-Tommy_Vercetti- Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Hallo mensen , Ik heb een vraagje.... ik heb sinds kort een playstation 3 en wil hier graag online mee spelen. Nu weet ik hoe ik hem moet aansluiten enzo maar mijn vraag is nu eigenlijk: Moet ik mijn playstation 3 beschermen online? Zijn hier virusscanners voor? Want het zou toch kunnen zijn dat ik een virus krijg online of niet dan? Ik zou graag een duidelijk antwoord hierover willen hebben aangezien ik niet zo veel weet over het gedoe met een playstation 3 online. In ieder geval bedankt als je me kunt helpen. P.s: Ik weet trouwens ook niet of ik dit topic in de goede afdeling heb gepost :s sorry daarvoor. Mvg, Tommy Reageren
gta master 1 Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Nee hoor, als je online speelt, speel je op de officieele Playstation Network servers, waar geen virussen op kunnen komen (en als ze er op komen zullen ze gelijk verwijdert worden lijkt mij). En voor de browser is er een virusscan die al geinstalleerd is en geactiveerd is. Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Op dit moment zijn er alleen virussen voor Windows. Andere besturingssystemen (en zeker die van een game console) zijn niet kwetsbaar. Reageren
Wickedmen Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Op dit moment zijn er alleen virussen voor Windows. Andere besturingssystemen (en zeker die van een game console) zijn niet kwetsbaar. dat klopt niet helemaal de mac is ook kwetsbaar voor virussen zo ook de telefoon maar omdat bijna iedereen windows gebruikt richten hackers zich vaak op die doelgroep Reageren
-Tommy_Vercetti- Geplaatst: 4 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Ok bedankt voor de hulp ik weet voldoende . Er kan hier een op. Reageren
Dvt Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Op dit moment zijn er alleen virussen voor Windows. Andere besturingssystemen (en zeker die van een game console) zijn niet kwetsbaar. dat klopt niet helemaal de mac is ook kwetsbaar voor virussen zo ook de telefoon maar omdat bijna iedereen windows gebruikt richten hackers zich vaak op die doelgroep Klopt. Een virus voor Mac maken is een eitje voor programmeurs. Je stop gewoon een virus in een heel gewild programma en bij de installer vraag je om het admin password. En klaar is kees, je hebt de controle over een Mac! Maarja lijkt me sterk als er een virus op een console komt. Reageren
Thundercover Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 Topic titel aangepast, topic open gelaten (slotje is totaal onnodig) én verplaatst naar Consoles & Game Events. Al met al een heerlijk dagje. Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 4 april 2009 Rapport Geplaatst: 4 april 2009 dat klopt niet helemaal de mac is ook kwetsbaar voor virussen zo ook de telefoon maar omdat bijna iedereen windows gebruikt richten hackers zich vaak op die doelgroep Een Mac is ook kwetsbaar, maar er zijn op dit moment geen virussen voor de Mac. Er is wel een trojaans paard dat zich heeft verstopt in de illegale versie van iWork '09, maar voor rest helemaal niets. Maar het doel van virusmakers is het raken van een zo groot mogelijke groep. Een omdat maar een kleine minderheid gebruikt maakt van de web browser in de PS3 (vergeleken met computers), dan heeft het geen doel om een virus te maken voor de PS3. Reageren
IV trailer Geplaatst: 5 april 2009 Rapport Geplaatst: 5 april 2009 Bovendien heb je meestal ook geen gevoelige informatie op je ps3 zoals bankzaken. Hoogstens een of andere zielepoot die niks beters heeft te doen dan wachtwoorden proberen te stelen. Reageren
frankyyguy Geplaatst: 19 april 2009 Rapport Geplaatst: 19 april 2009 Zou het mogelijk zijn een virus te krijgen op je ps3? Ik denk het wel, aangezien de ps3 een virusscanner heeft voor de Internet Browser. Ik heb gehoord dat sommigen Ebuddy gebruiken om met hun ps3 te Msn'en. (lijkt me niet slim, want op die mannier kun je erg snel virussen krijgen. Of krijg je dat soort virussen alleen met windows? Reageren
Dieko Geplaatst: 20 april 2009 Rapport Geplaatst: 20 april 2009 Zou het mogelijk zijn een virus te krijgen op je ps3? Ik denk het wel, aangezien de ps3 een virusscanner heeft voor de Internet Browser. Ik heb gehoord dat sommigen Ebuddy gebruiken om met hun ps3 te Msn'en. (lijkt me niet slim, want op die mannier kun je erg snel virussen krijgen. Of krijg je dat soort virussen alleen met windows? Virussen kan je alleen krijgen als je een bestand dowload waar die virus in zit. Reageren
Rickyboy30 Geplaatst: 20 april 2009 Rapport Geplaatst: 20 april 2009 en toch, de bestanden en zo zijn op een ps3 heeel anders dan op een PC Reageren
ikt Geplaatst: 24 april 2009 Rapport Geplaatst: 24 april 2009 Mensen kunnen virussen maken speciaal voor PS3's. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.