Jump to content

PC Upgraden

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Omdat daar de pc gekocht is, en omdat ik waarschijnlijk de computer bij hem binnen werp, zeg wat ik erin wil, naar huis ga en de volgende dag m'n geüpgrade pc ga halen. Ikzelf heb qua hardware niet veel verstand, en weet niet goed hoe ik moet omgaan met alles. Het enige dat ik totnogtoe heb gedaan qua hardware is de kast openvijzen en het stof eruit halen. Hij weet waar hij mee bezig is, ik niet :puh:

Als 500 watt genoeg is voor een quad core en een 9800 GT, vind ik dat ik voor 380/400 euro een mooie upgrade heb. :Y Kan ik eindelijk eens gamen op hoge kwaliteit zonder frames van 2 per seconde. :D

Alleen nog maar hopen dat m'n moederbord ok is, anders kost het een noot meer ...

EDIT: Buiten dat van m'n moederbord schoot me nog een vraag te binnen: de 9800 GT, wanneer ik daarnaar vraag in de computerzaak... Heeft die kaart een namechange ondergaan?

Ik zie hier trouwens in z'n folder net een 'gamers upgrade pack' staan bij een pc, namelijk een GTX260 896 mb DDR3 geheugen 1.998 mhz + voeding 620 watt voor 250 euro. Is die GTX260 een veel betere kaart dan de 9800 GT, of gewoon een lichtjes andere versie fzo? Kost trouwens evenveel bij hem als op alternate.

Als ik die pack koop + een quad core en ram, zit ik wel al aan 450 euro ipv aan 380, maar zit ik wel safer met m'n voeding, en heb ik (denk ik) een veel betere grafische kaart die nog wel even mee kan.. :D

:cya:

Bewerkt: door senneken
  • Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• .Senne

35

• TaartJJ~!

23

• Sprunk

13

• wesley123

3

Geplaatst:

De GTX260 raast de 9800GT voorbij.

NVIDIA heeft trouwens de namechange van 9800GT naar GTS240 geannuleerd op aandringen van zijn partners.

Geplaatst:
De GTX260 raast de 9800GT voorbij.

NVIDIA heeft trouwens de namechange van 9800GT naar GTS240 geannuleerd op aandringen van zijn partners.

Dus die gamers upgrade is best voordelig en zijn geld waard dan? :D dan ga ik denk ik voor die pack samen met een q8200 en 3 gig ram.

Maar kan iemand me misschien nog even antwoord geven op mijn vraag over het moederbord op vorige bladzijde aub?:) ik heb een asus p5b met quad ondersteuning en pcie, dus dan past daar de processor en kaart toch op, of niet?

Geplaatst:

Nee, het bord ondersteunt geen FSB van 1333, waar de Q8200 op draait.

Alleen de Q6600 of Q6700 kun je hier opprikken.

Geplaatst:

Wat heb jij eigenlijk tegen internet kopen? Alternate staat bekend om haar goede service en snelle levering. Als je morgen (Zaterdag) besteld, heb je het maandag in huis. En via Google kun je wel leren hoe je een PC bouwt:

Aan de hand van dit filmpje, en wat lezen, heb ik ook een PC gebouwt. Het is net zo simpel als de vaat doen.

Trouwens wel een bagger PC boer als hij alleen maar Intel en nVidia verkoopt. Een beetje PC zaak heeft ook gewoon het assortiment van AMD en ATI in huis.

En ik zou gewoon een 2 GB DDR 800 kit kopen. Je hebt nu denk ik sloom DDR 2 geheugen, en met XP 32 bit gebruik je toch maar 3 GB. Dan kun je net zo goed 2 GB in Dual Channel zetten. Is echt ruim genoeg voor XP.

Geplaatst:

Pas wel op met een GTX 260, dit zijn gigantische kaarten qua grootte.

Bij mij paste de 9600GT er goed in, maar de GTX moesten we hem wat dwars draaien want anders ging ie er niet in, zal kijken of ik morgen ofzo kijken of ik hem ff kan opmeten, zodat je kan kijken of ie in je kast past mocht je huidige behouden, want je zal wel een redelijk kleine kast hebben he?

@ FerryN: Het is zeker geen kleine kast denk ik, Big Tower model met 21 cm breedte, 47 cm lengte en 42 cm hoogte. Is trouwens een nogal spacy kast, met zo'n klep die je vanvoor open kan doen, met daarop drie rare lichtgevende cirkels :puh: Weet alleen niet welk merk, dat moet ik even googlen.

Dit is de kast: (cellphone quality FTL)

p0404091037.jpg

Ik ga vandaag ook nog even de pc openvijzen voor de voeding te checken, het moederbord en het ram-geheugen. Maar als ik 4 gig koop met XP 32 bit, gaat er dan 1 gig van verloren? Die XP gaat er wel niet zo lang meer op blijven staan, wanneer windows 7 er is komt dat er waarschijnlijk op.

