kwouters Geplaatst: 7 april 2009 Rapport Geplaatst: 7 april 2009 (bewerkt) is het mogelijk via een mod ofzo om de sirene van een politiewagen/ambulance, ... door te laten gaan vanaf het moment dat ik uit de politiewagen stap stopt ook de sirene kan je dat op de een of andere manier zo aanpassen dat de sirene VERDER blijft loeien als je uitstapt... ? Bewerkt: 7 april 2009 door kwouters Reageren
Revolution-Designer Geplaatst: 7 april 2009 Rapport Geplaatst: 7 april 2009 Ik denk niet dat het mogelijk is, want de sirene geluiden horen bij de voertuigen. Als je uitstapt ben je niet meer ''verbonden'' met de voertuigen waardoor het geluid stopt. Als je de geluiden toch wilt laten horen zul je het via scripten moeten doen, zodat wanneer je in een bepaald gebied rondom het voertuig bent de geluiden nog te horen zijn. Maar dit is volgens mij hard-coded... Grtz RD Reageren
K.O. Geplaatst: 8 april 2009 Rapport Geplaatst: 8 april 2009 Volgens mij is dit met SCM/CLEO prima te doen hoor. Ik heb het nooit geprobeerd zelf, maar er zijn opcodes waarmee je geluiden kunt afspelen uit SA's geluidsarchieven. Je kunt dan een script maken dat checkt wanneer je in een bepaald voertuig zit en dat, wanneer je uit het voertuig stapt bijvoorbeeld, een sirene geluid afspeelt voor een bepaalde tijd lang of totdat je buiten een bepaald gebied komt. Het is niet echt een eenvoudige mod, maar in theorie zou het volgens mij prima moeten kunnen. Reageren
kwouters Geplaatst: 8 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 april 2009 (bewerkt) Ik ken erg weinig van scripting. Iemand die dit kan verwezenlijken? Ik zou hem/haar erg dankbaar zijn... Bewerkt: 8 april 2009 door kwouters Reageren
Crypteq Geplaatst: 8 april 2009 Rapport Geplaatst: 8 april 2009 qua code zal het niet zo heel moeilijk zijn, maar je moet wel eerst het nummer van de sirene vinden, dat is veel meer werk... Reageren
K.O. Geplaatst: 8 april 2009 Rapport Geplaatst: 8 april 2009 Nu je 't zegt, wat voor soort nummering gebruikt de 018C opcode eigenlijk? Deze lijkt heel anders dan die in de SFX archieven gebruikt wordt... Ik kan er eigenlijk nogal weinig over vinden. Reageren
kwouters Geplaatst: 11 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 april 2009 (bewerkt) Bij emergency 4 blijven de sirenes wel aan.http://www.emergency4.de/en/ Maar ik dacht aan het volgende: stel dat ik na het uitstappen uit een politie of andere hulpwagen stap, en dan op een knop druk (dus dat het programma niet meer hoeft te detecteren of ik uitstap of niet) kan je dat niet maken... ? Dus als ik zelf op een knop (met code) druk van zodra ik UIT een politiewagen stap (dus dat de sirene dan terug aanspringt als ik op een knop of toetsencombinatie klik) Het zou zeer tof zijn als ik bv 3 politieauto's spawn en deze door bv 3X op een knop te klikken ik de sirenes van de 3 auto's door elkaar hoor, dus als ik 5 minuten later met een politiewagen aankom dat die dan PAS begint verder te loeien na het uitstappen (en dus na het drukken op de knop) Bewerkt: 11 april 2009 door kwouters Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 11 april 2009 Rapport Geplaatst: 11 april 2009 Het uitstappen is zeker niet het probleem, zelfs het scripten zal nog wel lukken. Maar, zoals BC7 al zegt, je moet die geluiden vinden. En het vinden van die sirenes in een bestand met zo ongelooflijk veel geluiden, is zoeken naar een naald in de hooiberg. Reageren
kwouters Geplaatst: 11 april 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 april 2009 (bewerkt) Het uitstappen is zeker niet het probleem, zelfs het scripten zal nog wel lukken. Maar, zoals BC7 al zegt, je moet die geluiden vinden. En het vinden van die sirenes in een bestand met zo ongelooflijk veel geluiden, is zoeken naar een naald in de hooiberg. Ik wou de standaard sirenes vervangen door de sirenes van nederlandse ambulances, dit is het tekstbestand dat bij het rar bestandje zat: Dutch Ambulance sound by Frostbiter Nederlandse Ambulance geluid door Frostbiter Install: 1. download and install Alci's SAAT GUI FrontEnd 1.0 (http://gta-worldmods.planet-multiplayer.de/phpkit/start/include.php?path=content/download.php&contentid=2211&PHPKITSID=fb4c434c9c79e64184cb5272d6085d37) 2. Open Alci's SAAT GUI FronEnd Windows Vista users need to run it as Administrator! 3. open GENRL and open bank 68 4. extract sound_011 and sound_012 (back up) 5. replace sound_011 and sound_01. 6. save and play the game with your dutch ambulance sound. Dutch Ambulance comming soon! Note: i'm not responsible for any damage to your game and/or computer after installing this mod. Instalatie: 1. download en installeer Alci's SAAT GUI FrontEnd 1.0 (http://gta-worldmods.planet-multiplayer.de/phpkit/start/include.php?path=content/download.php&contentid=2211&PHPKITSID=fb4c434c9c79e64184cb5272d6085d37) 2. open Alci's SAAT GUI FrontEnd 3. open GENRL en open bank 68 4. extract sound_011 en sound_012 5. replace sound_11 en sound_012 6. opslaan en speel het spel met de sirene van een nederlandse ambulance Note ik ben niet verantwoordelijk voor schade aan je spel en/of computer na het instaleeren van deze mod. © 2008 Frostbiter. all rights reserved. © 2008 Frostbiter. alle rechter voorbehouden Dus kan je de geluiden niet zoeken met SAAT Gui? De ambulancegeluiden IN GTA SA noemen "Sound_011" en "Sound_012" Sorry ik ken niets van scripting, dus mijn bovenstaande "oplossing" kan als zeer belachelijk overkomen... Bewerkt: 11 april 2009 door kwouters Reageren
Donald F. Duck Geplaatst: 12 april 2009 Rapport Geplaatst: 12 april 2009 Dat is deels het probleem.. Als we dit konden invoeren was dat script al lang klaar. In SCM werk je met geluiden met nummers, zoals: 018C: play_sound 1052 at 0.0 0.0 0.0 In dit geval is de 1 het mission-passed geluidje, maar voor zover ik weet kan je getallen invoeren tot boven de 45.000. Om deze reden wordt het heel moeilijk om één van de ik-weet-niet-hoeveel bestaande geluiden te zoeken. Reageren
K.O. Geplaatst: 12 april 2009 Rapport Geplaatst: 12 april 2009 Daarom vroeg ik hierboven al: wat voor nummering gebruikt die functie? Dit lijkt een hele andere dan die in de geluidsarchieven. Als je bijvoorbeeld het 'Mission Passed' geluidje opzoekt in SAAT staat deze echt niet mooi vooraan op nummer 1, maar in \STREAM\Beats\ en dan het 8e en 9e geluid. Het lijkt me dus sterk dat je van daar uit door kunt tellen. Je zou dit misschien eens kunnen testen door te luisteren welke geluiden je te horen krijgt bij play_sound 2 of play_sound 3. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.