Jump to content

c++?


RS-modder

Recommended Posts

Hey ik heb nu mijn eindelijk een heel simpel iets kunnen maken met c++ maar als ik het opsla krijg ik een cpp bestand en als ik hem als .exe opsla en hem open krijg ik een melding dat iets illegaal is. Hoe krijg ik een goed .exe bestand?

Link to comment
Delen op andere websites

Even kijken in mijn Visual Basic C++...

Als het goed is moet je Build > Build Solution doen en dan kan je rustig saven.

Dit kan fout zijn, ik heb al lang niet meer met C++ gewerkt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat voor compiler RS-modder gebruikt. Hoe kom je bij Visual Basic C++?

Een .cpp bestand is niet anders dan een plaintext bestand dat C++ code bevat. Het is geen uitvoerbaar programma. Om een uitvoerbaar programma te maken, een binair .exe bestand, zul je eerst een proces moeten afgaan dat 'compileren' heet. Een speciaal stuk software, de 'compiler' zet de voor jou leesbare C++ code dan om in een reeks 1en en 0len die de computer uit kan voeren.

Er zijn een hoop verschillende compilers en de 'Compile' of 'Build' knop zit natuurlijk niet steeds op dezelfde plek. In Dev-C++, de (gratis) compiler die ik zelf gebruik, moet je linksboven op 'Compile' klikken (Ctr+F9) of op 'Compile & Run' (F9). Bij een compiler als gcc of in Visual Studio werkt dit natuurlijk allemaal net iets anders.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...