Jump to content

HELP: Hoe moet ik video opnemen van m'n 360 naar m'n pc?


Haris1994

Recommended Posts

Hoi,

Ik wil graag beeld opnemen van mijn xbox360 naar m'n computer, zodat ik het op YouTube enzo kan uploaden...

Maaaaar: ik weet niet hoe! Ik heb een HD monitor die ik gebruik voor XBOX-beeld en PC-beeld. Beide via HDMI... m'n monitor heeft overigens scart, component, hdmi, RGB, en allerlei geluidsaansluitingen. Dus? Iemand een oplossing, want ik kom er echt niet uit...

Alvast bedankt,

Haris

:cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt ten eerste een capture card of device nodig.

Hier een foto van de Dazzle die ik gebruik om mijn PS3 op te nemen.

RECORDER.jpg

En hier een uitgebreide uitleg voor de Xbox360

Klik hier voor de pagina

Nogal wat forummers beginnen te "Dazzle-en" tegenwoordig. Ik heb vanavond een overzichtelijke afbeelding gemaakt (eerst voor LKZ, nu voor iedereen!) over hoe je het beste je apparaatje kan aansluiten op zo'n manier dat je nog gewoon tijdens het opnemen op je tv kan gamen. Enigste vereiste is, dat je tv een componentaansluiting moet hebben, en je zal nog enkele kabeltjes @ your local Quick-E Mart moeten aanschaffen...

(klik voor vergrootte afb.)

Feit is dat met zo'n kabel je alleen de audio hoeft te splitten om dit signaal bij zowel Dazzle als TV te laten belanden.

De RGB component (rood-groen-blauw) geven het beeld door naar je TV. De gele tulp (composite) geeft het beeld door aan je Dazzle.

Nog een optie is (in ieder geval voor de 360) om een componentkabel te kopen die ook een S-video out geeft. Die aanluiten op de Dazzle in plaats van de gele composite geeft nog weer iets beter beeld. Of deze kabels er ook zijn voor de ps3, weet ik niet.

Disclaimer:

Met dank aan Iscariah die mij destijds de nodige info verschafte! En ook dank aan Dieko voor de nodige tips!

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt ten eerste een capture card of device nodig.

Hier een foto van de Dazzle die ik gebruik om mijn PS3 op te nemen.

RECORDER.jpg

En hier een uitgebreide uitleg voor de Xbox360

Klik hier voor de pagina

Nogal wat forummers beginnen te "Dazzle-en" tegenwoordig. Ik heb vanavond een overzichtelijke afbeelding gemaakt (eerst voor LKZ, nu voor iedereen!) over hoe je het beste je apparaatje kan aansluiten op zo'n manier dat je nog gewoon tijdens het opnemen op je tv kan gamen. Enigste vereiste is, dat je tv een componentaansluiting moet hebben, en je zal nog enkele kabeltjes @ your local Quick-E Mart moeten aanschaffen...

(klik voor vergrootte afb.)

Feit is dat met zo'n kabel je alleen de audio hoeft te splitten om dit signaal bij zowel Dazzle als TV te laten belanden.

De RGB component (rood-groen-blauw) geven het beeld door naar je TV. De gele tulp (composite) geeft het beeld door aan je Dazzle.

Nog een optie is (in ieder geval voor de 360) om een componentkabel te kopen die ook een S-video out geeft. Die aanluiten op de Dazzle in plaats van de gele composite geeft nog weer iets beter beeld. Of deze kabels er ook zijn voor de ps3, weet ik niet.

Disclaimer:

Met dank aan Iscariah die mij destijds de nodige info verschafte! En ook dank aan Dieko voor de nodige tips!

Heel erg bedankt, maar wordt het beeld dan HD-kwaliteit, of DVD-kwaliteit?? En hoeveel kost zo'n Dazzle?

Link to comment
Delen op andere websites

Heel erg bedankt, maar wordt het beeld dan HD-kwaliteit, of DVD-kwaliteit?? En hoeveel kost zo\'n Dazzle?

Het wordt volgens mij DVD-kwaliteit en de prijs varieert van €50,- tot €90,-.

Grtz RD :cya:

Bewerkt: door Revolution-Designer
Link to comment
Delen op andere websites

Je hoeft niet per se een Dazzle aan te schaffen.

Je kan ook een goedkopere capture card aanschaffen.

Als je een filmpje hebt gemaakt met de Dazzle kan je die later met een programma in HD produceren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...