TaartJJ~! Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 (bewerkt) Of zoals al vaker gezegd, je koopt een Phenom II X4 920 / 940. Ben je goedkoper uit en het is ook sneller. Als je bij die PC boer blijft is dat best, dan zou ik idd hetzelfde als Taart nemen maar dan met een ASUS P5Q als moederbord. Je moet namelijk nooit bezuinigen op je mobo.... Dit moederbord is inderdaad niet de duurste, maar hij is zeker niet slecht. 2 PCI-e 2.0 x16 slots met CrossFire ondersteuning, 7.1 surroundsound. 800/1066/1333/1600(OC) FSB speed is zeker niet slecht. Het enige mindere aan dit mobo is dat het maximaal DDR2-800 ondersteunt (1066 OC). Daarom is de prijs waarschijnlijk ook lager. Mijn Core 2 Quad draait op dit moederbord, en ik moet zeggen dat het geen kik heeft gegeven. Bewerkt: 4 april 2009 door TaartJJ~! Reageren
.Senne Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Maar mét nieuw moederbord kost het me nog een boel meer, en ik heb het geld wel maar ik had het graag onder de 400 euro gehouden Ik zal de dude van die winkel vandaag eens mailen met de vraag of het mogelijk is dat ik 'mn pc daar binnen zet, zeg wat ik erin wil en dat hij er dan alles in plaatst, en of m'n mobo die Quad core Q8200 ondersteunt. Hij bouwt zelf al z'n pc's, en moet daar dan toch ervaring mee hebben.. Ik ben nu dus enkel zeker van het feit dat ik die gamers upgrade koop bij hem, met die GTX260 en 620 Watt voeding voor 250 euro, en dan nog eens DDR2-800. De rest moet ik na die mail weten. Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Ben bang dat de snelste CPU die jouw huidige moederbord ondesteunt de Core 2 Duo E7500 @ 2.93GHz is. Reageren
Limbolander Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Maar mét nieuw moederbord kost het me nog een boel meer, en ik heb het geld wel maar ik had het graag onder de 400 euro gehouden Ik zal de dude van die winkel vandaag eens mailen met de vraag of het mogelijk is dat ik 'mn pc daar binnen zet, zeg wat ik erin wil en dat hij er dan alles in plaatst, en of m'n mobo die Quad core Q8200 ondersteunt. Hij bouwt zelf al z'n pc's, en moet daar dan toch ervaring mee hebben.. Ik ben nu dus enkel zeker van het feit dat ik die gamers upgrade koop bij hem, met die GTX260 en 620 Watt voeding voor 250 euro, en dan nog eens DDR2-800. De rest moet ik na die mail weten. of je googlt ff op je moederbord type, staat ALTIJD een lijstje bij van ondersteunde moederborden.. hoef je echt niemand voor te mailen voor die 5 min werk. BTW zou ik dan wat meer besparen op je grafische kaart en wat meer spenderen op je processor/moederbord, dat is toch wel een stukje belangrijker;) Reageren
.Senne Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Ik moet hem sowieso nog mailen, want die zaak is hier niet zo dichtbij en ik wil eerst nog wat info over de prijs enzo bij hem. Dus dan stel ik hem beter gewoon de vraag. En ik had graag die gamers upgrade gehad, omdat dat vrij goed binnen m'n budget ligt, ik een erg goede kaart krijg en voldoende voeding. Maar als dan toch blijkt dat m'n mobo geen quad ondersteunt, zal ik dat moeten veranderen in een 9800GT, 550 watt voeding en een ander mobo. Als hij zegt dat een Quad er wel op past (al dan niet de Q8200, want dan koop ik de Q6600), laat ik het mobo voor wat het is, en blijf ik bij m'n plan Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Tja, probeer maar te kijken of hij dat weet, want wanneer het blijkt dat het niet past dan kun je altijd nog ermee teruggaan. Ik heb persoonlijk geen idee of het past, waarschijnlijk niet zonder bios update. Reageren
.Senne Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2009 (bewerkt) Mail verzonden, hoop dat ik vandaag nog antwoord krijg. Ik heb direct alles gevraagd dat ik moet weten, waaronder dus het moederbord. Hij gaat alle onderdelen er ook zelf inzetten, en dan ook testen of het werkt. Dus dan is hij zeker, en ben ik zeker Ik kijk ernaar uit om Call Of Duty, Flatout 2, NFS Undercover, Race driver grid en GTA IV eens eindelijk op goede kwaliteit te spelen EDIT: en dan vergeet ik nog Dirt, Crashtime, Pure en Juiced 2 Ö Bewerkt: 4 april 2009 door senneken Reageren