Welke DDR2 ik heb weet ik niet, maar ik gok op 667. Zal ik strax melden als m'n kast open ligt. Maar 2 gig erbij moet dus voldoende zijn? En wat is dual channel? :$ Ik ben leek :-(

@ Taartjj, sh*t, dan wordt het ofwel een nieuw mobo, ofwel een q6600, en ik denk dat een q6600 me dan goedkoper uitkomt. :puh:

Geplaatst:

Dual Channel is moeilijk uit te leggen, maar het is sneller als Single Channel. 2 GB in Dual Channel, is dacht ik sneller als 3 GB in Single Channel. Met 2 GB DDR2-800 zit je wel snor.

Geplaatst:

D: D:

Ik heb gisteravond in m'n vermoeide bui verkeerd gekeken.

Er past wel een Q8200 op met FSB 1333.

Alleen de informatie bij het bord baard mij zorgen:

-Ondersteuning Intel® volgende-generatie 45nm Multi-core CPU

- Intel LGA775 Platform

- Intel® Quad-core CPU Gereed

- Intel® Core™2 Extreme / Core™2 Duo Gereed

- Intel® Pentium® Extreme / Pentium® D / Pentium® 4 / Celeron® D Gereed

- 1066/800/533 MHz

- 1x PCI Express x16

- 6x SATA 3Gb/s

- RTL8111B PCI-E Gb LAN

- AI NOS™ / AI Gear / AI Nap

- 8-kanaals HD Audio

- AI NOS™ / AI Gear / AI Nap

- Compatibel met alle FSB1333/1066/800/533MHz CPU's behalve Quad-Core

- Intel® Quad-core CPU Gereed

- Compatibel met alle FSB1333/1066/800/533MHz CPU's behalve Quad-Core

Hmm, lekker tegenstrijdig weer. :duh:

Zoek ander effe op google of mensen met jouw board een C2Q hebben.

Bewerkt: door Sprunk
Geplaatst:

Heb eens zitten googlen, en ik krijg verschillende antwoorden.

Waarschijnlijk is 1333MHz FSB de maximale overklok FSB. En is het bord niet compatibel met Core 2 Quad (Q6x00) zonder een BIOS update.

Nu volg ik ff niet meer, past er nou een Q8200 in of alleen een Q6600? :$

Ik heb liefst de Q8200 aangezien die iets goedkoper is, en ik het verschil toch niet merk :puh: Maar als er enkel een Q6600 of Q6700 in past, koop ik die wel en geen nieuw moederbord.

Heb trouwens snel de pc opengezet, en zag dat m'n voeding 420 watt is ipv de gedachte 350, maar dat is nog steeds te weinig zeker?

En op >>de Asus site zelf<< staan alle quad core ready mobo's, en de P5B zit er tussen.

En wanneer ik >>hier<< kijk, staat er wel quad core ready, maar moet tussen '1066/800/ 533 MHz' ook nog 1.333 staan fzo? If so, dan past er enkel de Q6600 op denk ik..

En btw, hoe kan ik weten op hoeveel mhz mijn ram geheugen loopt? :$ Dacht dat het op te latjes ging staan, maar niet dus.

Moest het nog voor iemand nodig zijn, flitskikker infotool :puh: :

Computer
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: System manufacturer
- Computermodel: System Product Name
- Computernaam: BOVEN
- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: ASUSTeK Computer INC.
- Model: P5B
- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
- BIOS Model: BIOS Date: 10/26/06 20:34:04 Ver: 08.00.12, versie 0806   
- Aansluitingen: PCIEX16 (Gebruikt), PCI_1 (Vrij), PCI_2 (Vrij), PCI_3 (Vrij)
- Poorten: J1A1 (Muis), J1A1 (Toetsenbord), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J2A2 (USB), J2A1 (Serieel), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J6A1 (Audio), J5A1 (Netwerk), J5A1 (Netwerk), J5A1 (FireWire), J5A1 (FireWire), J5A1 (FireWire), SB_SATA1 (Geen), SB_SATA2 (Geen), SB_SATA3 (Geen), SB_SATA4 (Geen), SB_SATA5 (Geen), JMicron_SATA1 (Geen), JMicron_SATA2 (Geen), JMicron_IDE (Geen), CHA_FAN1 (Geen), CHA_FAN2 (Geen), CHA_FAN3 (Geen), CD (Audio), FP_AUDIO (Audio), WIFI (Geen), FLOPPY (Geen), CPU_FAN (Geen), PWR_FAN (Geen)

