Jump to content

PC Upgraden


.Senne

Recommended Posts

Bumpje, heb nog een vraag gevonden.

Moet m'n harde schijf leeg gehaald worden als ze er een nieuwe processor, graka, ram en voeding insteken? Of is dit dan niet nodig? Ik hoop alleszins van niet. :puh:

Waarschijnlijk niet. Wel zul je Windows opnieuw moeten activeren omdat je systeem te veel afwijkt van het geregistreerde systeem, maar dat zijn slechts enkele muiskliks. Als je pech hebt en je computer neem de processor niet helemaal goed op, moet je wel even formatteren.

Windows activeren, da's gewoon m'n windows key invoeren he? Ok, als het niet nodig is bespaart me dat een uurtje werk, en anders moet ik maar snel windows er opnieuw opzetten. ^_^

Ik maak voor alle veiligheid toch nog maar even een backup van m'n HDD voor ik de pc binnenbreng, je weet maar nooit :puh:.

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • .Senne

    35

  • TaartJJ~!

    23

  • Sprunk

    13

  • wesley123

    3

BUMP

Die gast is gek. :cab: krijg ik nu pas een antwoord op m'n mail, met daarin enkel:

Die gamers upgrade kost apart 399 €

de Quad core Q8200 kost 199 €

2 gig ram geheugen kost 29.95 €

Totaal: 630 €, en dat terwijl ik compleet dezelfde hardware op het internet voor 410 € kan kopen, en die gamers upgrade in z'n folder staat voor 250€. Wel bij een pc van 1100€, maar dan nog tel je er toch geen 150 € bij als je 'm apart wil verkopen.

Ik ga morgen bij 'm binnen, zeg hem dat we nog van plan zijn drie laptops te kopen bij hem (twee dit jaar, één volgend jaar, is echt zo) en vraag of hij er dan die 150€ niet af kan doen. Dan is het nog 480 € en 70 € duurder dan op het net, maar hij zet hem wel zelf in elkaar, geeft me genoeg garantie en ik kan er altijd mee terug.

Ok, hij moet ook geld verdienen. maar er is een verschil tussen geld verdienen en afzetten. :{

EDIT: ik heb op de site van een andere locale pc-boer dit gevonden:

Q8200: 168.17 €

ENGTX260: 183.23 €

2Gig DDR2-800 Kingston: 31.41 €

Antec 650 Watt 73.07 €

Totaal: 455.88 euro, tegenover 630 bij die andere. Ik ga die andere dus laten varen, en morgen bij LaSystems (zo heet die winkel) informeren, en hopen dat hij de pc ineen kan steken met die 4 onderdelen.

Alleen had ik nog de vraag:

Ze hebben maar twee voedingen van 650 watt:

ANTEC PSU/ATX12V 650W PFC EarthWatts2.0 120mm: 73.03 €

SWEEX POWER SUPPLY 650 WATT LOW NOISE BLACK: 57.03 €

Moet ik hier voor de goedkoopste gaan, of kies ik beter voor de duurdere? 20 euro verschil voor evenveel watt, maar de kwaliteit?..

Alvast bedankt,

Senne :cya:

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

BUMP

Die gast is gek. :cab: krijg ik nu pas een antwoord op m'n mail, met daarin enkel:

Die gamers upgrade kost apart 399 €

de Quad core Q8200 kost 199 €

2 gig ram geheugen kost 29.95 €

Totaal: 630 €, en dat terwijl ik compleet dezelfde hardware op het internet voor 410 € kan kopen, en die gamers upgrade in z'n folder staat voor 250€. Wel bij een pc van 1100€, maar dan nog tel je er toch geen 150 € bij als je 'm apart wil verkopen.

Ik ga morgen bij 'm binnen, zeg hem dat we nog van plan zijn drie laptops te kopen bij hem (twee dit jaar, één volgend jaar, is echt zo) en vraag of hij er dan die 150€ niet af kan doen. Dan is het nog 480 € en 70 € duurder dan op het net, maar hij zet hem wel zelf in elkaar, geeft me genoeg garantie en ik kan er altijd mee terug.

Ok, hij moet ook geld verdienen. maar er is een verschil tussen geld verdienen en afzetten. :{

EDIT: ik heb op de site van een andere locale pc-boer dit gevonden:

Q8200: 168.17 €

ENGTX260: 183.23 €

2Gig DDR2-800 Kingston: 31.41 €

Antec 650 Watt 73.07 €

Totaal: 455.88 euro, tegenover 630 bij die andere. Ik ga die andere dus laten varen, en morgen bij LaSystems (zo heet die winkel) informeren, en hopen dat hij de pc ineen kan steken met die 4 onderdelen.

Alleen had ik nog de vraag:

Ze hebben maar twee voedingen van 650 watt:

ANTEC PSU/ATX12V 650W PFC EarthWatts2.0 120mm: 73.03 €

SWEEX POWER SUPPLY 650 WATT LOW NOISE BLACK: 57.03 €

Moet ik hier voor de goedkoopste gaan, of kies ik beter voor de duurdere? 20 euro verschil voor evenveel watt, maar de kwaliteit?..

Alvast bedankt,

Senne :cya:

Sweex zijn rot voedingen het is geen A merk.Er staat wel 650watt terwijl hij misschien maar 500W geeft.Dus ga voor de Antec :Y.Btw als je toch bij die winkel gaat kan je beter voor Amd gaan.Die verkoopt namelijk ook Amd hardware.

