harde Schijf deed het niet meer (hij stond ook bijna constant in de dag aan).

Nu die delen vervangen zijn doet hij het nog steeds goed.

We hebben ook nog een 7-jaar oude PC die heeft ook nog geen erge problemen gehad, de specificaties zijn natuurlijk niet zo geweldig, maar hij doet het nog wel.

Bewerkt: door vice
Geplaatst:

Als je de computer niet gebruikt zet je hem uit. Scheelt energie en warmte. Beetje computer neemt al snel 100 watt of meer op, dat tikt aardig aan op jaarbasis. Warmte is een grote slijtagefactor in de PC. Consumenten harde schijven zijn ook niet gemaakt om ononderbroken te draaien en teveel warmte is niet goed voor ze.

Je computer een paar keer per dag aan zetten gaat ie echt niet sneller kapot van.

Geplaatst:
Als je de computer niet gebruikt zet je hem uit. Scheelt energie en warmte. Beetje computer neemt al snel 100 watt of meer op, dat tikt aardig aan op jaarbasis. Warmte is een grote slijtagefactor in de PC. Consumenten harde schijven zijn ook niet gemaakt om ononderbroken te draaien en teveel warmte is niet goed voor ze.

Je computer een paar keer per dag aan zetten gaat ie echt niet sneller kapot van.

Hoe vaker je de stroom uitschakelt, en dat hij hem opnieuw moet inschakelen hoe eerder hij slijt.

Geplaatst:

Dus Taarjj het is beter om hem nooit uit de zetten dan 2uurtjes per dag uit.

Ik begrijp ook door veder de lezen je wint pas als je hem 4uurtjes uit zet.

Zou ik zal hem gewoon aan laten?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...