Jump to content

MySQL teveel connecties

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb een probleem..

ik heb een inlogsysteem dat met sql werkt.. maar als mensen teveel inloggen krijg ik telkens een melding dat er teveel connecties zijn..

dit inlogsysteem (alleen 1.4)

http://phphulp.nl/php/scripts/8/117/

Het probleem is dus hoe ik dit op kan lossen want ben een beetje een php noob en weet niks van mql af..

de site: www.taatu-fan.nl.tt

Config file's en inlogsysteem wil ik wel posten maar alleen op vraag...

Bewerkt: door Joriz

Net zag ik nog een melding van 'Error in mysql_connect(), too many connections' of iets dergelijks, maar nu is ie ineens verdwenen... Het lijkt het weer gewoon te doen. Hoe dan ook, je had er verder weinig aan kunnen doen. Door voor gratis hosting te kiezen zit je nu eenmaal vast aan verschillende restricties. Ook al vind ik Awardspace.com een hele goede keuze; deze limiet kun je niet eenvoudig aanpassen.

Wanneer je MySQL op een computer installeert kun je in een configuratiebestandje de regel die het maximale aantal verbindingen bepaalt veranderen. Op mijn eigen computer staat er in dit bestandje bijvoorbeeld 'max_connections=50'. Als ik zou willen dat meer mensen met de MySQL server zouden kunnen verbinden zou ik dit getal kunnen verhogen. Doordat je je hosting elders regelt heb je echter geen toegang tot dit soort configuratiebestanden en is dit dus een gegeven limiet die je helaas niet kunt wijzigen.

(De foutmelding is door de MySQL server gegenereerd, niet door het CMS dat je gebruikt.)

Bewerkt: door K.O.
Geplaatst:

hmm.. echt helemaal niks? want als de error van start is kan niemand meer de website bezoeken..

Geplaatst:

Er zijn wel alternatieven te bedenken. Er zijn namelijk ook genoeg inlogsystemen die niet met MySQL werken, maar met een gewoon configuratiebestand dat op elke pagina ge-require_once()'d wordt (of ge-fopen()'d). Hierin komen dan bijvoorbeeld gebruikersnamen en wachtwoorden te staan. Een CMS leest en bewerkt dit configuratiebestand dan steeds. Ook hier zit wel een door Awardspace ingestelde limiet aan, maar deze ligt vaak hoger dan de limiet van de MySQL server.

Geplaatst:

Je kan er ook voor zorgen dat als je geen verbinding nodig hebt, je die ook niet maakt.

En anders kun je misschien mysql_pconnect() gebruiken, met persistent connections. In praktijk heb ik hier echter geen ervaring mee, dus ik weet niet of dit daadwerkelijk helpt, of zou kunnen helpen.

Je kan er ook voor zorgen dat als je geen verbinding nodig hebt, je die ook niet maakt.

En anders kun je misschien mysql_pconnect() gebruiken, met persistent connections. In praktijk heb ik hier echter geen ervaring mee, dus ik weet niet of dit daadwerkelijk helpt, of zou kunnen helpen.

dit zal ik eerst wel proberen want ik heb het script van phphulp en kan zelf dus niet zulke grote aanpassingen doen want ik ben nog aardig noob :puh:

Nog een probleem erbij gekomen!!!!

als ik inlog bestaan de plaatjes niet terwijl de pad hoofdlettergevoelig is gemaakt en precies klopt.. awardspace desk heeft me geen meter verder geholpen omdat hun er ook geen f*ck van snapte...

Bewerkt: door Maikle
Geplaatst:

Zou je misschien even kunnen vertellen welke afbeeldingen niet geladen worden? Als ik taatu-fan.nl.tt bezoek zie ik nergens missende afbeeldingen ofzo.. En als je dan toch bezig bent, geef dan ook gelijk even het stukje van het script waarmee je die afbeeldingen laadt, zodat we kunnen kijken wat je probeert.

Geplaatst:
Zou je misschien even kunnen vertellen welke afbeeldingen niet geladen worden? Als ik taatu-fan.nl.tt bezoek zie ik nergens missende afbeeldingen ofzo.. En als je dan toch bezig bent, geef dan ook gelijk even het stukje van het script waarmee je die afbeeldingen laadt, zodat we kunnen kijken wat je probeert.

´k weet het als je inlogt kon je het zien maar ik heb al een ander inlog systeem zonder sql problemen....

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Heb je commandline toegang tot jouw webserver? Zo niet, dan ff contact opnemen met de host. De Max Connections is een instelling van MySQL.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...