Bewerkt: door danoontje_nl
Link to comment
Delen op andere websites

als jij voor een amd en ati systeem gaat bespaar je daar wel weer op.

je zou dan voor een HD4850x2 of HD4870 kunnen gaan en een phenom II, dan heb je wel een nieuw mobo nodig maar uiteindelijk zal het hooguit 50 euro gaan schelen en je hebt dan een beter systeem.

ATI is van AMD dus dat zal alleen maar beter gaan samenwerken als je zo'n systeem neemt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet, ik blijf nog steeds ergens liever bij Nvidia en Intel.. En ik ga niet graag over m'n budget van 500 heen, en liefst blijf ik ook bij de 450 die ik nu heb. Ik moet niet betalen, maar als het teveel wordt kunnen m'n ouders ook nee zeggen. met 450 zijn ze nog akkoord, 500 wordt al nauw.

maar als er iemand voor rond de 450 (maar niet over 500) een AMD/Ati systeem kan samenstellen met goed mobo, 2 gig ram en 650 watt voeding, ga uw gang :puh:

PS: gebruik dan liefst >>deze site<<

Iets als dit:

Moederbord...

Grafische kaart Ati ...

Processor AMD ...

Voeding 650 watt € 73

Ram 2 gig 30 euro

Dus dan rest er nog een budget van 350 euro voor een graka, processor en mobo, dat minstens even goed/beter moet presteren dan een Quad Q8200 met Nvidia GTX260.

Alvast bedankt! :D

:cya:

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet niet, ik blijf nog steeds ergens liever bij Nvidia en Intel.. En ik ga niet graag over m'n budget van 500 heen, en liefst blijf ik ook bij de 450 die ik nu heb. Ik moet niet betalen, maar als het teveel wordt kunnen m'n ouders ook nee zeggen. met 450 zijn ze nog akkoord, 500 wordt al nauw.

maar als er iemand voor rond de 450 (maar niet over 500) een AMD/Ati systeem kan samenstellen met goed mobo, 2 gig ram en 650 watt voeding, ga uw gang :puh:

PS: gebruik dan liefst >>deze site<<

Iets als dit:

Moederbord...

Grafische kaart Ati ...

Processor AMD ...

Voeding 650 watt € 73

Ram 2 gig 30 euro

Dus dan rest er nog een budget van 350 euro voor een graka, processor en mobo, dat minstens even goed/beter moet presteren dan een Quad Q8200 met Nvidia GTX260.

Alvast bedankt! :D

:cya:

Hoe kom jij bij je 650 Watt? Een 500Watt A merk voeding is genoeg voor een HD4850 hoor, en dus goedkoper:

Heb het even van Azerty, die site van jouw is nogal niet te begrijpen voor mij.

ASUS M4N78 SE: 57.05

AMD Phenom II 920: 172.43

ATI Radeon HD4850 1 GB DDR3: 159.01

Antec Basiq 500Watt: 56.41

2 GB DDR2 800: 24.09

Totaal: 468.99 klik voor de winkelwagen

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe kom jij bij je 650 Watt? Een 500Watt A merk voeding is genoeg voor een HD4850 hoor, en dus goedkoper:

Heb het even van Azerty, die site van jouw is nogal niet te begrijpen voor mij.

ASUS M4N78 SE: 57.05

AMD Phenom II 920: 172.43

ATI Radeon HD4850 1 GB DDR3: 159.01

Antec Basiq 500Watt: 56.41

2 GB DDR2 800: 24.09

Totaal: 468.99 klik voor de winkelwagen

Die 650 watt had ik nog van de GTX260.

En die site is van de pc-shop, ik wou gewoon de prijzen daarvan zien, zodat ik zeker was. :puh: Maar ik zal even vergelijken qua prijs, en of alles wel te verkrijgen is.

Bedankt! :D

O, nog één ding. Die 1 gig voor de GPU, ik dacht dat je die enkel gebruikte als je op hoge resolutie speelt. Ik speel op een 19" mirai lcd, 1024*764.. Heb ik dan wel veel aan een 1 gig HD4850?

EDIT:

ASUS M4N78 SE: 61.80 €

AMD Phenom II 920: 193.96 €

ATI Radeon HD4850 512mb DDR3: 143.54 €

Antec Basiq 500Watt: 65.76 €

2 GB DDR2 800: 24.09 €

De processor was 20 euro duurder, maar als ik een HD4850 neem met 512 mb, is dat 20 € goedkoper, terwijl de 1 gig versie daar 20 duurder is. Dan zit ik in totaal rond de 475 euro, wat ook nog te doen is. Ik zal dus morgen eens aan de verkoper vragen wat hij me aanraadt. :)

Maar het systeem van Sprunk, zit er veel verschil in met hetgeen ik wou kopen, of merk ik er niet veel van? En met welke Nvidia kaart kan je de HD4850 zowat vergelijken?

Alvast bedankt!

:cya:

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dan kan je beter de 512mb pakken.

Dat dacht ik al. :) bespaart me 40 euro :puh:

Iemand die me hier nog een antwoord op kan geven? Dan weet ik denk ik alles dat ik moet weten. :)

Maar het systeem van Sprunk, zit er veel verschil in met hetgeen ik wou kopen, of merk ik er niet veel van? En met welke Nvidia kaart kan je de HD4850 zowat vergelijken?
Link to comment
Delen op andere websites

Iemand die me hier nog een antwoord op kan geven? Dan weet ik denk ik alles dat ik moet weten. :)
Maar het systeem van Sprunk, zit er veel verschil in met hetgeen ik wou kopen, of merk ik er niet veel van? En met welke Nvidia kaart kan je de HD4850 zowat vergelijken?

Hij stoomt de NVIDIA 9800GTX+ voorbij:

cod4.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...