Djmaddox Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 (bewerkt) http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje...t%5B198978%5D=1 9800GTX+ 580Watt Supply 2GB 1150Mhz OCZ q8200 Asus P5KPL Kan iemand even checken of het samengaat? ik weet het niet met die Intel processors. EDIT: Toch maar even een sterkere voeding erbij gedaan(580 IPV 500) Bewerkt: 4 april 2009 door djmaddox Reageren
.Senne Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2009 (bewerkt) Die 9800 GTX + kost evenveel als de GTX260 in dat pakket, maar is volgens mij minder goed. Dan zou ik dus sowieso voor de GTX260 gaan. 500 Watt voeding zou dan al te weinig zijn, maar een moederbord van 50 gaat nog wel. Ik wacht op een antwoord van de pc-boer, en als die zegt dat er een nieuw mobo in moet, of een andere processor, vraag ik of hij dat mobo kan leveren Dan zou ik bij die pc-dude ook rond de 470 euro zitten: 250 voor videokaart + voeding, 140 voor processor, 50 voor mobo en 20 voor ram. Al hoop ik dat zijn prijzen ook zo gaan zijn. EDIT: zie jouw edit BTW, die 580 watt voeding voor 37 euro lijkt me niet echt kwaliteit... Bewerkt: 4 april 2009 door senneken Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje...t%5B198978%5D=19800GTX+ 580Watt Supply 2GB 1150Mhz OCZ q8200 Asus P5KPL Kan iemand even checken of het samengaat? ik weet het niet met die Intel processors. EDIT: Toch maar even een sterkere voeding erbij gedaan(580 IPV 500) lol HKC. Grootste troep wat je kunt kopen. 580W voor €38,-? Reageren
.Senne Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2009 (bewerkt) Lol, dat dacht ik ook. Maarreh, als er dan toch geen enkele Quad Core op past, en ik heb niet genoeg geld voor een nieuw mobo, is een Core 2 Duo €7500 dan ook nog een goede processor? EDIT: bij >>support.asus.com<< kan je je Socket en naam invullen, en dan krijg je alle processors die erop passen. Tussen het lijstje staan alle Quad Cores, van Q6400 tot Q9650. Ernaast staat 1.333 mhz FSB, dus m'n moederbord gaat 't denk ik wel aankunnen EDIT 2: wel met BIOS flash waarschijnlijk, maar ik kan vragen aan die dude of hij dat wil doen voor me. Bewerkt: 4 april 2009 door senneken Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 (bewerkt) De E7500 is wel een goede processor ja, maar als je in die richting wilt zal ik als ik jou was eerst een maand of 2 wachten. Intel komt namelijk in het tweede kwartaal van 2009 met de E7600 @ 3.06GHz Je moet waarschijnlijk je BIOS flashen voor de Q8200 omdat die BIOS versie 2001 nodig heeft. Bewerkt: 4 april 2009 door TaartJJ~! Reageren
.Senne Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2009 (bewerkt) Als het echt nodig is zal ik dan die E7500 moeten kopen, maar twee maand wachten doe ik niet. Waar kan je eigenlijk je BIOS versie dan zien? Moet je daarvoor in je BIOS gaan? :$ EDIT: maar een Core 2 Quad Q6600/6700 moet er dan toch wel op passen? 1.066 Mhz, bios versie 0609. Bewerkt: 4 april 2009 door senneken Reageren
TaartJJ~! Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 (bewerkt) Als het echt nodig is zal ik dan die E7500 moeten kopen, maar twee maand wachten doe ik niet. Waar kan je eigenlijk je BIOS versie dan zien? Moet je daarvoor in je BIOS gaan? :$ In het POST bericht als je je PC opstart. Ik heb bios 0317 wat tevens het minimum is voor de Q8200 op een P5KPL/1600 moederbord. Maar de benodigde bios versie verschilt per moederbord!! Bewerkt: 4 april 2009 door TaartJJ~! Reageren
.Senne Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Even gereboot, en dit stond er: Bios ver.1.06.59, kan dit? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.