Processor
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: Intel® Core(tm)2 CPU          6400  @ 2.13GHz
- Kloksnelheid: 2135 MHz
- Socket: Socket 775

Geheugen
¯¯¯¯¯¯¯¯
- Grootte: 1023 MB RAM
- Type(s): 1024 MB RAM (SDRAM, DIMM)

Hardeschijf
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (E:), NTFS (F:), FAT32 (L:)
- Grootte: 763,73 GB (146,48 GB (C:) + 143,56 GB (E:) + 8,04 GB (F:) + 465,65 GB (L:) )
- Vrije ruimte: 417,95 GB (51,31 GB (C:) + 127,27 GB (E:) + 2,53 GB (F:) + 236,84 GB (L:) )

Stations
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: CD- of DVD-ROM station, E: Lokale vaste schijf, F: Lokale vaste schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf, J: Verwisselbare schijf, K: CD- of DVD-ROM station, L: Lokale vaste schijf
- Model(len): A: Onbekend, C: ST3320620AS IDE, D: HL-DT-ST DVD-ROM GDR8164B SCSI CdRom Device, E: Generic USB SD Reader USB Device USB, F: Generic USB CF Reader USB Device USB, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend, J: Onbekend, K: Optiarc DVD RW AD-5170A SCSI CdRom Device, L: Generic USB SM Reader USB Device USB

Geluidskaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: Analog Devices
- Model: SoundMAX Integrated Digital HD Audio

Videokaart
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: NVIDIA GeForce 7300 LE
- Beeldprocessor: GeForce 7300 LE
- Geheugengrootte: 512 MB VRAM
- Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.11.7824

Beeldscherm
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
- Model: Plug en Play-monitor
- Schermresolutie: 1024x768
- Kleurdiepte: 32-bits
- Frequentie: 60 Hz

Muis
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Fabrikant: Microsoft
- Model: Microsoft PS/2-muis
- Aantal knoppen: 5
- Aansluiting: PS/2

Toetsenbord
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart
¯¯¯¯¯¯¯
- Model(len): Realtek RTL8168/8111 PCI-E Gigabit Ethernet NIC (Ethernet 802.3)
- Adressen: IP: 192.168.1.2, MAC: 00:18:F3:08:43:C6, DHCP: 192.168.1.1

DirectX
¯¯¯¯¯¯¯
- Versie: 9.0c

Besturingssysteem
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Naam: Microsoft Windows XP Home Edition
- Versie: 5.1.2600
- Service Pack: Service Pack 3

Dus totnogtoe is het zo:

Processor: Intel Core 2 Quad Q8200/Q6600 (hangt af van mobo)

Ram: 2 GB DDR2 800 dual channel (wat het ook moge wezen :puh: )

Koeling: 620 watt

Videokaart: Nvidia GTX260

geschat totaal: 430 euro

Met 420W zou je nog net een 9600GT kunnen voeden.

Ik ben bang dat de Q8200 er echt niet op past, de Nederlandse website van Asus geeft aan dat hij wel past, maar de US website geeft aan dat de maximale FSB 1066 is. Ik denk toch dat ik de US website meer vertrouw.

En dan nog iets tussendoor.

Er staat - Intel Core™2 Duo Gereed

Over de Quad-Core staat er: - Intel® Quad-core CPU Gereed Het hele woord Core™2 Quad wordt niet eens genoemd. Ik zou dus het risico niet nemen door überhaupt een Core 2 Quad te kopen voor dit bord.

Ik kom zometeen met nog een zinnige opmerking!! :D

Het prijsverschil tussen de Core 2 Quad Q8200 en de Q6600 is ca. €40,-

Voor een kleine €17,- meer koop je een Asus P5kpl/1600 waar je zelfs de snelste Core 2 Quad (Q9650 @ 3.0GHz) op kunt prikken. Dan ben je direct het risico kwijt.

Dit mobo heeft tevens 2 PCI-e x16 2.0 slots waarin 2 ATi kaarten in CrossFireX formatie kunnen worden gezet.

Klikkerdeklik!

Bewerkt: door TaartJJ~!
Geplaatst:

Of zoals al vaker gezegd, je koopt een Phenom II X4 920 / 940. Ben je goedkoper uit en het is ook sneller. Als je bij die PC boer blijft is dat best, dan zou ik idd hetzelfde als Taart nemen maar dan met een ASUS P5Q als moederbord. Je moet namelijk nooit bezuinigen op je mobo.... ;)

Geplaatst:

Een moederbord is en blijft idd het hoofdonderdeel van een computer, hier gaat alles doorheen etc, heb je een sloom en redelijk verouderd moederbord dan raad je dus al vanzelf dat het tegen kan gaan zitten voor je eventuele "snellere" andere hardware.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...