Jump to content

PC Upgraden


.Senne

Recommended Posts

  • Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Senne

    35

  • TaartJJ~!

    23

  • Sprunk

    13

  • wesley123

    3

Ik dacht ineens aan flitsKikker infotool:

Moederbord

- Fabrikant: ASUSTeK Computer INC.

- Model: P5B

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: BIOS Date: 10/26/06 20:34:04 Ver: 08.00.12, versie 0806

Maar in de bios zelf onderaan staat iets van V02.58...

Link to comment
Delen op andere websites

Maar een Q6600 zou dus gaan? Daarvoor heb je BIOS versie 0609 nodig, en ik heb 0806.

Ja!!

Maar dan moet je wel oppassen dat je de B3 stepping koopt, want de G0 stepping heeft bios versie 1405 nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

asus heeft een update utility waarbij je heel makkelijk je BIOS mee kunt updaten, staat ergens op asus site, je download het, je update dat programma ff en dan download je de nieuwe BIOS versie, zorgen dat je alle programma's uit hebt staan en NIKS doet tijdens het updaten van de BIOS want als je pc uitvalt of de stroom uitvalt of een error komt dan ben je je moederbord dus kwijt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus totnogtoe is het ofwel dit:

omgwtfbbq.png

Of dit:

omglolwtfbbq.png

Even kijken naar wat scrtz zegt; :D

EDIT: HELL YEAH :D

Moederbord

  • Fabrikant: ASUSTeK Computer INC.
  • Model: P5B
  • BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.
  • BIOS Model: BIOS Date: 12/30/08 21:37:26 Ver: 08.00.12, versie 2101

Dankje scrtz, je hebt me net een nieuw MOBO of 40 euro bespaard :D_O_

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Had je ander een moederbord voor 40 euro gekocht? :bonk: Over "niet bezuinigen op het moederbord" gesproken. ;)

Nee, hij moest of een nieuw moederbord kopen, of een BIOS update uitvoeren.

Ja weet ik, ik kan lezen ^_^

Maar hij heeft het over 40 euro bespaard. Had hij dan voor 40 euro een moederbord willen kopen is dus mijn vraag. Anyway.

Ik zou, als je budget dat toelaat, gaan voor de Q9450. Meer Caché, minder stoomverbruik, meer Ghz. dus gewoon beter.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

@ Sprunk: Nee, ofwel was het een 40 euro duurdere processor (Q6600 ipv Q8200) die wel op m'n oude mobo paste, ofwel was het de prijs van een nieuw mobo. ^_^ Maar even 5 minuutjes updaten heeft me dat beiden uitgespaard. :D En die processor past niet in m'n budget, is ietwat te veel duurder. :puh:

Dus:

Processor: Intel Core 2 Quad Q8200

Ram: 2 Gig DDR2-800

Voeding: 620 watt coolermaster

Videokaart: Nvidia GTX260 896 mb

Dat is m'n voorlopige totale setup, met 140 + 20 + 250 = 410 euries totaal. Nog altijd niet echt weinig, maar al veel meer binnen m'n budget en vrij z'n prijs waard denk ik. Lekkere Quad core, Grafische kaart waarmee ik nog wel een paar jaartjes toekom, voldoende voeding en wat extra ram. ^_^ Tenzij iemand nog iets beters kan melden, maar ik denk van niet voor die prijs, tenzij een AMD en ATI setup.

Ik heb nog steeds geen antwoord van de pc-boer, maar dat komt nog wel. Ik heb ondertussen wel al op de meeste vragen antwoord gevonden, ik moet alleen nog z'n prijs weten, en hoelang het zou duren voor hem om alles in te bouwen.

BTW: what the hell, Core 2 Extreme QX9770 voor 1500 euro. Ö da's pas duur xD

Link to comment
Delen op andere websites

Bumpje, heb nog een vraag gevonden.

Moet m'n harde schijf leeg gehaald worden als ze er een nieuwe processor, graka, ram en voeding insteken? Of is dit dan niet nodig? Ik hoop alleszins van niet. :puh:

Waarschijnlijk niet. Wel zul je Windows opnieuw moeten activeren omdat je systeem te veel afwijkt van het geregistreerde systeem, maar dat zijn slechts enkele muiskliks. Als je pech hebt en je computer neem de processor niet helemaal goed op, moet je wel even formatteren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...